Forbes Israel Logo

אכזבה מווינדוס 8? הדסקטופ וכפתור ההתחל חסרים למשתמש

ארבעה חודשים חלפו מאז הושקה באופן רשמי מערכת ההפעלה החדשה של מיקרוסופט ונראה שהפער בין המכירות לציפיות החברה גדול. בהצהרה שמסר האנליסט בוב אודונול מ-IDC לאתר Cnet, הבהיר האחרון כי להערכתו מצב זה נובע משני אלמנטים עיקריים שחסרים למשתמשי המערכת: ממשק הדסקטופ וכפתור ההתחל.

כחלק ממערכת ההפעלה חלונות 8, הציגה מיקרוסופט ממשק עבודה עיקרי חדש המעוצב בסגנון מערכת לסמארטפון. הממשק הציע למשתמשים אפשרות עבודה בדסקטופ הישן והמוכר רק לאחר כניסה למערכת והפעלת "האפליקציה" המתאימה. בתוך ממשק הדסקטופ עצמו ביצעה החברה עוד מספר שינויים עיצוביים, כאשר העיקרי והקריטי שבהם היה הסרתו של כפתור ההתחל.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

להערכתה של IDC ועל פי מספר מחקרים שנערכו בתקופה האחרונה בקרב משתמשי מערכת ההפעלה החדשה, החלטות העיצוב החדשות של מיקרוסופט היו שגויות – והן אלה שהובילו לאי הצלחתה של חלונות 8 בקרב המשתמשים.

ווינדוס 8 – שונה מדי? | צילום: רויטרס

לא כל מה שחדש הוא טוב

אודונול מבהיר כי למרות הרצון והחזון של מיקרוסופט להציע מערכת בעלת עיצוב אחיד למשתמשי ה-PC, הטאבלט והסמארטפון, כשזה מגיע לראשון – המשתמש הממוצע פותח כמעט מיידית את ממשק הדסקטופ המוכר לאחר הפעלת חלונות 8, ומעדיף להתנהל איתו בכל הנוגע לעסקים ועבודה.

חשוב להבהיר כי לא מדובר בבעיה חדשה, שכן כבר עם הצגתה לראשונה של גרסת הבטא של חלונות 8 החלו לעלות חששות בכל הנוגע לאופן העבודה עמה, ולממשק ה"אריחים" החדש. לאחר שנים ארוכות בהן הורגלו המשתמשים לעבוד בצורה מסויימת, מגיעה מיקרוסופט וקובעת סדר חדש – שלא מתקבל בצורה כל כך חיובית על ידי המשתמשים.

להערכתו של אודונול, מצב זה הוא שמשפיע ישירות על נתוני המכירות הירודים של מערכת ההפעלה החדשה ועל מיקרוסופט לשקול עיצוב מחודש או תוספות למערכת הקיימת, במידה ומעוניינת להפוך אותה לפופולארית יותר. גם יצרניות וספקיות החומרה מאמינות כי על מיקרוסופט לשנות את המצב הקיים, שכן מכירות התוכנה הירודות משפיעות גם על ירידות במכירות החומרה.

מצטרפים לחגיגה

לצד דבריו של אודונול, דיווח שמגיע מאתר Korea Times מעיד כי ראש חטיבת השבבים של סמסונג, ג'ון גונד סו, העיד לאחרונה כי לדעתו מערכת חלונות 8 לא טובה יותר ממערכת חלונות ויסטה, שנחשבה לכשלון בעיני המשתמשים והחברה עצמה. עוד הוסיף סו כי גם מכשיר הסרפס אינו נחשב להצלחה, בעיקר בשל פלטפורמת חלונות הרצה על גביו.

בשורה התחתונה, ייתכן כי חווית "האפליקציות" או האריחים של מיקרוסופט אינה אידיאלית או נוחה על גבי המחשב האישי כפי שמיקרוסופט הייתה רוצה לחשוב. בעוד שכשזה מגיע לטאבלטים או סמארטפונים מסתמן כי סביבת העבודה הרבה יותר ידידותית למשתמשים, ייתכן כי מיקרוסופט צריכה לבצע שינוי משמעותי במהרה, במידה ורוצה למשוך את המשתמשים ולגרום להם לשדרג את מערכת ההפעלה שלהם. לכתבה המקורית

לכתבות נוספות מניוז גיק:

רשת חברתית למשקיעים ויזמים: הכירו את ExitRound

איך תשמרו על מצלמת הרשת שלכם בטוחה?

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.