Forbes Israel Logo

בגלל שערוריית המס: דולצ'ה וגבאנה עלולים לסגור את מותג העל

האם זהו הסוף של מותג העל של דולצ'ה וגבאנה? דריכות בעולם האופנה וחשש כבד כי מעצבי העל המליארדרים מאיטליה עלולים לסגור את עסקיהם לצמיתות כמחאה על הרשעתם בעלמת מס. 

בחודש אפריל האחרון נקנס צמד מעצבי העל על ידי הרשויות באיטליה בסכום של 343.3 מיליון יורו. השניים הואשמו בכך שהעלימו מס במסגרת מכירת המותג המוזל שלהם D&G לחברה בבעלותם הנמצאת בלוקסנבורג. בנוסף לקנס, לאחרונה הורשעו דומיניקו דולצ'ה וסטפנו גבאנה בגין עבירות אלה ונידונו למאסר בפועל. 

בחודש יוני גזרו השופטים במילאנו על הצמד שנה ו-8 חודשים מאסר. בנוסף, החלו הרשויות לחקור לעומק את ההיסטוריה הפיננסית של המעצבים, משנת 2007 ועד היום. למרות תמיכה רבה לה זכו המעצבים ממעריצים ברחבי העולם, השניים החליטו שנמאס להם מהרדיפה לטענתם ש"צולבת אותם כאילו היו גנבים".

דבריהם של דולצ'ה וגבאנה באו בעקבות הצהרה פומבית של נציב המסחר במילאנו פרנקו ד'אלפונסו, שאמר כי השניים לא יוכלו יותר להשתמש בחללים ציבוריים בעיר לקידום עסקיהם, משום שהם פוגעים במוניטין שלה.

|
דולצ'ה ובגבאנה | צילום: רויטרס

בתגובה לדברים אלה השיבו דולצ'ה וגבאנה בהצהרה משלהם. בסוף השבוע שעבר, סגרו המעצבים את כל החנויות שלהם ובתי הקפה בבעלותם במילאנו לשלושה ימים. על גבי חלונות הראווה של חנויות האופנה נכתב: "סגור לרגל מחאה". במקביל הדגישו השניים את תרומתם הכלכלית למילאנו, אשר לטענתם הייתה גדולה בהרבה מהנזק שפשעי המס שלהם גרמו.

"אנחנו פשוט לא יכולים לסבול יותר את התנהלות רשות המסים. במשך שנים אנחנו סובלים מיחס זה הן מדמויות מפתח בפוליטיקה והן מהתקשורת", אמרו דולצ'ה וגבאנה בהצהרה פומבית. בעקבות זאת שחרר ד'אלפונסו התנצלות ובה טען כי דבריו הוצאו מהקשרם ובהחלט אינם משקפים את עמדת העירייה.

אולם, נראה כי ההתנצלות באה מאוחר מדי. דולצ'ה וגבאנה הודיעו כי ככל הנראה לא יצליחו להתאושש מהנזק הכלכלי שנגרם כתוצאה מההאשמות נגדם. השניים צפויים להגיש ערעור על הרשעתם, אך הסבירות לכך שבית המשפט ישנה את פסק הדין אינה גבוהה.

במידה וערעורם יידחה, טוען דולצ'ה כי השניים יסגרו את העסק. "מה אתם רוצים שנעשה? אנחנו נסגור כי לא נוכל להתמודד עם זה".  

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן