Forbes Israel Logo

חיזוי מדויק: הסטארט-אפ הישראלי אקספלוריום גייס 31 מיליון דולר

החברה מסייעת לארגונים לערוך תחזיות מדויקות על סמך הצלבת נתונים בין מאגרי מידע. מנכ"ל החברה, מאור שלמה, כיכב השנה ברשימת 30Undrer30 של פורבס

פחות משנה לאחר סיום סבב A, משלימה חברת הסטארט-אפ הישראלית Explorium גיוס נוסף של 31 מיליון דולר. הגיוס נערך בהובלת קרן Zeev Ventures, בהשתתפות הקרנות Dynamic Loop ו-Advisors 01 ובהשתתפות המשקיעים הקודמים: Emerge ו-F2 Capital. בכך מסתכמים גיוסי החברה, מאז הקמתה, ב-50 מיליון דולר.

את אקספלוריום ייסדו ב-2017 עומר הר, אור טמיר ומאור שלמה. האחרון, שמשמש כמנכ"ל החברה, כיכב בשנה האחרונה ברשימת 30Undrer30 של פורבס ישראל, כשהוא רק בן 25.

מנוע חיפוש למאגרי מידע

החברה, הפועלת במודל SaaS, עוזרת לארגונים למצוא באופן אוטומטי מידע שיכול לסייע להם לענות על השאלות העסקיות. "כמו שמנועי חיפוש עוזרים לדרג בין מיליוני אתרים לפי שאלה של המשתמש, כך אנחנו עושים למאגרי מידע", הסביר שלמה לפורבס.

המערכת מקבלת מידע היסטורי מצד אחד, שאלת חיזוי מן הצד השני ומצליבה את המידע עם מאגרים נוספים. הפלטפורמה פועלת במגוון רחב של תחומים: היא יכולה לשפר מודלים של סיכון אשראי, לפתור בעיות נטישה של לקוחות, לייצר מבצעים מותאמים אישית ללקוחות ועוד.

משבר הקורונה גרם לשינוי במודל התנהגות הלקוחות, והוא יצר ביקוש רב למאגרי מידע עדכניים. באקספלוריום זיהו את ההזדמנות הזו והחברה שילשה את כמות הלקוחות.

חזון ושאיפות משותפים

בראשית השנה מנתה אקספלוריום יותר מ-75 עובדים, והיא מחזיקה משרדים בתל אביב ובסן פרנסיסקו. סבב ה-Seed התקיים בדצמבר 2018, ובו גייסה החברה 3.6 מיליון דולר. בספטמבר 2019 הסתיים סבב A במסגרתו גייסה החברה עוד 15.5 מיליון דולר.

"למזלנו, המשקיעים הם אנשים מדהימים שחולקים את החזון ואת השאיפות שלנו – ואפשר להרגיש עליהם שהם רואים את עצמם כחלק מהחברה הזאת", אמר שלמה בסיומם של סבבי הגיוס הקודמים.

צילום התמונה הראשית: ניר סלקמן

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.