Forbes Israel Logo

בהשפעה אירופאית: המסחר בבורסה ננעל בירידות שערים

יום המסחר ההאחרון לשבוע בבורסה בתל אביב ננעל היום בירידות שערים, על רקע מגמה שלילית בבורסות אירופה. המשקיעים הגיבו להחלטת הריבית אשר פרסם היום נגיד הבנק האירופאי המרכזי מריו דרגי, וכעת נשואות עיני כולם לארה"ב, שם יתפרסם מחר דוח התעסוקה כאשר נתונים חיוביים יחזקו את החלטת העלאת הריבית בארה"ב. אצלנו עומדות במוקד המסחר מניות חברות הפארמה ומניית אלון הרבוע הכחול, אשר חזרה מארה"ב עם פער חיובי אדיר.

בניו יורק נחתם אמש המסחר בירידות שערים, כאשר מנאומה של נגידת הבנק המרכזי בארה"ב, ג'נט ילן, נרמז כי אם לא יהיו אירועים חריגים, הפד יעלה בקרוב את הריבית מרמתה האפסית – לראשונה מאז 2006. פרסום דוח תעסוקה חיובי מחר יהווה חיזוק נוסף לאפשרות ההעלאה. אך עיקר תשומת הלב היום הגיע, כאמור, מיבשת אירופה, שם הגיבו הבורסות בחדות לנאום הריבית שנשא דרגי. בנאום חשף דרגי את החלטת הבנק להותיר את הריבית על רמתה הנוכחית, להוריד את הריבית על הפקדונות עד לרמה של מינוס 0.3% ולהאריך את תוקפה של תכנית ההרחבה הכמותית עד לחודש ספטמבר 2017.

כל אלו, כאמור, לא סיפקו את המשקיעים – אשר הגיבו בחדות והביאו לירידות שערים חדות בבורסות היבשת. מדד הדקס יורד בשעה זו ב-2.9%, מדד הקא"ק 40 הצרפתי צונח גם הוא ונחלש ב-2.9% ובלונדון נרשמות ירידות של 1.9%.

המגמה השלילית הגיעה, כאמור, גם לבורסה ברחוב אחוזת בית בתל אביב, שם ננעל המסחר בירידות שערים. מדד ת"א 25 נחלש ב-0.9%, מדד ת"א ירד ב-0.9% גם הוא ומדד הבנקים נחלש ב-0.4%. מדד התקשורת הוסיף 1% לערכו, מדד הנדל"ן נחלש ב-0.7% ומדד הנפט והגז ירד ב-1.3%.

מניות חברות הפארמה ריכזו תשומת לב מיוחדת במסחר היום. טבע נחלשה ב-0.3%, לאחר שהשלימה הנפקה בוול סטריט כהכנה לרכישת החטיבה הגנרית של אלרגן. פלוריסטם זינקה ב-5.8% לאחר שחתמה על עם המרכז הרפואי האוניברסיטאי בפוקושימה, יפן. אינסוליין לעומת זאת, נפלה ב-9.9% בעקבות השהיית ההסכם עם חטיבת הסוכרת הגרמנית של ג'ונסון אנד ג'ונסון.

מניית אלון הרבוע הכחול טסה ב-21.2% בסיום המסחר, בעקבות התנדנדות בוול סטריט אמש וחזרתה משם עם פער חיובי של 64%. החברה הודיע כי תבצע ספליט הפוך באמצע החודש, אך המשקיעים סברו כי המהלך יבוצע באופן מידי – והמניה נסקה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.