Forbes Israel Logo

איש השנה של טיים: ברק אובמה – "האדריכל של אמריקה החדשה"

המגזין האמריקני טיים פרסם לפני זמן קצר את בחירתו לאיש השנה של 2012: "במובנים רבים ברק אובמה הוא הגרסא האמריקאית של המאה ה-21, הוא לא רק דמות פוליטית אלא גם דמות תרבותית", נכתב בהודעה. עבור אובמה מדובר בפעם השנייה בה הוא זוכה בתואר הנכסף לאחר שהוכתר גם ב-2008 כאיש השנה עם ניצחונו במרוץ לנשיאות. 

אחרי שנבחר בפעם השנייה בבחירות שהיו ב-6 בנובמבר השנה, דיברו רבות בארצות הברית ובעולם כולו על השינויים הדמוגרפים שעוברת ארצות הברית: אנשים צעירים, בני מיעוטים, היספאנים, נשים, שחורים – אלו היו לכוח בחירות מרכזי והביאו במידה רבה לבחירתו מחדש. "אם זכייתו בשנת 2008 הייתה יוצאת דופן, אז הבחירה של 2012 היא אישור לכך שהשינוי הדמוגרפי הוא כאן כדי להישאר".

פעם שנייה איש השנה – אובמה | צילום: רויטרס

אובמה הוא הנשיא הדמוקרטי הראשון מאז רוזוולט שזכה ליותר מ-50% מהקולות בשתי בחירות רצופות והנשיא הראשון מאז 1940 שזכה למרות ששיעור אבטלה היה גבוה מ-7.5%. על פי המגזין נשיאותו מסמלת את סוף הרייגניזם שהגדירה במידה רבה את הפוליטיקה האמריקנית במשך 30 שנים. "אנו נמצאים בעיצומו של שינוי תרבותי ודמוגרפי הסטורי, ואובמה הוא הסמל והאדריכל של אמריקה החדשה", לשון המגזין.

"האמת היא", אמר הנשיא בחדר הסגלגל, "שהפכנו בהדרגה למדינה מגוונת וסובלנית יותר, כזאת המחברת את ההבדלים של האנשים ומכבדת את מי שהם לא כמונו. זה דבר עמוק וזאת אחת מנקודות החוזק של אמריקה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.