Forbes Israel Logo
שירה האס. צילום: ניר סלקמן
שירה האס. צילום: ניר סלקמן

בוגרת פורבס Under30 שירה האס מועמדת לפרס גלובוס הזהב

השחקנית המצליחה מועמדת לפרס על תפקידה בסדרה המורדת שזכתה להצלחה עולמית ושודרה בנטפליקס. האס היתה מועמדת על תפקידה זה גם לפרס האמי

השחקנית הבינלאומית שירה האס, בוגרת רשימת הצעירים המבטיחים (30Under30) של פורבס ישראל לשנת 2019, הוכרזה היום כמועמדת לפרס גלובוס הזהב היוקרתי על תפקידה במיני סדרה המורדת. הסדרה, שעלתה באפריל 2020 בנטפליקס זכתה להצלחה עולמית והאס היתה מועמדת על תפקידה זה גם לפרס האמי.

האס (25) מועמדת לפרס בקטגוריית השחקנית הטובה ביותר במיני סדרה והיא תתמודד על הפרס מול ארבע שחקניות ענקיות נוספות: ניקול קידמן על תפקידה ב"היית צריכה לדעת", קייט בלנשט על תפקידה ב"גברת אמריקה", אניה טיילור ג'וי על תפקידה ב"גמביט המלכה" שמשודרת גם היא בנטפליקס, ודייזי אדגר ג'ונס על תפקידה ב"אנשים נורמליים".

המיני סדרה המורדת מבוססת על סיפור אמיתי – צעירה חרדית מברוקלין (דבורה פלדמן) שנמלטת מהשידוך שסידרו לה ומוצאת מקלט אצל קבוצת מוזיקאים בברלין, אבל העבר רודף אחריה גם לשם. הדרמה הנוקבת גרפה עד כה שמונה מועמדויות לפרס האמי וזיכתה את הבמאית מריה שראדר בפרס הבימוי הטוב ביותר של מיני־סדרה.

האס, ילידת תל אביב, גדלה בהוד השרון ולמדה תיאטרון בתלמה ילין. היא עצמה אולי צעירה, אך הקריירה שלה נמשכת לפחות עשור, מאז התחילה לשחק בהצגה "גטו" בקאמרי כשהיא בת 13. מאז כיכבה בסרט "פרינסס" ב-2015, שהופיע גם בפסטיבל סנדנס, ב"סיפור על אהבה וחושך" של נטלי פורטמן וב"אשתו של שומר גן החיות". "לא משנה לי אם אני משחקת בארץ או בחו"ל. אבל כן חשוב לי שאלה יהיו תפקידים מגוונים, ורסטיליים. בארץ אני זוכה לעשות תפקידים שזה בגדר חלום לשחק אותם", אמרה בראיון לפורבס עם כניסתה לרשימת ה-Under30 ב-2019.

שירה האס. צילום: ניר סלקמן
שירה האס. צילום: ניר סלקמן לפורבס ישראל

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.