Forbes Israel Logo

ביקורות ראשונות על הגלקסי Note 8: יצירת מופת יקרה ולא מושלמת

עוד לפני שה-Galaxy Note 8 החדש של סמסונג הפך זמין לציבור הביקורות ברחבי רשת האינטרנט כבר עמדו על טיבו של הפאבלט החדש של החברה. מהמפרט העילי והמסך המהמם ועד לחיישן טביעות האצבע המביך ולסוללה הקטנה יותר – האם לחברה הדרום קוריאנית יש ביד להיט?

בואו נגלה יחד מה אומרות הביקורות.

הגלקסי Note 8 | צילום מסך: אתר סמסונג

ראשית, מפרט הליבה של המכשיר. מעריצי סדרת מכשירי ה-Note ישמחו לדעת שסמסונג לא התקמצנה על השבבים והחומרה הפנימית של הפאבלט. נפח הסוללה אמנם ירד מעט, אבל היה צורך להקריב חלק מהנפח הפנימי לטובת תא אחסון עבור ה-S-Pen (העט הייעודי למכשיר). דן סיפרט מנה את המספרים הרלוונטיים עבור האתר The Verge:

"מבפנים, ל-Note 8 יש מפרט טכני כמעט זהה לזה של ה-S8 פלוס. הוא מכיל מעבד Snapdragon 835 של קוואלקום, אחסון פנימי של 64 ג'יגה בייט (בארצות הברית; בשווקים האחרים ימכרו מכשירים עם 128 ג'יגה בייט ואפילו אפשרות ל-256 ג'יגה בייט), ופתח להוספת כרטיס MicroSD. ל-Note יש גם 6 ג'יגה בייט של RAM (זיכרון גישה אקראית), לעומת ה-4 שהיו קיימים במכשיר ה-S8, אבל לא הבחנתי בהבדל ניכר בביצועים בעקבות זאת. שני הטלפונים הללו מהירים וזורמים, והביצועים לא היוו מקור לדאגה בשימוש היום-יומי שלי".

מה היא מידת ההשפעה של הסוללה המוקטנת הזו? היא לא ענקית – בוצעו כמה שיפורי יעילות בתוכנה ובחומרה המבטיחים שה-Note 8 ישמור על יכולת לפעול 'יום שלם' כל עוד השימוש זהיר. דיוויד ראדוק כבר מציין עבור האתר Android Police כמה הערות זהירות:

"3300 מיליאמפר-שעה (mAh) ותצוגה של 6.3 אינץ' נשמעים כמו מתכון לחרדה מטווח החיים של הסוללה, אבל אני מוצא את אורח החיים של הסוללה של ה-Note טוב לפחות, וכנראה אפילו יותר, בהשוואה ל-S8 פלוס, אותו בחנתי מוקדם יותר השנה.

עבורי, שש שעות של זמן מסך הן דבר אפשרי לחלוטין ביום אחד של שימוש כבד ב-Wi-Fi. ללא קליטת Wi-Fi המספר הזה צפוי להתכווץ, במיוחד אם אתם משקיעים זמן רב כשהטלפון על רמות של בהירות מסך גבוהה, אבל זה נכון לכל מכשיר. ה-Snapdragon 835 באמת מסתמן בתור מערך שבבים יעיל למדי… הסוללה של ה-Note 8 לא השאירה אותי אבוד בכלל, לאורך כל תקופת הניסוי שלי איתו, ואני באמת ובתמים מרוצה מכוח ההתמדה שלה".

אין ספק כי התכונה הבולטת ביותר של המכשיר היא המסך שלו. אורכו, 6.3 אינץ', גדול יותר מהמסך של הגלקסי S8+, והעיצוב של השוליים המקומרים מסייע ביצירת חוויית משתמש טובה יותר. בראיין צ'ן מהניו יורק טיימס טוען שהמסך של ה-Note 8 הוא כנראה הטוב ביותר כיום בהשוואה לכל סמארטפון אחר בשוק:

"יתרונותיה של טכנולוגיית ה-OLED באים לידי ביטוי במסך ה-6.3 אינץ' של ה-Note 8. התמונות נראות מדהים. הן קופצות החוצה בצבעים חדים ופרטי צל נחמדים מאוד. לקריאה, מאמרי רשת נראים מצוין, עם טקסט קולע ובהיר שנוח לעיניים – ברכה לכל מי שאין לו ראייה מושלמת. גודלו של המסך המרווח, שיש לו ממדים כמעט זהים למסך של נוט-פד, נחמד לכתיבת הערות ורשימות באמצעות העט הדיגיטלי; השתמשתי בו כדי להדגיש חלקים בביקורת הזו ממש כשישבתי בבית קפה".

פיצ'ר בולט נוסף הוא העט הדיגיטלי S-Pen. הקולמוס של סמסונג הוא חלק אינטגרלי מהחבילה של ה-Note. הוא נישא בתוך הגוף של המכשיר (שלא כמו ה- Apple Pencil של האייפוד פרו) וקשור קשר הדוק לתוכנת ה-TouchWiz – לרבות היכולת לכתוב הערות על גבי מסך הסטנד-ביי. דארל את'רינגטון הסתכל יותר מקרוב על הצדדים ההיקפיים של המכשיר עבור אתר TechCrunch:

"כשמוסיפים את ה-S Pen לתוך המכלול של הגלקסי Note 8, שמגיע יחד עם הטלפון, מוחזק באמצעות קפיץ בפינה השמאלית התחתונה ושהגישה אליו תמיד קלה, ה-Note 8 הופך להיות הסמארטפון הפרודוקטיבי האולטימטיבי. זו בחירה קלה עבור כל אחד שרוצה לעבוד תוך כדי תנועה, אבל דבק בדרך כלל בטלפון לפני כל מכשיר אחר, קבוצה שכיום נכללים בה הרבה אנשי עסקים עסוקים שמרבים לערוך נסיעות".

התמונה מתחדדת

מצלמות עם עדשה כפולה הופכות לזמינות יותר ויותר בשוק האנדרואיד, כשמכשירים מתקדמים כמו ה-OnePlus 5 והנוקיה 8 (שלא לדבר על האייפון החדש שעתיד לצאת השבוע) הופכים את הטכנולוגיה הזו ל"מוצר חובה". ה-Note 8 הוא מכשיר הסמסונג הראשון בדור הנוכחי שמגיע עם שתי עדשות בעורף המכשיר. הוא אומנם מצלם תמונות מעולות, אבל יש מחסור ב-"תופים ומחולות" כלשהם, כפי שמגלה מריה לוקה:

"שני חיישנים של 12 מגה-פיקסל פועלים יחד או בנפרד, אחד בערך ברמות שהיית מצפה ממנו והשני בזום-אין. שניהם מצלמים תמונות יפיפיות! פשוט הייתי רוצה שיהיה יותר מה לעשות באפליקציית המצלמה. אתם יכולים להשתמש באפשרות החדשה, Bixby Vision, על מנת לזהות את האובייקטים שבמסגרת, או להדביק תגיות לתמונות… וזה בערך הכל. בהשוואה לספריית הכלים הבלתי נלאית של ה-LG V30, המבנה אצל סמסונג מרגיש חסר.

אחרי שאמרתי את זה, אני פשוט המומה מכמה שהמצלמה של ה-Note 8 טובה".

מבחינת אבטחה סמסונג שמרה על חיישן טביעות האצבע שלה, אבל בלי כפתור בית פיזי (הוא מוצג באמצעות תוכנה על הצג). החיישן ממוקם למעשה לצד המצלמה כפולת העדשות בגב המכשיר. נקודה זו, ובמיוחד בשילוב זיהוי תווי הפנים החלש של המכשיר, היא נקודת התורפה שלו. ג'ייסון קיפריאני מסביר באתר ZD Net:

"ב-S8 לא הייתה לי ממש בעיה עם המיקום של החיישן, בגלל הגודל של הטלפון, שלא הצריך ממני למתוח את האצבע עד אליו כדי להשתמש בו. ב-Note 8 דעתי על המיקום השתנתה. ה-Note 8 הרבה יותר גבוה, וזה הרבה יותר מביך לנסות ולהגיע אל החיישן בזמן שאוחזים את הטלפון ביד אחת. פעמים רבות אני מוצא את עצמי משתמש בידי השמאלית רק כדי לגעת בחיישן, בזמן שאת הטלפון אני מחזיק בידי הימנית. הרעיון של חיישן טביעות אצבע שמסיר את הנעילה מהטלפון היא לייעל את התהליך, ולא לסבך אותו".

ובנוגע לזיהוי פנים, המכשיר די נדיב ביכולות הזיהוי שלו:

"זיהוי פנים וסריקת קרנית הן טכנולוגיות זמינות, אולם, אצל מי שמרכיב משקפיים המאפיינים הללו הם פחות מאידיאליים. למעשה, אני לא ממליץ על שימוש בהסרת נעילה באמצעות זיהוי פנים בשל העובדה שניתן לרמות את השיטה עם תמונה של הפנים שלכם".

העט האלקטרוני והמכשיר הגבוה | צילום מסך: יוטיוב

ואז מגיע המחיר. עם התכונות המצופות והבולטות הללו, הגלקסי Note 8 הוא ממש מציאה. אלא שעם מחירים שמתחילים ב-929 דולר לדגם עם כרטיס סים חופשי, הקונים הפוטנציאליים יצטרכו לחשוב היטב לגבי החבילה כולה לפני שיקבלו החלטה. כריס וולאנזו מסכם את ה-Note 8 עבור האתר Engadget:

"אין ספק שה-Note 8 הוא סמארטפון אדיר – הוא אורז יחד את כל שירותי הדגל הרגילים, שלא לדבר על המצלמה הכפולה שעובדת מאוד מאוד טוב. הבעיה היא שה-Note 8 מרגיש קצת… לפי הספר. סמסונג, למען האמת, עשתה כל כך הרבה דברים נכון בטלפון החדש שלה, הגלקסי S8 פלוס, עד שה-Note 8 פשוט לא מרגיש כמו שיפור מנצח לעומת הקו של ה-S7. אל תבינו אותי לא נכון: ה-Note 8 הוא עדיין הסמארטפון הטוב ביותר של סמסונג, ויש מי שאפילו יטען שהוא הטלפון הגדול הטוב ביותר שישנו בשוק בכלל. אז רק שתדעו שזה עדכון די שמרני, ושזה הולך לעלות לכם".

כצפוי, הגלקסי Note 8 עושה כניסה חזקה מאוד אל פורטפוליו הפאבלטים של סמסונג. הוא מספק את התכונות הייחודיות של ה-Note שהמעריצים התרגלו לאהוב, על גבי פלטפורמת אנדרואיד יציבה ומפותחת היטב. זה לא ממש מכשיר כוללני (ישנה התמקדות מסוימת ביצירתיות ובעריכה על גבי המסך הגדול), כך שהוא לא הולך להחליף את הגלקסי S8 בקרוב. אבל יש לו די יכולת ופוטנציאל לעשות זאת, ואם אתם צריכים את ההדר הנוסף שמספק המסך הגדול לצרכי עבודה, או את העט הדיגיטלי מסיבות אמנותיות, ה-Note 8 לוקח את כל הקופה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.