Forbes Israel Logo

אחרי פייסבוק: מה תהיה ההנפקה הגדולה של שנת 2013?

שנת 2012 הייתה השנה של פייסבוק. לא רק שהרשת החברתית גייסה בוול סטריט 16 מיליארד דולר; מדובר בהנפקה המדוברת והשנויה ביותר במחלוקת של השנה האחרונה. 

מאז שהוקמה פייסבוק, חיכו המשקיעים בוול סטריט להנפקתה של החברה. אולם לאחר שהצטרפה הרשת החברתית למדד הנאסד"ק, היא איבדה 50% ממחיר ההנפקה שלה בתוך מספר חודשים. הדו"ח הרבעוני הראשון שפרסמה החברה בחודש יולי האחרון תרם לא מעט לנפילתה, לאחר שהחברה הודיעה על ירידה של 32% מהכנסותיה. אולם, ברבעון השלישי, עם חציית רף מליארד המשתמשים ופרסום תוצאות חיוביות שהיכו את תחזיות האנליסטים, התאוששה החברה וחזרה לטפס בוול סטריט.

ההנפקה המדוברת ביותר של 2012 | צילום: רויטרס

בשבועות שאחרי הנפקתה של פייסבוק, שמרו בורסות וול סטריט על דממה יחסית ולא נרשמו הנפקות רבות נוספות. בנוסף לרשת החברתית של מארק צוקרברג, היו מספר חברות נוספות שהרשימו בביצועיהן בבורסה, כמו למשל פאלו אלטו של ניר צוק, חברת אבטחת המידע שהגיעה על פי דירוג דלויט למקום השני ברשימת החברות המצליחות בארה"ב.

על פי נתונים רשמיים שפרסמה בסוף השבוע חברת ההשקעות רנסאנס קפיטול האמריקאית, הסכום הכולל שגויס מהנפקות 2012 בוול סטריט הגיע ל-43 מיליארד דולר (נכון ל-14 בדצמבר), עלייה של 17% לעומת 2011. כעת, מנסים האנליסטים לנבא מה תהיה ההנפקה הגדולה של 2013.

חברת רנסנס קפיטול מעריכה כי בשנה הבאה יונפקו בוול סטריט כ-50-60 חברות, אולם מספר זה עשוי לגדול אם מכניסים לחישוב גם חברות קטנות, אשר לפי החוק האמריקאי לא חייבות לדווח על הכנתן להנפקה.

חברת טוויטר היא ללא ספק אחת המועמדות העיקריות לרשת את מקומה של פייסבוק בוול סטריט. אם תחליט הרשת החברתית השנייה בגודלה בעולם להגיע לבורסה, זו עשויה להיות ההנפקה המדוברת ביותר של 2013. הערכות אלו מקבלות חיזוק מדבריו של מנכ"ל טוויטר, דיק קוסטלו, שאמר לאחרונה בכנס טכנולוגי כי הנפקה לציבור נראית לו כהזדמנות כלכלית שהחברה בהחלט תשקול.  

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.