Forbes Israel Logo

בדרך למייקאובר? גוגל מכריזה על שיתוף פעולה עם Ray Ban עבור המשקפיים חכמים שלה

גוגל אמנם לא הכי שמחה בעולם מהתדמית השלילית של הציבור הרחב כלפי המשקפיים החכמים שלה, Google Glass ואף החליטה בפוסט מיוחד לנפץ עשרה מיתוסים פופולריים הקשורים לסוגיית הפרטיות ולמחיר, אך זה לא אומר שבחברה מפסיקים לעבוד. אמש, הכריזה ענקית החיפוש על שיתוף פעולה מיוחד עם יצרנית מסגרות המשקפיים האיטלקית הבינלאומית Luxottica, העומדת בין היתר מאחורי מותגים מוכרים בתחום המשקפיים, כגון Oakley ו-Ray Ban.

מותגי המסגרות הבינלאומיים מצטרפים לצד גוגל

בעוד שנראה כי גוגל מנסה למשוך מותגים מוכרים ונחשבים בתחום על מנת להנגיש את ה-Glass לכמה שיותר אנשים, העסקה חשובה מאוד עבורה לא רק משום שחברות כמו Oakley ו-Ray Ban יכניסו פן אופנתי וצעיר יותר עם מסגרות מעוצבות באופן אישי למשקפי ה-Google Glass, אלא גם כי שיתוף הפעולה מרמז על השקה רשמית קרבה של המשקפיים החכמים של גוגל, המתוכננת לקרות, על פי הדיווחים, לקראת סוף השנה הנוכחית.

ראוי לציין, כי גוגל כבר הספיקה להשיק מסגרות מבוססות טיטניום בארבעה סגנונות שונים, פרי פיתוח של הצוות הפנימי העומד מאחורי פיתוח המשקפיים. כלל המסגרות שהושקו עשויות מטיטניום קל משקל שלא צפוי להכביד על המשקפיים עצמם. ה-Titanium Collection יסופקו למי שירכוש אותם במקור עם עדשות אופנתיות ללא מרשם, המתאימות למי שלא צריך להרכיב משקפיים, אך המשתמשים הנזקקים לכך, יוכלו לאחר הרכישה לקחת את העדשות הללו לאופטיקאי הקרוב ולהתאים אותן למשקפיים שלהם. סביר להניח, כי גם המסגרות של Oakley ו-Ray Ban יהיו עשויות טיטניום, וזאת בכדי לא לפגוע במרקם ובחוזק הקיים של משקפי ה-Google Glass.

בדרך לשדרוג אופנתי?  | צילום: חשבון ה-Google Plus של Google Glass


הפצה עתידית דרך הסניפים של Oakley ו-Ray Ban?

בהודעה הרשמית שפירסמה גוגל בחשבון ה-Google Plus של Google Glass, היא מסרה כי ״ערוצי ההפצה הקמעונאיים והסיטונאיים של Luxottica ישרתו אותנו גם כאשר נהפוך את Glass להיות זמין עבור יותר אנשים.״ בעוד שנכון לעכשיו, הדרך היחידה לרכוש את המשקפיים של גוגל היא באמצעות הזמנה של חבר או מכר המשתתף בפרוייקט ה-Glass Explorers, תמורת 1,500 דולר ודרך החנות המקוונת של גוגל בלבד, סביר להניח כי שיתוף הפעולה יגרום לכך שבסניפים מיוחדים של Luxottica, וחנויות מיוחדות של Oakley ו-Ray Ban יוצעו למכירה משקפי Google Glass עם מסגרת מותאמת אישית של המותגים הללו.

יתכן שהשפה האופנתית של Oakley ו-Ray Ban היא זו שתגרום למשתמשים, בעיקר הצעירים שבינינו לרכוש את משקפי ה-Google Glass למרות חששותיהם במידה והמשקפיים יהיו זמינים לרכישה במחיר שפוי. ישנו חשש כי השפה האופנתית של Ray Ban ו-Oakley יהפכו את המשקפיים לבולטים אף יותר ממה שהם היום, ולא בטוח שזה מה שבגוגל היו מעוניינים להשיג. יחד עם זאת, ההפצה דרך Oakley ו-Ray Ban תקל על גוגל מאוד מבחינת השקה עתידית של המשקפיים לקהל הבינלאומי.

לכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים:

Nokia Lumia 1020: מצלמה במסווה של סמארטפון

צפו: פרודיה מוצלחת על סרטוני קיקסטארטר

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.