Forbes Israel Logo

אימפריית ה-LABS של טדי שגיא בלונדון מתרחבת

טדי שגיא השלים עסקה לרכישת בניין גדול במרכז לונדון – 90 High Holborn, בהיקף של כ-200 מיליון ליש"ט. במבנה, בשטח בנוי של כ-20 אלף מ"ר, פועלים משרדים וחברות שונות המעסיקים כ-3,670 עובדים. הוא נחשב לנקודת ציון משמעותית בהולבורן בזכות היסטוריה עשירה (נבנה בשנות החמישים וחודש בתהליך מורכב בשנת 2002).

הולבורן נחשב לאחד מאזורי העסקים התוססים בלב לונדון, אשר מאגד חברות ותאגידים מוכרים לצד עשרות תיאטראות ומוסדות תרבות כמו ה-British Museum. בנוסף, באזור הולבורן פועלים מלונות רבים, ביניהם ה-וולדורף אסטוריה.

טדי שגיא. רכישה נוצצת נוספת בלב לונדון | צילום: יונתן בלום

האזור נחשב לאחד מהנגישים ביותר בעיר, לאור קרבתו לארבע תחנות רכבת תחתית, שאליהן תצטרף בשנת 2018 תחנה רכבת תחתית נוספת הצפויה לשרת כמיליון וחצי נוסעים מידי יום. מרבית המבנים בהולבורן משמשים למשרדים, קמעונאות, מוסדות השכלה ומגורים. קומות הקרקע של המבנים הפונות לרחוב מושכרות לחנויות בוטיק ולמסעדות. השוכרים העיקריים של הקומות העליונות הם בעיקר עסקים בינוניים וקטנים מענפי המדיה, הממשל ומוסדות פיננסיים.

הכוונה היא להסב חלק מהמבנה שנרכש למתחם LABS חדש – רשת בינלאומית של מתחמי עבודה משותפים. חברי המתחם החדש יצטרפו ליותר מ-12 אלף חברים ב-LABS הצפויים להימנות בסוף השנה.

הרכישה האחרונה. 90 High Holborn בלונדון

העסקה החדשה מצטרפת לשורה רחבה של רכישות שביצעה קבוצת שגיא ברחבי לונדון, בדגש על הולבורן, בהיקפי ענק. לפני כשנה וחצי רכשה הקבוצה אתרים באזור הולבורן וביניהם את מתחם 'הולבורן לינקס' (Holborn Links) שבמרכז לונדון בעסקה שמוערכת בכ-300 מיליון ליש"ט. המתחם הענק, הגובל בשוק קובנט גארדן היוקרתי, באזור סוהו הטרנדי ובקרבת רחוב אוקסופרד, כולל 34 מבנים גדולים בשטח כולל של כ-43 אלף מ"ר המשתרעים על כ-16 דונם.
  
תחת קורת גג אחת

במקביל לרכישה החדשה, הודיעה קבוצת טדי שגיא על איחוד כל פעילות הנדל"ן תחת קורת גג אחת: חברת LabTech. החברה החדשה תרכז את כל פעילות הנדל"ן שרכשה קבוצת שגיא בשנים האחרונות.

פורטפוליו הנכסים כולל בין השאר את הקמדן מרקט של לונדון, הנחשב לאחד מאתרי התיירות המובילים בעיר עם כ-40 מיליון מבקרים מדי שנה, וכן עשרות מבנים מסחריים, רובם באזור הולבורן בלונדון.

החברה מחזיקה כעת בבעלות מלאה ברצף אורבני ייחודי של כ-50 דונמים במרכז לונדון, הנמצא בין שתי תחנות רכבת תחתית (מתחנת Camden town ועד לתחנת Chalk farm).
LabTech מפעילה גם את רשת מתחמי העבודה LABS, הכוללת כעת חמישה מתחמים בלונדון ומתחם גדול בת"א, בחמש הקומות העליונות של בניין עזריאלי שרונה. כמו כן, החברה מחזיקה במספר חברות טכנולוגיה התומכות בפעילויות הנדל"ן.

במסגרת המהלך מונה חן מורבסקי, בעל למעלה מ-15 שנות ניסיון בנדל"ן מסחרי, לתפקיד מנכ"ל LabTech. מורבסקי שימש בעשור האחרון בתפקיד משנה למנכ"ל וסמנכ"ל הכספים ברשת פארק פלאזה הוטלס (PPHE), אשר נמצאת בשליטת איש העסקים אלי פפושדו ונסחרת בבורסת לונדון.

חן מורבסקי. יוביל את LabTech

במסגרת עבודתו הוביל מורבסקי לפיתוח מבנים תפעוליים חדשים, פיקח על שינויים עסקיים בחברה והיה אחראי ליישום מערכות IT בפלטפורמות נדל"ן מסורתיות. פעולותיו הביאו את קבוצת המלונות PPHE לשיאים בהכנסות ורווחים ולביסוס מבנה פיננסי איתן. לתפקיד סמנכ"ל הכספים של LabTech מונה רו"ח שגיא נירי, עד לאחרונה מנכ"ל חברת מטומי.

מאז מינויו של מורבסקי, הוא הוביל תהליך אסטרטגי לבניית פלטפורמה טכנולוגית לתפעול וניהול פעילות הנדל"ן של החברה. הפלטפורמה החדשה תתמוך בניהול מתחמי העבודה המשותפים, סצנת האירועים והבידור (הכוללת את קמדן), וכן פעילות הסעדה ולינה המתוכננת על ידי החברה. לאחר השלמת הפלטפורמה החדשה, LabTech תוכל להגדיל במהירות את היקף השטחים המתופעלים על ידה. 

מורבסקי התייחס לעסקה האחרונה ואמר כי הוא "שמח להוסיף את 90 High Holborn לפרוטפוליו הנכסים הנרחב שלנו במרכז לונדון. LabTech היא חברה אורבנית שמחויבת לחדש ולעורר פעילויות עסקיות וחברתיות בקמדן והולבורן. אני מאמין שלפעילות של מתחמים משותפים יש עוד הרבה לאן להתפתח, ואנחנו רק בתחילת הדרך לממש את החזון שלנו בלונדון ובמקומות נוספים".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן