Forbes Israel Logo

אירופה זה כאן: ביקור במלון הבוטיק התל אביבי נורמן

מלון נורמן (The Norman Tel Aviv) ניצב באחת הכיכרות היפות ביותר של תל אביב, כיכר המלך אלברט, בפינה שלווה בלב העיר. מלון הבוטיק, אשר נפתח בנובמבר 2014, מעניק כבר מהרגע הראשון רושם אלגנטי, לצד אווירה חמימה.

הכתבה מופיעה בגיליון מאי של פורבס ישראל

לרכישת הגיליון חייגו 077-4304645

 

פקידת קבלה חייכנית תלווה אתכם לחדר, שבו יוצג שמכם על מסך הטלוויזיה. היא תאחל לכם שהות נעימה, לא לפני שתעניק הסבר על תפעול התאורה ומיזוג האוויר החכמים, שבעזרתם תוכלו ליצור את האווירה הרצויה. לחיצה על כפתור הסרת הווילונות תחשוף את חלונות החדר הגדולים, אשר מתפרסים מקיר לקיר, מן התקרה ועד הרצפה. החלונות צופים אל חצר פנימית יפהפייה עם עצים תמירים. לא תספיקו להתרשם מהחדר – ותשמעו דפיקה בדלת. זהו החדרן, שמביא עימו בקבוק יין בוטיק ישראלי משובח. עם כוס יין ביד תוכלו להביט אל מגדל המים הישן, עדות לחיבור בין העבר החקלאי של אחוזת בית לתל אביב של ימינו. כדי להשלים את החוויה, תוכלו לחבר בטכנולוגיית בלוטות' את הסמארטפון שלכם לרדיו בסגנון וינטג', כאשר גם באמבטיה לא תצטרכו להיפרד מהמוזיקה. כיאה למלון בוטיק במאה ה־21, בחדר תמצאו נוסף לפרחים שמעניקים נופך חמים ומיני בר מסורתי, גם אייפד ומכונת אספרסו.

עיצוב פנים ששימר את הסגנון הקלאסי של המאה ה-20. חדר בנורמן | צילום: סיון אסקיו

אמנם שהייה בחדר ובילוי מול הנוף מהנים מאוד, אך שיטוט במלון מגלה לא מעט פינות חמד אחרות. בין הקומות שזורות מרצפות מסוגננות המאפיינות את הבנייה הישנה בעיר, יחד עם חידוש שקורץ לתל אביב המודרנית. מהגג תוכלו לצפות בקו הרקיע, אך מבט מטה אל הרחוב ואל הכיכר יעניק את התחושה שאתם בלב ליבה של אחת מבירות אירופה.

טיול בחצר יחשוף בפניכם בוסתן עם פירות הדר, ששוקם בתהליך שימור המבנה. כשתחזרו פנימה אל המלון, תוכלו לעיין בספרי אמנות עכשוויים, הפזורים בין הקומות. על עיצוב הפנים אחראי SAGRADA הלונדוני, אשר שימר את הסגנון הקלאסי של שנות ה־20. הסגנון הזה מתבטא בפריטים שונים, ששולבו בכל חדרי המלון, כמו מאווררי תקרה מעץ ששימשו במקור כמדחפים של מטוסים עתיקים, או יצירות של מעצבים אייקונים, המוצגים לצד צילומים נוסטלגיים בשחור לבן.

כמו כן, בכל קומה מוצגות עבודות כחלק מאוסף אמנות ישראלי, שאותו אצרה תמר דרזנר. באוסף, התומך באמנות המקומית, אפשר למצוא יצירות מסגנונות מגוונים – של אמנים ותיקים, כמו ציבי גבע, עילית אזולאי וסיגלית לנדאו, ושל אמנים צעירים כמו קלון ו־KNOW HOPE, אשר מייצגים את התרבות האורבנית בארץ. אין ספק שהמלון פונה לקהל מתוחכם, שמכיר בערך העיצובי שלו.

שיטוט במלון מגלה לא מעט פינות חמד אחרות | צילום: סיון אסקיו

שחזור קפדני

לשני הבניינים שמרכיבים את המלון היסטוריה ארוכה. הם נבנו ב־1925: "בית שפרן" בנחמני 23 הוקם כבית מגורים למשפחת פרידמן, ובתכנונו אפשר להבחין בהשפעות מזרחיות. כבניין פינתי הפונה לכיכר המרשימה בה שוכן בית הפגודה המפורסם, הוא שימש כמקור השראה ואתר לצילומי סרטים רבים במאה שעברה. בשנות ה־60 הוא הפך לבניין משרדים עד שנרכש ב־2005. מלבד תוספת של קומה חדשה, תהליך השימור כלל שחזור הריצוף וציורי קיר היסטוריים בכניסה. בבית שפרן ישנן כיום סוויטות שונות, כאשר סוויטת הפנטהאוז דופלקס, המתפרשת על פני שתי קומות, כוללת ג'קוזי תחת כיפת השמים ומטבח מאובזר להכנת ארוחה פרטית על ידי שף המלון. חיבור בינה לבין סוויטת הפנטהאוז הופך אותה לסוויטת האירוח היוקרתית הגדולה בארץ, בשטח כולל של 380 מ"ר.

"בית רומנוב" בנחמני 25 נבנה כמקום משכנה של משפחת רומנוב, והיה בזמנו אחד הבניינים המודרניים הראשונים בעיר – מבנה מרובע עם חלונות מלבניים והצללות בנויות. ב־2006 נרכש הבניין, ותהליך שימורו כלל בנייה של מרתף, אגף אחורי ותוספת בגג, עליו ניצבת כיום בריכת האינפיניטי ממנה אפשר לצפות על הנוף העירוני. כיום ישנם בבניין זה חדרים בגדלים שונים: מחדרי קלאסיק שגודלם עד 20 מ"ר, דרך חדרי דופלקס ועד לסוויטת וילה יוקרתית המשקיפה לרחוב נחמני.

ההצלחה של תהליך השימור, בניצוחו של האדריכל יואב מסר, ניכרה עוד לפני שנפתח המלון, אשר זכה להיכלל כמומלץ באתר Original Travel. סוכנות תיירות בריטית זו מתמחה בטיולי ויעדי יוקרה בעולם, ובין השאר הופקדה על ארגון מסע ירח הדבש של הזוג המלכותי הבריטי ויליאם וקייט באיי סיישל. הנורמן חבר גם ברשת המלונות Small Luxury Hotels of the World, המאגדת מעל ל־500 בתי מלון עצמאיים קטנים ב־70 מדינות.

עבר תהליך שחזור ושימור קפדני. חזית המלון | צילום: סיון אסקיו

בשנת 2015 זכה המלון בשני פרסים שונים בקטגוריית מלון הבוטיק הטוב בעולם – הראשון של המגזין האמריקני Jetsetter והשני של WBHA (World Boutique Hotel Awards). אמנם הוא מכיל 50 חדרים בלבד, אך הוא מציע גם מרכז בריאות עם ספא וחדר כושר. מלבד זאת, אורחיו שמגיעים לביקור עסקים יוכלו ליהנות משירותים כמו סלון עסקים וחדר ישיבות גדול.

תשומת הלב לפרטים הקטנים לא פסחה גם על החוויה הקולינרית שמציע הנורמן, בו שתי מסעדות עם ניחוח בינלאומי. האחת היא מסעדת הבראסרי, המשלבת נגיעות צרפתיות וים־תיכוניות ותפריט יינות מרחבי העולם, לצד שירות מהוקצע אך אדיב. השנייה היא מסעדת טאפאס יפנית, שמקורה במסעדת דיינינגס הלונדונית. מנות קלות מוגשות גם בבר הספרייה, לצד תפריט קוקטיילים מוצלח כחלק מטרנד עירוני של מקומות בעיר המציעים משקאות מתוחכמים. בקיצור, ביקור בנורמן הוא כל מה שצריך כדי להרגיש תיירים לרגע בלב תל אביב.

לרכישת הגיליון חייגו 077-4304645

לרכישת מנוי למגזין פורבס

לכל העדכונים, הכתבות והדירוגים: עשו לנו לייק בפייסבוק

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.