Forbes Israel Logo

אחד העם ננעלה בעליות: בבילון קפצה ב-9.7%

יום המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בעליות על רקע עונת הדוחות בוול סטריט שהחלה אמש עם פרסום תוצאותיה השנתיות של חברת אלקואה. בנוסף, לטשו המשקיעים עיניים לעבר החלטתו של נגיד הבנק המרכזי באירופה, מריו דראגי, באשר לשיעור הריבית מחר, וזאת על רקע שיעור האבטלה ביבשת, אשר הגיע לשיא כל הזמנים.

מדד ת"א 25 הוסיף 0.5% לערכו, ומדד ת"א 100 התחזק ב-0.4%. מדד הנפט והגז נחלש ב-0.3%, מניות הבנקים הוסיפו 0.3% לערכן ואילו מדד הביטוח הוסיף 1.1% לערכו. מדד התקשורת עלה ב-0.3%.

המסחר בבורסות וול סטריט ננעל אתמול במגמה שלילית על רקע תחילת עונת הדוחות השנתיים, אותה פתחה חברת אלקואה. מדד הדאו ג'ונס נחלש ב-0.4%, הS&P 500 ירד ב-0.3% ומדד הנאסד"ק איבד 0.2% מערכו. 

מנכ"ל בבילון, אלון כרמלי | צילום: יח"צ

כמדי רבעון, פתחה ענקית האלומיניום האמריקאית אלקואה את עונת הדוחות: החברה עמדה בציפיות האנליסטים ורשמה רווח של 6 סנט למניה, לעומת הפסד של 3 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד, כמו כן, החברה רשמה הכנסות של 5.9 מיליארד דולר.

המשקיעים נשאו כאמור עיניהם גם לחדשות מאירופה, שם פורסמו אמש נתוני אבטלה מדאיגים כאשר שיעור האבטלה הגיע לשיא של 11.8%. מחר צפוי יו"ר ההבנק המרכזי של אירופה, מריו דראגי לפרסם את החלטת הריבית של הבנק לחודש ינואר.

בארץ, מניית בבילון זינקה ב-9.7% לאחר שכתבה ברויטרס הצביעה על הפוטנציאל העולה של החברה. מנהלת המכירות והשיווק של בבילון, ליאת שדה-שטרנברג, ציינה כי האביב הערבי תרם לצמיחה של החברה משום שהוא הגביר את הצמאון של אנשים למידע גלובלי מתורגם.

על פי הכתבה 94% מהכנסותיה של החברה נובעים מפרסום. "נמשיך לראות צמיחה בהכנסות מפרסום", ציין מנכ"ל החברה אלון כרמלי בראיון לרויטרס לקראת ההשקה של גרסת התרגום החדשה בשבוע הבא.

מניית חברת הביומד בריינסווי זינקה היום באחד העם ב-15.9%, לאחר הודעת החברה כי קיבלה אישור ממינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) לשיווק המוצר שפיתחה לטיפול במכשיר Deep-TMS בחולי דיכאון שטיפול תרופתי לא הביא לשיפור במצבם. על פי הערכות החברה, מדובר בשוק בשווי עשרות מיליארדי דולרים.

מניות אי.די.בי המשיכו לרכז עניין על רקע העסקות השונות של חברות הבת שלה, כלל ביטוח וכלל פיננסים. שלשום הודיעה חברת כלל פיננסים  כי היא מתפרקת מנכסיה ומוכרת את פעילותה בתחום קרנות הנאמנות וניהול התיקים לחברת הראל תמורת 210 מיליון שקל. בנוסף פרסמה כלל ביטוח הודעה על מגעים שמנהל בעל השליטה באי.די.בי, נוחי דנקנר, למכירת החברה לחברה הנכדה של אי.די.בי אחזקות – כור, זאת במטרה להזרים מזומנים במעלה הפירמידה. 

עוד פורסם כי דנקנר מבקש מנציגות האג"ח של החברה דחייה של 5-15 שנה בתשלום החוב. החברה הציעה למחזיקי האג"ח פריסה מדורגת וארוכה של התשלום תמורת ריבית גבוהה יותר. גורם המקורב לחברה מסר כי כרגע אין כל הסכם באשר לדחייה וכי נציגויות האג"ח בוחנות את ההצעה שהוגשה להן. 

היום הודיעו חברת דירוג האשראי מידרוג כי היא מכניסה את דירוג איגרות החוב (סדרה א') של כלל פיננסים ודירוג יכולת הפירעון הכוללת של כלל בטוחה לבחינה (Credit Review) ללא כיוון ודאי. מידרוג תמשיך ותעקוב אחר השלמת הסכם המכירה, לרבות שימושים אפשריים בתמורת המכירה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן