Forbes Israel Logo

ארגון הסחר הבינלאומי של טאיוואן פתח נציגות בישראל

ארגון קידום הסחר הבינלאומי של טאיוואן, TAITRA, פתח בשבוע שעבר את נציגותו בישראל במטרה לאמץ את החדשנות הישראלית ולקדם את שיתוף הפעולה בין ישראל לטאיוואן.

תוך פחות משנה בתפקיד יישם יו"ר TAITRA, ג'יימס הואנג, את החלטתו לפתוח משרד במדינת הסטארט-אפ ולהתחבר לעולם היזמות והחדשנות הישראלי. הוא הגיע לאירוע ההשקה המרשים של פתיחת המשרד הישראלי עם משלחת אנשי הייטק ותעשיינים. בראש הנציגות הישראלית תעמוד אמה יאנג, שניהלה את נציגות הארגון בהודו.

באירוע ההשקה של לשכת המסחר | צילום: אמיר יעקובי 

ג'יימס הואנג, לשעבר שר החוץ של טאיוואן, המשמש כיועץ בכיר לנשיאת המדינה, קיבל את ההחלטה לפתוח נציגות בישראל לאחר ביקורו בשנה שעברה כאן. "אני רואה פוטנציאל גדול לשיתוף פעולה תעשייתי עם ישראל", אומר הואנג. "חברות טאיוואניות מצליחות ביעילות וצמצום הוצאות, בעוד שחברות ישראליות מאד מצליחות בטכנולוגיות ובמו"פ".

הואנג מצביע על העסקה שהתבצעה בשבועות האחרונים במסגרתה רכשה החברה הטאיוואנית Windbond את החברה הישראלית Nuvoton. הואנג מעריך שצפויות עוד עסקאות רבות כאלה.

ח"כ נחמן שי וג'יימס האונג | צילום: אמיר יעקובי

"תפקיד הנציגות בתל אביב, לשמש כאוזניים, עיניים ואנטנות לנעשה בתעשייה ובהייטק בישראל", מציין יו"ר TAITRA. "ארגון הסחר הטאיוואני יביא לישראל חברות הייטק ומאידך יזמין חברות ישראליות לטאיוואן". כדוגמה לשיתוף פעולה כזה מביא הואנג את סמנכ"ל חברת "ידע" של מכון וייצמן, שביקר בטאיוואן, נפגש עם עשרות חברות הייטק, ועתה מתנהל מו"מ בין חברות טאיוואניות ל"ידע".

טאיוואן כיצרנית מובילה בעולם

באירוע ההשקה של הנציגות במלון הילטון בת"א הושקע סכום משמעותי. באירוע השתתפו חברי הכנסת, ד"ר נחמן שי וענת ברקו, וכן, יו"ר מכון הייצוא, אדיב ברוך, ראש רשות החדשנות, עמי אפלבום, המדען הראשי של משרד הכלכלה, ראש נציגת טאיוואן בישראל, פאול צ'אנג, ותעשיינים.

TAITRA ידועה בתערוכה השנייה בגודלה בעולם למחשבים שנקראת Computex. "התערוכה שתתקיים השנה תתמקד גם בהצגת טכנולוגיה גלובלית שתתחבר יחד עם מערכי המחשוב", מציין ג'יימס הואנג. "כמו כן, יוצגו גם מאות סטארט-אפים בתערוכת משנה". הואנג מקווה שייכנס לתערוכה גם ביתן ישראלי.

קשר טוב נרקם בין ישראל לטאיוואן | צילום: אמיר יעקובי

באשר להשפעת משבר הסחר בין ארצות הברית לסין, אומר ג'יימס הואנג ש"בעיקר נפגעו חברות טאיוואניות שהיו בקשר בעלות פעילות תעשייתית בסין. מחזור המכירות של החברות האלה ירד בשיעור של 20%".

לארגון הסחר הבינלאומי של טאיוואן יש עתה 63 נציגויות ברחבי העולם, כולל נציגויות באפריקה. הארגון, אשר הוקם בשנת 1970, פעל במשך השנים לבסס את מעמדה של טאיוואן כיצרנית מובילה בעולם של רכיבי אלקטרוניקה, טכנולוגיות מידע ותקשורת. מעל למחצית מהמחשבים בעולם מיוצרים ואף רוב מרכיבי האייפונים מיוצרים כיום בטאיוואן. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.