Forbes Israel Logo

ביד הלשון: 8 טריליון סיבות מדוע ברננקי צריך לשקול את מילותיו

החברות האמריקניות הנסחרות בבורסות וול סטריט התאוששו פחות או יותר מאובדן שווי שוק של 8 טריליון דולר במהלך המשבר הפיננסי של 2008 – כאשר על פי נתוני הבנק העולמי ירד ערך המניות שלהן מ-20 טריליון דולר ל-12 טריליון דולר.

עבור בורסות וול סטריט – שלא לדבר על החברות עצמן – היתה התאוששות זו קריטית. גם קרנות הפנסיה התמלאו בחזרה. כעת, כל דבר אשר עלול להיתפס כאיום על התאוששות זו בשוק המניות – עלול להפוך את ציבור המשקיעים לעצבני. מאוד.

לכן, כאשר יערוך יו"ר הבנק הפדרלי המרכזי, בן ברננקי, את מסיבת העיתונאים שלו הערב בשעה 21:30 (שעון ישראל) הוא יהיה מודע לעצבים המתוחים בשוקי המניות. בעוד שהשווקים מצפים להפחתה בתכנית ההמרצה המוניטרית שיושמה על ידי הבנק הפדרלי, הסוחרים יתרכזו בבחירת המילים של ברננקי. כל מה שיתפס כהתנדנדות, סימן או ניואנס עלול לגרום לזעזוע בשווקים, ולא תמיד בכיוון הנכון.


רבים צופים כי ועדת השוק הפתוח (FOMC) תחליט להתחיל בתהליך של האטה ברכישות האג"ח בסך 85 מליארד דולר בחודש – רכישות האג"ח אשר תומכות בשווקים מזה זמן. פרשנים מסוימים חוזים כי הוועדה תפחית את קניית האג"ח שלה ב-10 מיליארד דולר בחודש. האם ינתנו בנאום סימני "גמילה"?

אם להיות הוגנים, השווקים עושים כרגע רושם רגוע – הצמצום עולה כאפשרות במשך זמן רב, כך שצעד שכזה כמעט ולא יהווה הפתעה. ובכל זאת, יום רביעי עלול להיות הרגע החשוב ביותר בשבוע עבור שוקי ניירות הערך.

ועדת השוק הפתוח צפויה למסור את הצהרת המדיניות שלה ואת תחזיותיה לצמיחה כלכלית, לאינפלציה ולאבטלה ב-14:00 שעון וושינגטון (21:00 שעון ישראל). ברננקי ינאם חצי שעה לאחר מכן. כדאי להיות ערים למה שיקרה בין לבין.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן