Forbes Israel Logo

אחרי בורסות אירופה: גם וול סטריט ננעלה בירידות חדות

לאחר שבורסות אירופה אירופה ננעלו הערב בירידות שערים חדות, ננעל הלילה גם המסחר בוול סטריט במגמה שלילית. זאת לאחר שאמש הגיעו מדד ה-S&P 500 והדאו ג'ונס לשיאי כל הזמנים. במבט עולמי, המצב בקפריסין דווקא נרגע ובאסיה המשקיעים ממתינים להחלטות הוועידה המוניטארית ביפן.

מדד הדאו ג'ונס נחלש ב-0.8%, לאחר שאמש הגיע לשיא של כל הזמנים עם 14,662 נקודות. מדד הנאסד"ק איבד 1.1% מערכו, ומדד ה-S&P 500 שרשם אמש עלייה של 0.5% והגיע גם הוא לשיא של כל הזמנים עם 1,570 נקודות – נחלש ב-1%.

באירופה ננעל הערב כאמור המסחר בירידות שערים חדות, כאשר מדד הקאק הצרפתי ירד בכ-1.3%, הבורסה בלונדון ירדה ב-1.1% ואילו הבורסה בפרנקפורט איבדה 0.9% מערכה.

צילום: Ingimage/A.S.A.P

בארה"ב התפרסם היום סקר ה-ADP, הסוקר את היקף המשרות החדשות שנוצרו בסקטור הפרטי בארה"ב בחודש מרץ, ואשר הצביע על עלייה של כ-158 אלף מועסקים. הסקר מהווה הקדמה לפני הדו"ח הרשמי והקובע ביום שישי שישפוך אור על אחוז האבטלה בכלכלה הגדולה בעולם. לפי הערכות האנליסטים, צפוי היה הסקר להצביע על 203 אלף משרות חדשות, לעומת 198 אלף משרות חדשות בחודש פברואר.

עוד פורסמו נתוני מדד מנהלי הרכש למגזר השירותים, אשר ירדו בחודש מרץ עד לרמה של 54.4 נקודות. צפי האנליסטים עמד לעומת זאת על 56 נקודות. בפברואר עמדו הנתונים על רמה של 56 נקודת.

המצב בקפריסין נרגע אך האי הקטן עדיין ממשיך לייצר כותרות: הטרויקה (שילוב של האיחוד האירופי, קרן המטבע והבנק המרכזי האירופי) העניקה למדינה ארכה עד לשנת 2018 כדי לעמוד ביעדי התקציב. אתמול התפטר שר החוץ של קפריסין, מיכאל סאריס, מתפקידו לאחר סיום השיחות בין נציגי הטרויקה לראשי הממשל הקפריסאי בנוגע לחבילת החילוץ שישלח האיחוד האירופי לאי.

השר הסביר את התפטרותו בהחלטה להקים ועדה לבדיקת לקריסת המערכת הבנקאית במדינה. התפטרותו התקבלה על ידי הממשלה. "אני מאמין שעל מנת להקל על העבודה (של החוקרים) הדבר הנכון יהיה להגיש את התפטרותי לנשיא הרפובליקה, וכך עשיתי", אמר סאריס.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן