Forbes Israel Logo

אתר השכרת הדירות Airbnb עומד להפוך את מקימיו בני ה-30 למיליארדרים

אם תכננתם בשנים האחרונות טיול לחו"ל וניסיתם להוזיל את עלויות הלינה, כנראה ששמעתם על אתר השכרת הדירות Airbnb, המאפשר למצוא מקום לינה בדירות של אנשים ברחבי העולם. בימים הקרובים תסיים החברה סבב גיוסים שיקפיץ את ערכה לראשונה אל מעבר ל-10 מיליארד דולר, ויהפוך את המקימים, בראיין צ'סקי, נתן בלצ'רצ'יק וג'ו ג'ביה, למיליארדרים. כל אחד משלושה יחזיק לאחר הגיוס בכ-15% מן החברה, מה שיקבע את הונם על 1.5 מיליארד דולר ויכניס אותם אל רשימת המיליארדרים הצעירים של פורבס.

אך אל תצפו שצ'סקי, ג'ביה ובלצ'רצ'יק, כולם בתחילת שנות ה-30 לחייהם, ירכשו בזמן הקרוב אי פרטי בקריביים ויחיו את החיים הטובים. ההון הפוטנציאלי הזה עדיין קשור לעתיד החברה, והמקימים מעדיפים לחיות בפשטות לעת עתה. צ'סקי וג'ביה, שהגו את הרעיון לאתר ב-2008 כבוגרי עיצוב צעירים, גרים עדיין באותו דירה צנועה בסן פרנסיסקו, ובלצ'רצ'יק, שהצטרף כשותף בתחילת השנה עדיין מגיע לעבודה באופניים. צ'סקי אפילו משכיר את דירתו מפעם לפעם דרך האתר כדי לבחון את המוצר באופן אישי.


בלצ'רצ'יק. חושב מה לעשות עם הכסף | צילום: רויטרס

"אנשים שמספקים את השירותים האלה בכל מיני דרכים הם למעשה מיקרו יזמים", אומר צ'סקי. "יותר עצמאים, יותר משוחררים, מעט יותר מחוזקים כלכלית". (Airbnb Airbesandbreakfast.com לשעבר) הפך למוביל של הכלכלה השיתופית, עם יותר מ-600 אלף הרשמות ביותר מ-160 מדינות, ומיליוני ביקורים ביום. בערב השנה החדשה של 2013 נרשם שיא של רבע מיליון מבקרים באתר. בכל 2 שניות מישהו בעולם נכנס אליו.

המימון הראשון של החברה הגיע ב-2009 לאחר שהתקבלה לחממת היזמות Y Combinator, ואחרי שהוכיחה את עצמה זכתה לתמיכתם של פול גראם וסקויה קפיטל שהשקיעה 600 אלף דולר. החברה גייסה כספים משורה של משקיעי עילית מעמק הסיליקון. ב-2011 היא גייסה 112 מיליון דולר ובשנה לאחר מכן גייסה 200 מיליון דולר בדיל שקבע את ערך החברה על 2.5 מיליארד.

בפנייתה לקרנות השקעה פרטיות בגיוס והערכה האחרונים, מסמנת Airbnb כי היא מוכנה להיכנס לשלב הבא בחייה של חברת טכנולוגיה – הנפקה בוול סטריט, שתתרחש אולי מתישהו לקראת סוף 2014.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.