Forbes Israel Logo

אקזיט ענק: אינטל רוכשת את מובילאיי ב-14.7 מיליארד דולר

אינטל העולמית הודיעה כי תרכוש את חברת מובילאיי הישראלית ב-14.7 מיליארד דולר – הסכום הגבוה אי פעם בו נרכשה חברה ישראלית. מובילאיי מפתחת מערכות סיוע מתקדמות לנהג ולנהיגה אוטונומית, והעסקה תאפשר לאינטל למנף את כניסתה לתחום.

אינטל ומובילאיי משתפות פעולה מאז יולי האחרון, אז הודיעו כי יקימו מיזם משותף יחד עם ב.מ.וו לפיתוח מכוניות אוטונומיות – אחד התחומים החמים כיום בעולם. במובילאיי מאמינים שהם יודעים כיצד להאיץ את העניינים, כפי שאמר בספטמבר שעשוע לפורבס, "מיפוי הוא דרך להנמיך את הרף". הוא התכוון לטכנולוגיית המיפוי החדשה של החברה. מובילאיי היא כבר שם דבר בתעשיית הרכב, כאשר שבבי תוכנת EyeQ שלה נמצאים בשימוש אצל יותר מ־90% מיצרניות הרכב, ומסייעים למכוניות להישאר במסלול ולבלום באירועי חירום.

מובילאיי הוקמה ב-1999 על ידי זיו אבירם ואמנון שעשוע. ביולי 2014 הונפקה מובילאיי בבורסה בניו יורק, במסגרת זו גייסה כ-890 מיליון דולר, וכיום היא נסחרת לפי שווי של 10.5 מיליארד דולר. בעקבות הרכישה יזנק בשליש הונם של אבירם ושעשוע, שהוערכו כל אחד ב-1.9 מיליארד שקל בדירוג עשירי ישראל האחרון. שעשוע, יו"ר וסמנכ"ל טכנולוגיה במובילאיי, יעמוד בראש פעילות החטיבה הבינלאומית המשותפת לנהיגה אוטונומית שתוקם, שתכלול את קבוצת הנהיגה האוטונומית של מובילאיי ואינטל. בסיס משרדיה של החטיבה יהיה בישראל.

זיו אבירם ואמנון שעשוע | צילום: מובילאיי

ממובילאיי נמסר כי השילוב צפוי להאיץ את החדשנות עבור תעשיית הרכב, ולמצב את אינטל כספק טכנולוגיה מוביל בשוק הצומח של רכבים אוטונומיים ברמה גבוהה ורכבים אוטונומיים לחלוטין. עסקה זו מרחיבה את אסטרטגיית ההשקעה של אינטל להזדמנויות בשווקים דורשי מידע רב, המבוססות על חוזקות החברה במיחשוב ובהתחברות לענן, דרך הרשת, ואל המכשיר. אינטל מעריכה את פוטנציאל השוק של מערכות הרכב, המידע והשירותים בכ-70 מיליארד דולר, עד לשנת 2030.

״אנו צופים כי הצמיחה לעבר נהיגה אוטונומית תהיה מהפכנית. היא תספק לצרכנים אפשרויות תחבורה בטוחות, גמישות יותר ובעלות פחותה, ותגדיל את ההזדמנויות למודלים עסקיים עבור לקוחותינו, יצרניות הרכב״, מסר אבירם, המשמש כנשיא ומנכ״ל מובילאיי. ״על ידי צירוף התשתיות והמשאבים שלנו, אנו יכולים לשדרג ולהאיץ את הידע המשותף שלנו בתחומים של מיפוי, נהיגה וירטואלית, סימולטורים, פיתוח תוכנה, חומרה, מרכזי נתונים ופלטפורמות מיחשוב עתיר ביצועים. יחד, אנו נספק הצעה איכותית ואטרקטיבית עבור תעשיית הרכב״.

״רכישה זו היא צעד גדול הן בעבור בעלי המניות שלנו, והן עבור תעשיית הרכב והצרכנים״, מסר מנכ"ל אינטל, בריאן קרזניץ. ״אינטל מספקת טכנולוגיות מכוננות עבור נהיגה אוטונומית, הכוללות ניתובו של הרכב וקבלת החלטות נהיגה בזמן אמת. מובילאיי מביאה את יכולת הראייה הממוחשבת הטובה ביותר בתעשיית הרכב בנוסף למומנטום החזק שלה בשוק יצרניות הרכב וספקיהן. יחד, נוכל להאיץ את עתיד הנהיגה האוטונומית בביצועים משופרים של פתרונות ענן-לרכב (cloud-to-car), בעלות פחותה ליצרניות הרכב״.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.