Forbes Israel Logo

בית המשפט קבע כי דנקנר יאבד השליטה באי.די.בי. דנקנר: לא נאמרה המילה האחרונה

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, איתן אורנשטיין, החליט היום לאשר את הסדר הנושים של אי. די. בי ולהעביר את השליטה בחברה מידיו של נוחי דנקנר אל קבוצת אלשטיין – בן משה. לדברי השופט "על קבוצת דנקנר היה לשכנע את ביהמ"ש כי נפלו פגמים מהותיים בהצבעות הנושים. מסתבר שמדובר במספר זניח של קולות פסולים. הטענה לגבי היעדר אמינות של בן משה לא נכונה. מה לקבוצת דנקנר להלין? הרי היא עצמה לא עמדה בהתחייבויותיה".

יחד עם זאת, פסק הדין לא ייכנס לתוקף, אלא רק בכפוף לכך שיוחלט כי ניתן מידע מספק באשר לבעלי השליטה, ובהתאם להוראות שבפסק הדין.

בן משה אמר בתגובה: "אני מודה לשופט, שנתן לנו ארכה עד ה-29 בחודש כדי להוכיח והלזים את כל השמועות לגבי המקורות הכספיים, ולתת את כל הגילוי שיידרש לכל גוף רגולטורי, כדי שההסדר ייצא לדרך". על דבריו של דנקנר כי החברה תישאר בידיו אמר כי "לדנקנר מותר לחיות בפנטזיות".

כזכור, בשבוע שעבר הצביעו כ-75% מנושי אי. די. בי על העברת השליטה בחברה מנוחי דנקנר אל קבוצת אלשטיין – בן משה. דנקנר, בניסיון להציל את שליטתו בחברה, טען בבית המשפט כי ההצבעה התנהלה באופן בלתי חוקי וכן ניסה להטיל דופי בכשרותו של בן משה לשמש כבעל השליטה בחברה. בין השאר בקשו פרקליטיו של דנקנר שבית המשפט יחקור את מקור הונו של בן משה ואת מידת אחיזתו בחברת אקסטרה הולדינגס.

בן משה מצידו הצהיר במהלך הדיון בבית המשפט שערך כ-3 שעות כי הוא בעל השליטה היחיד בחברה. " אני לא מחזיק בשליטה בה עבור מישהו אחר, ויש לי אסמכתאות לכך". בנוסף הסכים בן משה לשקיפות מלאה של עסקיו.

יחד עם זאת, מעט לפני הדיון היום, חשף עורך דין אודי ברזילאי הקלטה ובה לכאורה נשמע בן משה אומר כי הוא אינו בעל שליטה יחיד בחברה, אלא מייצג קבוצת משקיעים.


כבר לא בעל השליטה. דנקנר | צילום: אוליבייה פיטוסי

אתמול הגיש דנקנר לבית המשפט חוות דעת נוספת של רואה החשבון יהודה בר לב, לפיה מבנה החברות של בן משה, הפזור ב-7 מדינות, יכול "לשמש לתכנון מס אגרסיבי, או במקרים קיצוניים כתשתית להלבנת הון".

בנוסף אמר אתמול דנקנר כי שמע על בן משה לראשונה לפני כחצי שנה. "אין לי שום דבר אישי נגד מוטי בן משה אבל בכל שנותיי בעולם העסקים, ובוודאי בעשר השנים שבהן אני מוביל את אי.די.בי, מעולם לא נפגשתי עם איש עסקים כביכול כל כך מצליח – שאף אחד לא מכיר אותו. לא בישראל, לא בגרמניה, לא בבנקים, לא בגופים המוסדיים, לא בגופי הרגולציה. אני מרגיש לגביו שרב הנסתר על הגלוי".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.