Forbes Israel Logo

אחרי הודעת הריבית: הדולר נחלש ב-0.6%: היציג נקבע על 3.569 שקלים

הדולר נחלש היום ב-0.56% ושערו היציג נקבע על 3.569 שקלים. זאת, על רקע חוסר הוודאות שנוצרה בעקבות החלטתו של יעקב פרנקל להסיר את מועמדותו לתפקיד נגיד בנק ישראל.

"כשכבר נראה היה שהדי 'פרשיית התיק' הולכים ודועכים, הטיל אמש הנגיד המיועד פרנקל פצצה והודיע על הסרת מועמדתו. מלבד הפגיעה המצערת במוניטין של פרנקל, אין ספק כי כל הסאגה סביב המינוי אינה מוסיפה לאמון השווקים במקבלי ההחלטות ואינה מציירת את ישראל באור חיובי בעולם", אמרו הבוקר במחלקת המחקר של FXCM ישראל.

"כעת, חשוב שרה"מ נתניהו ושר האוצר לפיד ימהרו להחליט על מחליף, כדי להשיב את אמון השווקים ואת היציבות לשוק", המשיכו ב-FXCM. "מלבד זאת, אמש הותיר בנק ישראל את הריבית על כנה, וזאת למרות שמרבית הנתונים תומכים בהורדה נוספת של הריבית – התחזקות השקל, האינפלציה הנמוכה, ההאטה במשק והחשש כי הגזרות הכלכליות יכבידו על הצריכה. אם יימשכו המגמות הללו סביר להניח כי בנק ישראל יוריד את הריבית בישיבתו הבאה".

צילום: רויטרס

"למרות האירועים רבי המשקל אמש בישראל, התגובה של הדולר-שקל בשעות הערב, לאחר החלטת הריבית והודעתו של פרנקל, היתה מאופקת למדי", טוענים האנליסטים. "הצמד המשיך לדשדש בתוך הטווח הצר של 3.55-3.58 שקלים לדולר, וזאת כאשר השווקים עסוקים בעיקר במה שמתרחש מעבר לים ובאירועי הסיכון הדרמטיים שיתרחשו בימים הקרובים ועשויים לקבוע את המהלך של הדולר בטווח הקרוב".

ב-FXCM מפרטים: "המקבץ הראשון יהיה מחר, כאשר בארצות הברית יתפרסם דוח התמ"ג ובערב יפרסם הבנק הפדרלי הודעה לעיתונות בתום ישיבת המדיניות החודשית שלו. הבנק הפדרלי אינו צפוי לחדש בישיבת המדיניות, ותגובת השוק תהיה תלויה בעיקר בטיב הנתונים הכלכליים, דוח התמ"ג ברביעי ודוח התעסוקה בשישי. נתונים ירודים, כפי שמנבאות התחזיות, יגבירו את ההערכה כי הבנק ידחה את צמצום רכישות האג"ח, מה שעשוי להצניח את הדולר בעולם, גם למול השקל".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן