Forbes Israel Logo

באיזו עיר בעולם הכי כדאי לעבוד? אתר חדש מדרג: תל אביב במרכז הרשימה, טהרן מובילה על ירושלים

נניח שאתם רוצים שינוי בחיים. נמאס לכם לקום בבוקר ולהגיע למשרד באותה עיר מוכרת, ללכת באותם הרחובות, לשתות את אותה כוס קפה באותו סניף ארומה. נניח שהחלטתם לקחת את עצמכם ואת המחשב הנייד ולהתחיל לסייר בעולם, לשכור דירה באיזה חור נידח, או אולי דווקא בכרך סואן, לפרק זמן ארוך או קצר, ולהתחיל לנהל את העסק שלכם מרחוק.

נשמע מפתה? ברור. אבל לאן תלכו? בדיוק בשביל זה נחלץ לעזרתכם אתר Nomad List, שעשה שימוש בנתונים שונים ומשונים, החל בטמפרטורה ועלות המחיה וכלה במרחק נסיעה של העיר מנמל התעופה הקרוב, על מנת ליצור רשימת ענק המכילה 412 ערים לפי דירוג נוחיותן ליזם הנודד.

תל אביב? אולי. ירושלים? עדיף טהרן

ובכן, מהי העיר הידידותית ביותר? שתי ערים למעשה, ושתיהן נמצאות בתאילנד: צ'אנג-מיי ובנגקוק, שזכו שתיהן לדירוג מקסימלי ואבסולוטי של מאת האחוזים. תאילנד, אגב, מחזיקה גם במקום השלישי המכובד עם 96 האחוזים שצברה העיר פוקט. אז נכון, זה נשמע קצת מופרך שערים בתאילנד מקדימות ערים כמו שבדיה, רומא, ברלין או ניו יורק, אבל צריך לזכור שמדובר במדדים שמורכבים לא רק מהיבטים פיננסים נטו אלא גם ממרכיבים שונים שנוגעים לסביבת החיים באותה מדינה כמו מהירות החיבור לרשת או מזג האוויר. חשוב לציין כי הנתונים מתעדכנים כל הזמן ועל כן גם הדירוג נוטה להתעדכן כל מספר שעות.

תל אביב במקום טוב באמצע | צילום מסך

ומה עם הגאווה הלאומית? תל אביב נמצאת במקום טוב באמצע, עם 70 אחוזים העומדים לרשותה. מצד שני, אל תשמחו יותר מדי, טהרן מזנבת בה מאחור עם 69 אחוזים, ורמאללה – כן, קראתם נכון – רמאללה, עם 67 אחוזים. צמוד ומפתיע. ומה עם ירושלים? בירת ישראל הנצחית זכתה לדירוג עגום יחסית, 28 אחוזים בסך הכל. פחות מערים דוגמת פורט סעיד שבמצרים (36%), חרטום שבסודן (52%), וביירות שבלבנון (53%). למעשה, ירושלים מדורגת כרגע במקום החמישי מהסוף.

מצד שני, אם אתם מחפשים לצחוק קצת על חשבון מדינות שלאחרונה נהנו לסגור חשבון עם העם היושב בציון, תשמחו לשמוע שטורקיה אוחזת בשלושה מתוך חמשת המקומות האחרונים: איסטנבול קיבלה רק 3 אחוזים בדירוג הסופי, אנטליה אחוז אחד, ובודרום מקנחת את הטבלה עם אפס אחוזים עגולים ועגומים. הכל כלול? כנראה שלא לטווח ארוך.

לכתבה באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים: הקוביה הקטנה הזו תשלוט על הבית שלכם

עוד בגיקטיים: אפליקציות כחול-לבן: התראות על דברי דואר בסלולרי והכרויות עם טוויסט מעניין

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.