Forbes Israel Logo
בינה מלאכותית AI | צילום: shutterstock
בינה מלאכותית AI | צילום: shutterstock

מייסד יוטיוב מגייס את הבינה המלאכותית לקרן גידור חדשה

סטיב צ'ן השיק לאחרונה קרן גידור שבוחרת מניות ונכסים באמצעות שימוש בבינה מלאכותית. כך היא אמורה לפעול כדי לקבל את ההחלטות הנכונות ביותר

מייסד יוטיוב, סטיב צ'ן, חבר למנהל הכספים הוותיק ג'ק פו כדי להשיק קרן גידור שתבחר מניות ונכסים – באמצעות בינה מלאכותית (AI).

קרן דראקו קפיטל (Draco Capital Macro Quant Fund) כבר גייסה 50 מיליון דולר עם יעד של 200 מיליון דולר לסוף שנת 2021, אמר צ'ן בשבוע שעבר. הקרן, שהושקה לראשונה בספטמבר משתמשת באלגוריתם AI בכדי לאמוד אילו נכסים הם אידיאליים לשווקים שוריים ולשווקים דובים, הוא אומר.

"הקרן מנצלת חלק גדול משיטות הבינה המלאכותית ועיבוד הנתונים שפותחו בחברות שעבדתי או יעצתי להן בעמק הסיליקון", אומר צ'ן. "היא לקוחת בחשבון את חברות הטכנולוגיה הגדולות, כמו אפל ומיקרוסופט, בשוק שורי, תוך התמקדות יותר בנכסי הגנה, כמו זהב ואג"ח לטווח הארוך, בשוק דובי".

סטיב צ'ן. צילום: Flickr, Joi Ito
סטיב צ'ן. צילום: Flickr, Joi Ito

תהליך ה"השקעה השיטתית" של הקרן מוסיף דיוק בקבלת ההחלטות, אומר צ'ן. לדבריו, פירוש הדבר לשלב בין ניתוח כלכלי והיגיון השקעות, לבין אלגוריתמים ממוחשבים כדי ליצור מודלים לקבלת החלטות מונחות AI. הוא מוגדר להפחתת החסרונות של הסיכון, הוא מוסיף. "(הקרן) מחליפה את המסחר הסובייקטיבי המבוסס על שיקול דעת אנושי, בשיטתיות", אומר צ'ן.

לחזות את השוק

צ'ן פגש את שותפו בקרן בשנה שעברה, אז גילה כי פו ידע כיצד להשתמש בביג-דאטה בצורה יעילה לניהול השקעות. "זה עורר את המוטיבציה שלי ליישם את הרקע המקצועי שלי בתחום הפיננסי", אומר צ'ן.

השותפים עובדים כעת יחד על הקרן שרשומה בדלאוור כבעלים משותפים של דראקו קפיטל פרטנרס, שפו הקים בשנת 2015. הם שני המשקיעים המובילים בקרן. פו, שמתגורר כיום בטייוואן, מגיע מתחום ניהול ההשקעות וניהל בעבר קרנות גידור. כיום הוא מוביל קבוצת אנליסטים, מדעני נתונים ומהנדסי מחשבים.

"אנו מסוגלים לחזות את השוק באמצעות האינדיקטורים המובילים שלנו ולהתאים את אחזקותינו בהתאם", אומר פו.

צ'ן הקים את YouTube עם עמיתיו לשעבר מ-PayPal, צ'אד הארלי וג'וד קארים, בשנת 2005. הוא המשיך לאחר מכן ל-Google Ventures בין השנים 2014 ל-2018, וחזר לטייוואן בשנת 2019 עם שאיפות לעזור לסטארט-אפים טייוואנים.

צילום קאבר: Shutterstock

https://secure.cardcom.solutions/e/xo64

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.