Forbes Israel Logo

אינטרנט במהירות 1 ג'יגה בדרך: האוצר אישר את מיזם הסיבים

עוד שלב בדרך לאינטרנט מהיר: שר האוצר יובל שטייניץ חתם היום על היתר המאשר לחברת חשמל לעסוק בפעילות תקשורת. ההיתר, שמצריך גם את חתימתו של שר האנרגיה והמים, מהווה את השלב האחרון בהיערכות הממשלתית להקמת תשתית ארצית של סיבים אופטיים.

רשת הסיבים האופטיים תוכל לספק שירותי אינטרנט במהירות של כ-1 ג'יגה-ביט, והיא תוקם על ידי חברה פרטית, במימון המוערך בכ-5 מיליארד שקל, בשיתוף עם חברת חשמל ותוך שימוש בתשתיותיה.

כיום הקישורים המרכזיים של ספקיות האינטרנט מועברים בסיבים אופטיים, אולם צוואר הבקבוק נותר נקודת הגישה הביתית, הנסמכת על כבלי נחושת לרוב. בפרויקט זה התוכנית היא להקים תשתית סיבים ארצית אשר תגיע אל בתי המשתמשים (FTTH).

הסיב האופטי המורכב מזכוכית הוא בעל יתרונות רבים במערכות התקשורת ביחס לכבלי הנחושת הנמצאים בשימוש כיום. הסיב האופטי חסין יותר כנגד הפרעות חיצוניות כאלו הנגרמות בשל מזג אוויר לדוגמא. הסיב גם אינו רגיש למים או ללחות והניחות הנמוך (היחלשות הסיגנל למרחקים ארוכים) שלו לעומת כבל הנחושת, מאפשר שימוש לטווחים ארוכים מאוד ללא צורך במגברים.

הסיבים האופטיים | צילום: ingimage asap

במכרז למשקיע פרטי שעורכת חברת חשמל ביחד עם משרד האוצר במהלך השנה האחרונה, הוגשה הצעה על ידי חברת "ויה אירופה" השבדית, בשיתוף עם חברות ציוד תקשורת נוספות מישראל ומחו"ל. מנכ"ל חברת "ויה אירופה" הגיע לאחרונה לישראל וקיים דיונים בנושא עם חברת החשמל ומשרד האוצר. פריסת הרשת צפויה להתחיל לקראת סוף שנת 2013.

"מדובר באבן דרך משמעותית בתהליך להקמתה של תשתית אינטרנט מהיר מהמתקדמות בעולם בישראל", אמר שר האוצר יובל שטייניץ. "הפרויקט הוא מנוע צמיחה חשוב שיתרום לחיזוקה של הכלכלה הישראלית".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן