Forbes Israel Logo
יפן. כובשת את המקום הראשון. צילום: shutterstock

אלו הן 25 המדינות החכמות ביותר בעולם. לאיזה מקום הגיעה ישראל?

עם שליטה מלאה ברשימה - אסיה היא המנצחת הגדולה של הדירוג הנוכחי. ארה"ב מובילה בדירוג פרסי הנובל כשבריטניה מיד אחריה, וגם ישראל מככבת, אם כי יש מה לשפר

באופן קולקטיבי, בני האדם הם די חכמים. בתקופתנו הקצרה על הפלנטה הזו פיצחנו את האטום, הגענו לחלל, בנינו את ההפרש המוגבל החלקה והמצאנו מטריה לכלבים. כן, כל הדברים החכמים. אבל (רוב) ההמצאות, התגליות והקפיצות הגדולות הללו הן מאמצים קולקטיביים ולא גאונות, השראה והעמל של גבר או אישה בודדים ומסורים. מה שמעלה את השאלה, מי היא האומה החכמה ביותר בעולם?

אילו אנשים תרמו הכי הרבה לקידום שלנו כמין? מי הכי טוב בבית הספר, ואיזו מנת משכל גבוהה ביותר. כל הגורמים החשובים שתורמים בעת ההחלטה היכן לבקר בהמשך, ללא ספק. למרבה המזל, Vouchercloud עשתה עבורנו את עבודת הרגליים, חקרה באופן דקדקני ודירגה את 25 המדינות המובילות בעולם באינטליגנציה.

הדירוג מכמת אינטליגנציה באמצעות שקלול של מספר פרסי הנובל שכל מדינה זכתה בהם כדי לבדוק את ההיסטוריה של האינטליגנציה, של מנת המשכל הממוצעת הנוכחית ושל ההישגים בחינוך כדי לבדוק את רמת האינטליגנציה הפוטנציאלית של הדור הבא.

סינגפור. למרות שהגיעה למומות גבוהים בשניים מתוך 3 הדירוגים, עדיין סיימה רק במקום ה-25 ברשימה. צילום: shutterstock
סינגפור. למרות שהגיעה למקומות גבוהים בשניים מתוך 3 הדירוגים, עדיין סיימה רק במקום ה-25 ברשימה. צילום: shutterstock

אסיה ואירופה שולטות ברשימה, כאשר יפן תופסת את המקום הראשון בזכות המיקום הגבוה שלה בכל שלושת המדדים, שם היא הגיעה למקום החמישי הכללי בדירוג המבחנים בבית הספר והשישית בסך הכל בפרסי נובל וגם במנת המשכל הנוכחית. ארה"ב מגיעה למקום הרביעי המרשים, אם כי הדירוג מחניף מאוד בשל הדומיננטיות יוצאת הדופן שלה בקטגוריית נובל, עם 368 פרסים, כמעט כפול מבריטניה שהגיעה למקום השני.

מצביעה על העתיד

עם זאת, ב-IQ הנוכחי ארה"ב מגיעה למקום ה-28 הנמוך ובהישגים בבתי הספר לדרוג 13 הבינוני – אף אחד מהם לא מבשר טובות לדירוג העתידי שלה. ובעוד שיש לאירופה חמש מדינות מרשימות בעשירייה הראשונה הנוכחית – שוויץ במקום השני, הולנד בחמישית, רוסיה במקום השישי, בלגיה בשביעית ובריטניה בשמינית – אסיה היא המצביעה על העתיד. למקום ה-25 בדירוג הגיעה סינגפור – מעמדה מוטה מאוד על ידי הדירוג הנמוך שלה במקום ה-73 לפרסי נובל כאשר היא מדורגת במקום הראשון הן בתחום המשכל הנוכחי והן בתחום ההשכלה. כנראה שבקרוב נראה אותה בפסגת הדירוג. ישראל לעומת זאת הגיעה למקום ה-22 בדירוג הכללי, וזה הרבה בזכות המקום ה-15 והמכובד בקטגוריית פרסי הנובל (12 פרסים) וגם בהישגים בבתי הספר.

יפן נוחתת הישר למקום הראשון בדירוג. מתוך אתר vouchercloud
יפן נוחתת הישר למקום הראשון בדירוג. מתוך אתר vouchercloud
פרסי נובל

25 המדינות המובילות בפרס נובל נשלטות, באופן לא מפתיע, על ידי העולם המערבי – צריך לציין שהמוסד עצמו הוא מערבי. אל תצפו שזה ישאר כך גם בשנים הקרובות, שכן הצעדה הבלתי נמנעת של האינטליגנציה של אסיה צוברת בצדק עוד ועוד פרסים.

מנת משכל לאומית

יהיה עליכם לגלול למטה בטבלה הדירוג של מנת המשכל עד למקום השביעי כדי לעבור את אסיה ברשימה, כשפינלנד היא המדינה המערבית הראשונה שתטביע את חותמה, במקום השביעי. בעוד שארה"ב אפילו לא מגיעה ל-25 הראשונים עבור מנת המשכל הלאומית, זה אולי מפתיע לראות את מונגוליה מסתערת על המקום ה-12 עם משכל ממוצע של 100. ישראל נמצאת מחוץ לרשימה, במקום ה-41, בדירוג מנת המשכל הנוכחית.

הישגים בבית הספר

אין הפתעה ענקית בהתחשב בדירוג ה-IQ, אך אסיה תופסת את חמשת המקומות הראשונים עבור תלמידים שמשיגים ציונים גבוהים בבית הספר. רוסיה תופסת את המקום השישי המכובד ואילו ארה"ב נכנסת למקום ה-13. בריטניה לא נראית בשום מקום, אך אם יש הפתעה ברשימה, זאת ככל הנראה קזחסטן שמדורגת במקום התשיעי.

צילומים: Shutterstock, Vouchercloud

https://secure.cardcom.solutions/e/xo64

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.