Forbes Israel Logo

אובר הגיעה להסכמות שישנו את עתיד החברה

הדירקטוריון של אובר, הידוע בסכסוכיו הפנימיים הרבים, הצליח להגיע אתמול להסכם שאושר בפה אחד, ויסלול את הדרך לגיוס מיליארדי דולרים מסופטבנק היפנית. אחד השינויים המשמעותיים ביותר היה שינוי שיטת ההצבעה ל-"קול אחד – מנייה אחת", כך שגם בעלי מניות ותיקים, בהם המנכ"ל לשעבר טראביס קלאקניק, יאבדו מכוח ההצבעה שלהם. החלטה נוספת שהתקבלה היא הרחבת הדירקטוריון בשישה כיסאות נוספים, צעד שיגדיל את הדירקטוריון ל-17 חברים.

ההסכם כלל גם החלטה על הנפקת החברה בבורסה – לא יאוחר מעוד שנתיים.
"לאחר הצטרפותם של שני חברי הדירקטוריון החדשים – אורסולה בארנס וג'ון טיין, הדירקטוריון הצביע פה אחד לעשות שינויים מנהליים שיחזקו את העצמאות וכוחם של בעלי המניות", נאמר בהודעה שאובר שחררה. "ההתעניינות של סופטבנק מראה על האמון שלה באובר, ובקשר ארוך הטווח שעתיד להירקם בין שתי החברות. אנחנו מצפים לסגור את פרטי העסקה המלאים בשבועות הקרובים".

תונפק בבורסה בשנתיים הקרובות. אובר | צילום מסך מיוטיוב

מינויים של שני חברי הדירקטוריון החדשים על ידי קלאקניק, סייע לו להעביר את ההצעה. המינוי נתפס על ידי רבים כצעד אסטרטגי, שנועד להראות שהוא עדיין שולט בחברה, על אף שנאסר עליו לכהן בעצמו בדירקטוריון.

פרטי העסקה עם סופטבנק אינם סופיים, אך החברה היפנית צפויה להשקיע למעלה ממיליארד דולר, נוסף על השקעה של 10 מיליארד נוספים במניות, על פי ערך של 50 מיליארד דולר. על פי מגזין בלומברג האמריקאי, סופטבנק מתכננת לרכוש כ-14% מסך המניות של החברה.

בעוד הצעד התקבל פה אחד בקרב חברי הדירקטוריון, הוא עלול לגרור תביעות מצד בעלי המניות – בעיקר הותיקים בהם. שניים מהם – סטיב ראסל ושרווין פישבר, הגיבו לשינוי "נתנו לעורכי הדין שלנו את החופש לפעול למען האינטרס של בעלי המניות. החלטת הדירקטוריון אינה הוגנת ואינה חוקית. לא נהסס לנקוט באמצעים מרחיקי לכת כדי לתקן את הפגיעה בבעלי המניות".


הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.