Forbes Israel Logo

בוהו, מודרני או מינימליסטי: הפריחה המחודשת של תכשיטי הגברים

תכשיטי הגברים כבר מזמן לא משתרכים מאחור. הם מציעים מנעד רחב של עיצובים תוך שימוש במגוון חומרים, בינהם כסף, זהב ועור. הנה 3 שמצאנו מעניינים במיוחד

עבור מרבית הגברים תכשיטים יכולים להיות מבלבלים לחלוטין וקל להבין מדוע. למונח "תכשיטי גברים" יש סטיגמה לא מושכת סביב עשרות שנים של הצעות מוגבלות בשוק. בזכות חלק קטן מכוכבי פופ כמו הארי סטיילס ושון מנדס, תכשיטים הם עכשיו פריט מתקן של כל מלתחה גברית. זה בא לידי ביטוי בעונות האחרונות, לפיהן תצוגות של כמה מהשמות הגדולים בפריז ובמילאנו לא היו שלמות בלי טבעות כבדות על האצבעות, ותכשיטי זהב וכסף נוספים שמעטרים את הדוגמנים על המסלול, כשגוצ'י, ורסצ'ה ומייסון מרג'יאלה מובילים את הדרך.

ההמלצה שלנו למתחילים – בחרו בפריטים מגוונים אשר מוסיפים נופך אטרקטיבי למראה היומיומי שלכם, כאלה שלא יתעלו על הלבוש, אך עם זאת יוסיפו מבטא מסוגנן לבגדי סוף השבוע שלכם, ועם הזמן, ישפרו את הסגנון האישי. למתקדמים – אתוס הסטיילינג הוא מקסימליזם, אז אל תתביישו.

בחרנו עבורכם שלושה מותגי תכשיטים לגברים שמציגים את הטרנדים הבולטים של התקופה: תכשיטי כסף במראה מחוספס לצד תכשיטי כאלה מעודנים ואלגנטים יותר, ותכשיטים מצופי זהב ומשובצים אבני חן.

be om

בסטודיו be om תמצאו תכשיטים שנוצרו כדי לשקף תקופה מסוימת בחיים של כל אחד ואחת מאיתנו. "תפקידם של התכשיטים שנוצרים בסטודיו הוא לסמל נקודה על ציר הזמן: הפסקה הכרחית בשגרה התובענית בה רובנו חיים. כל פריט מספק לעונד אותו אתנחתא וגם תזכורת לעצור, לנשום, להירגע, להתבונן ולהתייחד עם הרגע", אומר המעצב עומר משיח.

קווי הקולקציה משלבים בין המינימלזים למסיביות, ומשיח, שמתמסר לחומרי הגלם איתם הוא עובד, מצליח להמחיש באמצעותם את תפיסתו לגבי תכשיטים ולגבי גישתו השלווה לחיים בכלל. כך למשל, צמיד "The Elements Bangle", אחד הפריטים הבולטים בקולקציה המשותפת עם השחקן והדוגמן מייקל לואיס ששותף לחזון ולעיצוב הקולקציה, צמיד כסף בעל טקסטורה גולמית חלקה ועליו חריטות מושחרות אשר מספרות סיפור שלם. "הצמיד חובק בתוכו עולם של סימנים, סמלים אלכימאים וציורים ידניים בחריטה המבטאים את הבסיס הטבעי בעולם שלנו – ארבעת האלמנטים (אדמה, אוויר, אש ומים)", מסביר משיח. בצמיד האלמנטים נראה כי לואיס ומשיח עשו שימוש בשפה זו על מנת לספר סיפור שלם על צמיד אחד. הסיפור שלהם, הסיפור של כל אחד מאיתנו, הסיפור של העולם שלנו.

מיקל לואיס מציג את קולקציית התכשיטים Michael Lewis x be om. הרצון להעביר סיפור ולהשפיע על העונד להתחבר לעצמו. צילומים: Cr3ators
מיקל לואיס מציג את קולקציית התכשיטים Michael Lewis x be om. רצון להעביר סיפור ולהשפיע על העונד להתחבר לעצמו. צילומים: Cr3ators
ירידה לפרטים

ניכר כי בצמיד, כמו ביתר התכשיטים בקולקציה, הושקעה מחשבה רבה, הן בפן העיצובי הן בזה הפרקטי, שהודות לתכנון מאפשר שימוש נוח בכל פעילות יומיומית. בעיצוב – ניתן לראות ירידה לפרטים ברמה גבוהה ביותר. בדומה לפריטים שיצר משיח בשנתיים האחרונות, המחברים בין העכשווי לרוחני ולאורגני, שיתוף הפעולה של המעצב עם מייקל לואיס וקולקציית התכשיטים פרי עיצובם מבטאים ויזואלית את רעיון החיבור מחדש לחיים. ההשראה לקולקציה הייתה ארבעת האלמנטים – אדמה, אוויר אש ומים – אשר מהווים קו מנחה לחיים מאוזנים.

המותג, שהוקם בשנת 2018 על ידי משיח, מעצב פנים בהשכלתו, מבטא באופן מובהק את הרצון לעבור לעולם התכשיטים. "זה התעורר אצלי במהלך טיול ממושך בהודו", הוא מספר. "בשונה מעולם תכנון המבנים, שנעשה ברובו במחשב וממרחק, עיצוב תכשיטים מממש את הרצון במגע ישיר עם החומר ובקשר קרוב יותר ליצירה המוגמרת".

טווח מחירים: 290-1,680 שקל, מחיר היכרות; 380-2,150 שקל, מחיר רגיל
להשיג: באתר הסטודיו או ישירות בעמוד הקולקציה באתר

Emanuele Bicocchi

המותג האיטלקי Emanuele Bicocchi מציג קלקציות תכשיטים לגברים בהשראת תרבויות שונות. התכשיטים מיוצרים בעבודת יד בטוסקנה, איטליה, ומשלבים חומרים איכותיים, מורשת של אומנות והיסטוריה, ועיצוב אקסטרווגנטי עכשווי.

שרשרת זהב מתוך קולקציית התכשיטים לגברים של emanuele bicocchi. צילום: omar jaimes
קולקציית התכשיטים לגברים של emanuele bicocchi. צילום: omar jaimes

עמנואל וג'ינו דיאמנטי הם המוחות שמאחורי הקולקציות, אך יחד איתם, בעלי המלאכה שמעצבים ויוצרים כל תכשיט בודד בעבודת יד. כל רכיב מולחם, מגולף ומעוצב במעבדת המותג בטוסקנה, מבלי להשתמש במכונות תעשייתיות, אלא בתהליכי ייצור עתיקים. תהליך עבודות היד דורש זמן רב וכישורים קפדניים, ולכן כל תכשיט בקולקציה ייחודי. "אני עובד עם ספקים ויצרנים מקומיים נחשבים, ובזכות מערכת היחסים האישית החזקה שלי איתם אני מסוגל להשיג תמיד את החומרים הטובים ביותר ורכיבים חדשניים", אומר דיאמנטי. "הנפש שלי היא כמו יקום שלם המלא בסתירות שמתאימות זו לזו ויוצרות שיווי משקל ואקסטרווגנטיות".

תהליך יצירת התכשיטים בסדנה של emanuele bicocchi באיטליה. צילום: omar jaimes
תהליך יצירת התכשיטים בסדנה של emanuele bicocchi באיטליה. צילום: omar jaimes

אם נחזור לפתיח, בו דיברנו על מתחילים ומתקדמים, הרי שביקוצ'י יספקו את כל מאווייכם בנוגע לענידת התכשיטים ושילובם במלתחה. כאן תמצאו את העמוס והמוגזם לצד המינימליסטי והיומיומי; תכשיטי זהב ואבני חן גדולות ובולטות, לצד תכשיטי כסף או זהב מעודנים ונקיים יותר. החל משרשראות כסף קלועות ומצופות בגימור זהב 24 קראט, רודיום או שכבה שניה של כסף קפוא ליצירת השתקפויות מיוחדות והגנה מפגעי הזמן, דרך צמידים רזים וטבעות קטנות שמזכירות פסלים, אלו הם רק חלק ממה שיש למותג האיטלקי להציע. ניכר כי בביקוצ'י עושים שימוש רב באבנים, כמו קוורץ, אוניקס ולפיס לזולי אשר מעשירות את התכשיטים ומעניקות מראה מתוחכם יותר.

טווח מחירים: 490-4,000 שקל
להשיג: חנויות ו-אתר המותג

space gorilla

בשונה מתהליך יצירת תכשיטים בדרכים עתיקות ומסורתיות, ספייס גורילה הוא מותג תכשיטים חדשני שמתמחה בתכשיטי חריטה בעיצובים אישיים לפי בקשת הלקוח. את המותג הקים גלעד לוי, בחור צעיר שהגיע בכלל מעולם מדעי המחשב. לוי שואף ליצור תכשיטים בעלי משמעות ובעיצובים מחוץ לקופסאה, כמו למשל, תכשיטי חריטת הסאונד הייחודיים למותג.

"חלמתם בלילה על תליון משוגע ואתם חייבים אחד כזה? אני אהפוך עבורכם את החלום למציאות", אומר לוי. "בשיחת טלפון קצרה תקבלו עשרות רעיונות למתנה שתתאים בדיוק עבור מי שהיא מיועדת אליו. ניתן לחרוט תאריכים בעלי משמעות, קואורדינטות של מקום מיוחד, משפטים שיזכירו לכם מה חשוב בחיים, צורות גיאומטריות ובאמת – כמעט כל מה שעולה בדעתכם".

סט תכשיטי כסף לגברים של ספייס גורילה. צילום: ספייס גורילה
סט תכשיטי כסף לגברים של ספייס גורילה. צילום: ספייס גורילה

באתר של ספייס גורילה ניתן להרכיב בעצמכם את התכשיט ולקבל אותו באמצעות שליח עד הבית. "אני מרכיב תכשיטים ויוצר שילובים גם אם אינם קיימים בקטלוג באתר. אני מאפשר ללקוחות להוציא כל רעיון שלהם אל הפועל, עם הערכים המוספים של המותג", מסביר לוי. חידוש נוסף שהאתר מציע הוא רכישת תליונים ללא שרשרת. האופציה הזו מאפשרת לכם להקפיץ מחדש את הסטייל של שרשרת שכבר יש ברשותכם.

אבל מה שבאמת מסקרן הוא התכשיטים שמשלבים חריטת סאונד. מדובר בהמצאה מקורית של לוי והיא בהחלט מביאה לידי ביטוי את החדשנות והטכנולוגיה של המותג. "זוהי בעצם חתימה קולית חרוטה על תכשיט: טבעת, צמיד או תליון. אני יכול להבטיח שדבר כזה עוד לא ראיתם. איך זה עובד? פשוט מאוד. שולחים אלינו הודעה קולית בת 3-4 מילים ואחרי כמה ימים מרגשים אדם אהוב עם מתנה מקורית ומפתיעה".

צמיד כסף עם חריטת הסאונד הייחודית של ספייס גורילה. צילום: ספייס גורילה
צמיד כסף עם חריטת הסאונד הייחודית של ספייס גורילה. לצפייה בתהליך הכנת התכשיטים בסטודיו. צילום: ספייס גורילה

טווח מחירים: 89-599 שקל
להשיג: באתר המותג או דרך עמוד האינסטגרם

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.