Forbes Israel Logo

בבית של פבלו: האחוזה של ברון הסמים הפכה למלון המבוקש בעולם

האחוזה שבה הסתתר ברון הסמים פבלו אסקובר הפכה למלון חמישה כוכבים לחופה של העיר היפהפייה טולום במקסיקו. כשאסקובר נהרג ב־1993, הנכס ננטש ונותר הרחק מחוץ לתודעה הציבורית, עד שב־2012 גילה אותו מחדש חובב האמנות הניו יורקי, ליאו מלכה. מלכה קנה את האחוזה זמן קצר לאחר מכן ועבד בקדחתנות כדי להחיות אותה. אחרי כמה שנים של עבודה מאומצת פתח מלון קאסה מלכה את שעריו ב־2015.

הכתבה מופיעה בגיליון אוגוסט 2018 של פורבס ישראל

לרכישת גיליון חייגו 077-4304645

לרכישת מנוי למגזין פורבס ישראל

לכל העדכונים, הכתבות והדירוגים: עשו לנו לייק בפייסבוק

ליאו מלכה התפרסם בעולם האמנות של ניו יורק בשנות ה־90 של המאה הקודמת. כאספן נלהב של אמנים, כמו קית הרינג וקני שרף, מלכה הפך במהרה למוביל דעה בנוגע למספר אמנים עכשוויים. כדי להישאר אטרקטיבי ולשכנע את האורחים שלו לחזור למלון, מלכה מציג רבות מהיצירות שבאוסף שלו בקאסה מלכה, מה שהופך, למעשה, את המלון לגלריה. אל תופתעו אם תיתקלו במהלך שהותכם בפסל של ג'ף קונץ, פסל של KAWS או ציור של ז'אן־מישל בסקיה.

בית חוף שקט וזורם | צילום: CasaMalca

ההיסטוריה מתחבאת בקירות

בשיא תהילתו היה פבלו אסקובר האדם השלישי העשיר בעולם, בזכות היותו סוחר הקוקאין הממולח ביותר בקולומביה. בשנים האחרונות הפך שוב לדמות פופולרית – ושנויה במחלוקת – בזכות הסדרה הפופולרית "נרקוס", שעקבה אחרי האימפריה שבנה במדיין. השנה שבה דמותו למסכים בסרט "פבלו", בכיכובם של חוויאר בארדם ופנלופה קרוז, מה שהקפיץ שוב את שיעורי התפוסה בבית המחבוא שלו בג'ונגל.

קאסה מלכה עוצבה מחדש כדי לשלב בין האמנות העכשווית המובילה בעולם, תענוגות מפנקים ושלווה ברוכה. האחוזה בנויה ליד אחד החופים המבוקשים ביותר במקסיקו, לוקיישן שלא מתיישן לעולם. אחת הבריכות של קאסה מלכה נחה בצל עצי דקל ומוקפת ערסלים; בריכה אחרת הותקנה בתוך מערה שקטה וקרירה. אבל האווירה הכללית היא של בית חוף שקט וזורם, בית של חבר שתמיד מרגיש כמו הבית שלך. הדלת העצומה של הריזורט עוצבה ממבחר גזעי עץ והיא אחד האלמנטים המעניינים ביותר במלון. פריטי ריהוט עתיקים תלויים מסביב. אך גם אחרי כל השיפוצים המודרניים של מלכה, השורשים של הנכס המרשים הזה עדיין מציצים. 

בקאסה מלכה יש 42 חדרים, כל אחד מהם במרחק צעדים ספורים מהחוף רחב הידיים של הריזורט. החדרים משלבים בין פלטת צבעים נייטרלית והבזקי אור, מאמרלד עמוק ששואב את השראתו מהג'ונגל שמקיף את האחוזה ועד הטורקיז המבריק של הים סביב. סוויטות ג'וניור, בגודל של כ־60 מ"ר, מגיעות עם מרפסות גדולות או גישה ישירה לחוף (כ־600 דולר ללילה). סוויטות מאסטר מציעות חדרים בגודל 80 מ"ר ומרפסת פרטית בגודל 55 מ"ר, שמגיעה כמובן עם ערסל (כ־770 דולר ללילה).

פילוסופיה או שקיעה

שתי המסעדות בקאסה מלכה מגישות את מטעמי יוקטן עשויים מרכיבים מקומיים – דמיינו דגים על האש, פלפל הבנרו ותבלין אשיוטה. פילוסופיה, המסעדה המרכזית של המלון, מגישה אוכל מקסיקני עם ניחוח בינלאומי. בתפריט תמצאו טאקוס, ביצים "מתגרשות" – מעדן מקסיקני שבו כל ביצת עין זוכה לרוטב משלה (huevos divorciados), והמון דגים טריים, אבל גם שרימפס, פיצה וריזוטו סלק. במסעדה על הגג תמצאו את אחת השקיעות הכי מעוררות קנאה, נוף פנורמי לחופת הג'ונגל של יוקטן ולגלי האוקיינוס האטלנטי.

ההיסטוריה מתחבאת בקירות | צילום: CasaMalca

על אף שמלונות בוטיק מעוצבים לא מחדשים כלום לאורחים שמגיעים מניו יורק או לוס אנג'לס, בסביבת הריזורטים הענקיים והמשוכפלים שמאפיינת את טולום, קאסה מלכה היא תוספת מבורכת. אפשר להשוות אותה לתחושת הפרטיות של הריטריט The Walled בסין או לאוסף האמנות של שה ג'ורג' בריו דה ז'נרו, ובכל מקרה מדובר בחוויה מלהיבה.

קאסה מלכה נמצאת בנקודה הדרומית של טולום ובקצה הצפוני של שמורת הביוספירה סיאן קא'אן. גן עדן טבעי של יערות טרופיים, עצי מנגרוב וביצות. הדרך הטובה ביותר להגיע לקאסה מלכה היא דרך שדה התעופה הבינלאומי בקנקון, ואז לנהוג 130 ק"מ לאורך החוף המזרחי של חצי האי יוקטן. טיסות ישירות לקנקון יוצאות מערים אירופיות, כמו לונדון, פרנקפורט, מדריד ורומא, ומרוב הערים המרכזיות באמריקה.

הכתבה מופיעה בגיליון אוגוסט 2018 של פורבס ישראל

לרכישת גיליון חייגו 077-4304645

לרכישת מנוי למגזין פורבס ישראל

לכל העדכונים, הכתבות והדירוגים: עשו לנו לייק בפייסבוק

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.