Forbes Israel Logo
לורן טיילור וולף וכריסטיאן אסמר. צילום: Aaron Kotowski
לורן טיילור וולף וכריסטיאן אסמר. צילום: Aaron Kotowski

כמו באפט, כמעט: זוג המשקיעים שמשדרגים את מודל השקעות הערך

קרן הגידור של לורן טיילור וולף וכריסטיאן אלחנדרו אסמר שואבת השראה מאסטרטגיית השקעות הערך של וורן באפט, אבל מתבלת אותה במנה גדושה של קיימות ואקטיביזם

לורן טיילור וולף אומרת שהאכזבה הגדולה ביותר שלה עד כה מקרן הגידור הצעירה שלה היא שאחת מההצלחות שלה הגיעה כל כך מהר. טיילור וולף וכריסטיאן אלחנדרו אסמר, מייסדי Impactive Capital, מצפים שכל השקעה שהם משקיעים תהיה התחלה של שותפות מעשית של שנים הכוללת יוזמה ארוכת טווח של ESG (השקעות בסביבה, חברה וממשל תאגידי) שתוסיף לשורה התחתונה של החברה.

בסביבה שבה רכישה פשוטה של תעודת סל של S&P500 מניבה תשואות מרשימות, הצמד הוא דבר נדיר: משקיעי ערך שמציגים ביצועים טובים יותר בזמן שהם מחזיקים בכל פעם רק שמונה עד 12 חברות לא זוהרות במיוחד.

"ההשקעות האלה הן כמו הילדים שלך", אומר אסמר כשהוא מתבקש לבחור את החברה המועדפת עליו. "אתה אוהב את כולן".

בחודש מרץ הם ראו הזדמנות בחברת Advanced Drainage Systems, לאחר שמניותיה נחתכו בחצי בטווח של חודש. Advanced Drainage היא חברה "לניהול מי סערה" עם הכנסות של 1.7 מיליארד דולר, שמייצרת תאים תת קרקעיים וצינורות ניקוז העוברים מתחת לכבישים, בתים, חניות ומגרשי גולף. החברה האנונימית מהמערב התיכון אינה מתבלטת כמפלט למשקיעים סביבתיים.

https://secure.cardcom.solutions/e/xo64

אבל טיילור וולף מתעמקת בהסבר על טביעת הרגל הפחמנית של צינורות פלסטיק ממוחזרים לעומת צינורות בטון וכיצד קידום צינור הפוליאתילן החדש "Mega Green", העשוי פלסטיק ממוחזר 60%, הוא הזדמנות לקחת נתח שוק ממתחרים כמו JM Eagle ו-Diamond Plastics. זהו נאום המכירה ש-Impactive עשתה להנהלה כשקנתה מיליון מניות ADS. אך בדיוק כשהחברה הכינה את דוח הקיימות ואת אתר האינטרנט הממוקד ESG שלה – נגיף הקורונה הצית עלייה בבניית בתים, שהובילה לעלייה בביקוש למוצריה. בתוך חודשים ספורים מנית ADS יותר מהכפילה את ערכה.

"נאלצנו למכור אותה", מספרת טיילור וולף בצער ומתייחסת למשמעת הפנימית של המשרד. "התשואות הללו כבר לא היו שם".

לשדרג את המשחק

משקיעי ערך לא יכולים להיקשר יותר מדי לילדיהם כשמגיע המחיר הנכון. זו מסגרת אנליטית שהושאלה מוורן באפט, האדם שגם טיילור וולף וגם אסמר מתייחסים אליו כהשראה להשקעות.

Impactive מבצעת את כל השקעותיה לתקופה צפויה של שלוש עד חמש שנים, והיא יכולה להיות סבלנית הודות להשקעה של 250 מיליון דולר והתחייבות לשש שנים מצד "מערכת פרישת המורים של קליפורניה" (Calstrs), שאפשרה את תחילת פעילות המשרד בשנת 2019. התשואות המוקדמות היו חזקות – ההשקעה הראשונית שווה כיום 320 מיליון דולר עבור Calstrs, גידול של 28% לאורך 20 חודשים. אלה מהווים כמחצית מהנכסים של Impactive בנאמדים בכ-630 מיליון דולר. באותה תקופה מדד ראסל 2000 שעוקב אחר חברות קטנות עלה ב-10% בלבד.

טיילור וולף ואסמר משתמשים במאגר ההון ההולך וגדל שלהם כדי לנסות לשדרג את המשחק האקטיביסטי, כשהם מחליפים התנגשות בגישה של שיתוף פעולה והצבת הקיימות בחזית. מאחר ש-ESG הופכת במהירות לחובה למשקיעים מוסדיים, על מנהלי הכספים הראשיים לשים לב לכך. עם זאת, שלא כמו קרנות גידור אקטיביסטיות אחרות שבאות לעשות מהפכות מלוות בהרבה רעש, Impactive נמנעת ממאבקי ציבור ואיומים, ומעדיפה מושב דירקטוריון מזדמן ושכנוע עדין מאחורי הקלעים. המסר שלהם: ESG תשפר את הרווחיות, והם מתחייבים לא לנטוש את הספינה אם דוח הרווחים הבא לא יהיה משתלם.

"פקטורים של ESG נוגעים במשיכה ולשימור של הלקוחות, בעלי המניות והעובדים – שלושת המרכיבים החשובים ביותר, וחברות שעושות זאת טוב יותר מאחרות הולכות לייצור יתרון תחרותי", אומרת טיילור וולף. "הם הולכים להעלות את הביצועים מנקודת מבט של רווחיות".

טיילור וולף, שגדלה בלונג איילנד טעמה לראשונה אקטיביזם כאשר עבדה במשרד משפחתי תוך כדי לימודי תואר שני במנהל עסקים בבית הספר Wharton באוניברסיטת פנסילבניה. שם, השקעה בשנת 2003 בקמעונאית TurboChef גדלה פי עשרה לאחר שהקבוצה שלה אילצה את החברה לעשות שינוי בהנהלה ובסופו של דבר לקבל את הצעת הרכישה של Middleby Corp . בשנת 2007, הבאג האקטיביסטי הוביל אותה לקרן הגידור של קליפטון רובינס, Blue Harbor Group. אסמר, שבילה את ילדותו בפוארטו ריקו וסיים את לימודיו בפרינסטון לתואר במחקר תפעול ובהנדסה פיננסית, הגיע ל-Blue Harbor כמה שנים אחרי טיילור וולף, לאחר תפקיד של שש שנים במורגן סטנלי.

השניים עבדו יחד כמנהלים, וחלק גדול מה-DNA של Impactive עבר בירושה מ-Blue Harbor: התמקדות בעסקים עם הערכת חסר, גישת פרייווט אקוויטי עצמית לשווקים הציבוריים וסלידה מקונפליקטים. אך כאשר טיילור וולף ואסמר שמעו סיפורים ממנכ"לים על לחצי ESG שהגיעו מצד בעלי המניות, ולאחר ששוחחו עם עובדים לשעבר שרצו שמקומות העבודה שלהם ישקפו טוב יותר את ערכיהם, השניים החלו לחוש כי מנופי ה-ESG לא נוצלו מספיק באקטיביזם.

גיוון הוא המפתח

היה להם הרבה זמן לדבר זו עם זה. אסמר לא נוהג, והוא וטיילור וולף התגוררו שניהם בניו יורק, ולכן לעתים קרובות הוא נסע איתה הביתה מהמשרד שנמצא במטה בגריניץ' שבקונטיקט. הם הפכו במהירות לחברים, ושיתפו בזמן הנסיעות את מחשבותיהם על פילוסופיות ההשקעה המשותפות שלהם ושאיפותיהם היזמיות. שניהם רצו להוכיח שקרנות גידור מוצלחות יכולות להיות מנוהלות על ידי אנשים שאינם גברים לבנים.

"אני חושב ששנינו היינו עוזבים בכל מקרה כדי להתחיל את העסק שלנו", אומר אסמר. "אז זה היה פשוט, האם עלינו לעשות זאת ביחד?".

אחרי שמונה שנים שעבדו יחד ב-Blue Harbor, שניהם עזבו בשנת 2018 כדי לקחת שנת שבתון ולפתח את המיזם החדש שלהם שהושק במרץ 2019. טיילור וולף ואסמר הם שותפים שווים ב-Impactive. היא בת 42, מוחצנת, אוהבת לשוחח עם מנהלים ומשקיעים כדי לקדם את החברה, והוא בן 38, ומעדיף לחשב מספרים מאחורי הקלעים.

וורן באפט. צילום: shutterstock
וורן באפט. צילום: shutterstock

הם גיבשו אסטרטגיית השקעה בעלת ארבעה שלבים. המסך הראשון שלהם הוא איכותני, מתחשב רק בעסקים איכותיים קיימים עם צוותי ניהול חכמים ויכולת תמחור בענפים שלהם. ואז הם מנתחים האם החברה נסחרת במחיר נמוך יחסית לערכה האמתית באמצעות מדדים כמו תזרים מזומנים חופשי, תשואה על הון מושקע ותשואה להון. הקריטריון השלישי שלהם הוא עד כמה העסק מוכן לטווח הארוך, והאם החסמים העומדים בפניו גדלים או מצטמצמים. החלק האחרון הוא האם הפעלת מנופי האקטיביסטים יכולה להאיץ את ההחזר על ההשקעה.

הם עושים את כל המחקרים מראש לפני שהם מקבלים את החברה אל תיק הבלעדי שלהם, ואסמר אומר שיש בערך תריסר חברות שנמצאות "בהולד" בזמן שהם מחכים להזדמנות קנייה או שהם צריכים למלא מקום לאחר מכירת נתח.

אחת החברות הראשונות שהשקיעו בהן הייתה Asbury Automotive, סוכנות רכב עם הכנסות של 7.2 מיליארד דולר וסניפים בתשע מדינות. בהתחשב בשוליים הנמוכים במכירת מכוניות חדשות, מגזר החלפים והשירותים שלה אחראי לשני שלישים מה-Ebitda שלה, אך כאשר Impactive החלה לבחון את המודל העסקי שלה, התברר כי שיעור היעילות שלה היה 50% בלבד. היה ביכולתה להכפיל את מספר התיקונים שהציעה, אך היא לא הצליחה לשכור מספיק מכונאים לשם כך.

כדי להתמודד עם המחסור בעבודה, טיילור וולף זיהתה קבוצה גדולה של עובדים פוטנציאליים שרוב הסוכנויות אפילו לא חשבו עליהם: נשים. רק 2% ממכונאי הרכב הן נשים, למרות שהן מוציאות יותר מ-200 מיליארד דולר בשנה כלקוחות. Impactive לחצה על החברה להציע חופשת לידה בתשלום, לעבור לשבוע עבודה בן ארבעה ימים ולספק גמישות בתורנויות – כל השינויים שיעזרו לגייס נשים. זה לא היה קשה למכור זאת להנהלה. Impactive הראתה שאם שיעור היעלות יגדל ב-5% בלבד, ל־55%, זה יגדיל את שווי הארגון של החברה ב־15%.

ההתקדמות של החברה במשיכת מכונאיות היתה הדרגתית, כך שההשקעה של Impactive לא השתלמה באופן מידי. המניות צנחו ב-60% מתחילת 2020 והגיעו לשפל ב-18 במרץ. תיק ההשקעות של Impactive נחשף במיוחד למפולת הקורונה בשל האחזקה בחברת המלונאות Wyndham, המיישמת תוכנית תגמולים בהנחיית Impactive שנותנת לאורחי המלונות נקודות כאשר הם בוחרים שלא לכבס את המצעים כל יום. מניות החברה צנחו ב-68% בתוך חודשים ספורים כשענף הנסיעות קרס.

Impactive הגיבה בהכפלת ההימור ורכשה מניות נוספות של כל חברה שבבעלותה. עד כה זה השתלם. Asbury החזירה את הפסדי המגפה והגיעה לשיא כל הזמנים באוקטובר.

בזמן שהם פועלים לגוון את שורות Asbury טיילור וולף ואסמר נמצאים במשימת גיוון אישית. חמישה מתוך תשעת העובדים של Impactive הם נשים או אנשים בעלי מוצא אתני מגוון, והמשרד מנסה לתרגל את מה שטיילור וולף מכנה "אקטיביזם של לקוחות", ומבקש מהספקים החיצוניים שלהם – רואי חשבון, בנקי השקעות ועורכי דין – שיגוונו גם הם את הצוותים שלהם. היא קוראת למנהלי נכסים אחרים לדרוש את אותו הדבר.

"הכישרון בעולם הזה, לדעתנו, מפוזר באופן שווה יחסית. זה לא בא לידי ביטוי במספר הנשים והמיעוטים שעומדים בראש קרנות הגידור", מסכם אסמר.

צילומים: Aaron Kotowski, Shutterstock

https://secure.cardcom.solutions/e/xo64

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.