Sans-serif

Aa

Serif

Aa

Font size

+ -

Line height

+ -
Light
Dark
Sepia

“ברגע שאתה ממצב את עצמך במקום אנושי ואמין, ההצלחה תגיע”

נאום כהן, נולד בברית המועצות, גדל בישראל והפך לאיש עסקים מצליח בדובאי. היום הוא עומד בראש קבוצה המונה למעלה מעשר חברות בתחומים שונים – מיהלומים ועד טכנולוגיה
BrandVoice

BrandVoice

“נולדתי בברית המועצות ובגיל 13 עליתי לישראל ביחד עם הורי. גדלתי באופקים כילד למשפחה בלי כסף, והבטחתי לעצמי שהילדים שלי לא יגדלו ככה”, אומר נאום כהן (39), שייסד ועומד בראש חברת NY Koen Group בדובאי, שם עבר להתגורר עם משפחתו ב-2006.

NY Koen Group, חברה שנמצאת 100% בבעלות כהן, כוללת מעל 10 חברות-בת, ושוויה מוערך בכמיליארד דולר. בנוסף, משמש כהן כיועץ בכיר לשייח’ חמד בן ח’ליפה אאל נהיאן, בן למשפחה השולטת באבו דאבי.

נאום כהן. צילום: יח"צ
נאום כהן. צילום: יח”צ

“כל פעם שאני סוגר עסקה זה מרגש אותי מאוד”, הוא אומר. “כשאני סוגר עסקה ויודע שאני מרוויח מזה, זה מזכיר לי את הילדות והקשיים שעברתי. ההשקעה הכי מוצלחת שלי היתה בביטקוין בדצמבר 2016. כמות גדולה, כששווי המטבע עמד על 770 דולר בלבד”.

מהו מבחינתך סוד ההצלחה שלך?
“התמדה, אמונה שלמה, זיהוי הזדמנויות ולא לפחד לקחת סיכונים. זה לא איך שאתה נופל – זה איך שאתה קם”.

איך אתה מזהה כישרון?
“אני בדרך כלל מזהה את זה מיד. אני מחפש אנשים חזקים עם מוסר עבודה גבוה, אפשר בקלות לזהות את דפוסי ההתנהגות הזו. זו התכונה הבולטת שאני מחפש באנשים איתם אני עושה עסקים”.

הצלחת לבנות את השם שלך בתעשייה שאתה נמצא בה.
“אמינות זו מילת המפתח. אני קודם כל מאמין בבני אדם ובאנשים, ברגע שאתה ממצב את עצמך במקום אנושי ואמין, משם ההצלחה תגיע”.

אילו מכשולים קשים עברת בשביל להגיע לאיפה שאתה נמצא היום?
“לקחתי סיכונים וגם נכשלתי, חשוב לציין שהדרך למעלה רצופה בירידות. חשוב להבין ולהכיר בזה, אבל אמונה עצמית, תחושת מסוגלות ואורך רוח – הם הכלים להתמודד עם קשיים. חשוב מאוד להאמין בעצמך ובמה שאתה עושה”.

אם היית צריך להתחיל מאפס, מה היית עושה אחרת?
“לא הייתי משנה כלום, ממה שלא הצלחתי למדתי וממה שמצליח אני נהנה”.

מה הופך אותך לשונה בענף?
“האמונה בבני האדם ובעשיית טוב. החברה שלי, NY Koen Group, תורמת רבות סביב העולם. הקמנו את הבית היהודי בדובאי והקמנו את עמותת “בלב אחד” בישראל. אנחנו תמיד מוצאים הזדמנויות לעזור לזולת ולהחזיר לקהילה. לדוגמה, רק בשנה שעברה הצענו לתרום 100 אלף חיסונים נגד חצבת באוקראינה (70% ממקרי החצבת בעולם הם באוקראינה)”.

תוכל לספר באילו תחומים אתה עוסק כרגע?
“אנחנו מתעסקים בכמה חזיתות בו זמנית. יהלומים, תיירות, טכנולוגיה, טיסות פרטיות, בינוי ופיתוח ועוד. אני אף פעם לא מתעסק רק בתחום אחד, החיים קצרים מדי בשביל זה. נמשיך להשקיע במקומות הנכונים, לפתח קשרים לעצמינו ולשותפים שלנו, וכמובן נרחיב את מעגל השותפים על מנת להמשיך להצליח”.

מה משאיר אותך מלא מוטיבציה?
“הרצון לתת לילדים שלי חיים טובים”.

צילומים: יח”צ

BrandVoice הוא מותג התוכן השיווקי של פורבס