Forbes Israel Logo

בית האופנה הצרפתי שאנל מציג את קולקציית ההוט קוטור לסתיו-חורף 20/21

התצוגה, שנערכה ב-7 ליולי, שודרה באתר של שאנל. לראשונה חושף בית האופנה סרט המתעד איך הרעיון היצירתי לתצוגה הופך למציאות

בית האופנה הצרפתי שאנל הציג בתחילת החודש את קולקציית ההוט קוטור לסתיו-חורף 2020/21. תצוגת האופנה הייחודית הועברה בשידור חי באתר הבינלאומי של המותג. את התצוגה השנה מלווה סרט תיעודי, ׳In the Haute Couture Ateliers׳, העוקב אחר הדיאלוג בין המעצבים והחייטים בסטודיו לבין המעצבת הראשית וירג׳י ויארד, ומציג כיצד הרעיון שלה להצגת הקולקציה הופך למציאות.

״חשבתי על נסיכת פאנק שתצא מ׳לה פאלאס׳ עם שחר״, מגלה ויארד. "עם שמלת טפטה, שיער גדול, נוצות והרבה תכשיטים. הקולקציה הזו מעוצבת בהשראת קארל לגרפלד יותר מאשר גבריאל שאנל. קארל היה הולך ל׳לה פאלאס׳, הוא היה מלווה את הנשים המאוד מתוחכמות והמאוד לבושות, שהיו גם מאוד אקסצנטריות״.



״מורכבות ותחכום״

בעוד קולקציית ההוט קוטור לאביב-קיץ 2020 הושפעה בבירור מהפשטות והקפדנות של המנזר באובזין, שם גדלה גבריאל שאנל בילדותה. שלושים המראות של קולקציית הוט קוטור לסתיו-חורף 2020/21 מאופיינים על ידי תשוקה לשפע מנצנץ ותכשיטים. חלקם אף מלווים בתכשיטים מקולקציות תכשיטי היוקרה הייחודיות של שאנל.
"אני אוהבת לעבוד ככה, ללכת בכיוון ההפוך ממה שעשיתי בפעם הקודמת. רציתי מורכבות, תחכום״, מסבירה ויארד.

שאנל הוט קוטור לסתיו-חורף 2020/21. שמלות ארוכות, מפוארות ואציליות. צילום: מיקל ג׳נסון
שאנל הוט קוטור לסתיו-חורף 2020/21. שמלות ארוכות, מפוארות ואציליות. צילום: Mikael Jansson

כל שותפי מלאכת הרקמה של שאנל, כולל ה-Métiers d’art Lesage ומונטקס, כמו גם Lemarié ו-Goossens, תרמו לבדי הטוויד היקרים שעוטרו בפאייטים, שׁטרָס, אבנים וחרוזים. צמה דמוית יהלום מעטרת את חליפות המכנסיים השחורות בדיו. שמלות קצרות עם שסע עד המותניים וחצאיות קורולה מרשרשות לצד שמלות ארוכות עם סיאקל מפואר במיוחד, והסמכות האצילית של גיבורות הבורחות מהקודים של המאה ה-19.
״נכון שחשבתי על ציורים, אבל זה היה יותר ציורים גרמניים״, אומרת ויארד. ״באמת חשבתי על עולמו של קארל …״.

שאנל הוט קוטור לסתיו-חורף 2020/21. שמלות ארוכות, מפוארות ואציליות. צילום: מיקל ג׳נסון
שאנל הוט קוטור לסתיו-חורף 2020/21. בדי טוויד יוקרתיים מעוטרים פאייטים ואבנים. צילום: Mikael Jansson
״רומנטיקה אולטרה-רוקיסטית״

גוונים שחורים ואפורים מוארים בהבזקי ורוד, שרוכים צבועים מעשירים מעילי בולרו יחד עם טוויסטים עשויים פסי כסף; ז'קט עם מותן מרופדת ומעוצבת לחלוטין נלבש מעל מכנסי מגפיים מחודדים בזמש שחור, הסימן האולטימטיבי לרומנטיקה אולטרה-רוקיסטית. "בשבילי, הוט קוטור הוא רומנטי מעצם מהותו. יש כל כך הרבה אהבה בכל אחת מהגזרות האלה״.

צילום הוידאו והתמונה הראשית: Loïc Prigent, Chanel

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.