Forbes Israel Logo

בית הקלפים: המיליארדר שהפסיד 2 מיליון דולר בכל שעה במשך שנה

זו לא הייתה השנה של היזם הברזילאי אייק בטיסטה. ב-2012 היה בטיסטה האדם השביעי בעושרו בעולם, עם שווי מוערך של 30 מיליארד דולר. בטיסטה, אשר "רכב" על גל בהלת הנפט, אפילו התחייב: "אהיה האדם העשיר בעולם", ונשבע להפיל מצמרת דירוג פורבס את קרלוס סלים.

השנה מדורג בטיסטה במקום ה-100 בדירוג המיליארדרים של פורבס, עם שווי מוערך של 10.6 מיליארד דולר. הונו צנח בסכום מדהים של 19.4 מיליארד דולר, או 65%, מה שהפך אותו למפסיד הגדול של השנה בדירוג. כעת הוא אפילו לא אחד משלושת הברזילאים העשירים ביותר.

לדירוג העולמי – האנשים העשירים – 2013 – לחצו כאן

לדירוג הישראלים העשירים ביותר בעולם לשנת 2013 – לחצו כאן

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק 

בתוך שנה אחת בלבד הפסיד בטיסטה בממוצע 1.6 מיליארד דולר בחודש, או 53 מיליון דולר ביום, או 2 מיליון דולר בשעה.

מחיריהן של מניות החברות הציבוריות בהן הוא השקיע צנחו בשנה האחרונה. להלן נתוני ההשוואה בין ערך המניות ב-22 בפברואר 2013, ביחס ליום המקביל ב-2012:

OGX פטרוליו: 
תשואה שנתית: 80.25%-

MMX מינרקו:
תשואה שנתית: 63.80%-

OSX ברזיל:
תשואה שנתית: 57.05%-

LLX לוגיסטיקה:
תשואה שנתית: 47.38%-

MPX אנרגיה:
תשואה שנתית: 24.79%-


יצליח להתאושש? בטיסטה | צילום: רויטרס

שנת 2012 הייתה שנה גרועה עבור בטיסטה, ולא רק בעסקים. בנו, ת'ור בטיסטה, הואשם בהריגת הולך רגל במהלך מירוץ מכוניות מאולתר בפרברי ריו העניים, עם רכב הספורט שלו. עורכי הדין של בטיסטה דחו את ההאשמות, וקראו להן "מדע בדיוני". הם האשימו דווקא את ההרוג בתאונה הקטלנית. בית המשפט במדינה ביטל את שלילת הרישיון של הבן, וביטל דוח מומחים לפיו הבן נהג במהירות של 135 קמ"ש בזמן שהמרצדס שלו פגע בהולך הרגל.

הצניחה בהונו של בטיסטה אינה מפתיעה מאוד. האדם שכיוון אל תואר "העשיר ביותר בעולם" נתן בשווקים את הרושם שהאימפריה שלו בנויה על הבטחות בלבד, טירה שעשויה מחול. בדיחה מוכרת בברזיל הייתה: "מלבד ביל גייטס, מי הפך למיליארדר רק בזכות מצגות פאואר פוינט?".

גם 2013 לא מתחילה טוב מבחינתו. חברת הכרייה של בטיסטה, MMX, נקנסה ב-1.8 מיליארד דולר, בטענה שהתחמקה מתשלום מסים בשנים 2007-2008. MMX כינתה את ההאשמות "בלתי מבוססות". בחברה מאמינים שהאישומים הללו יתגלו כחסרי בסיס. 

האם איש העסקים הברזילאי הצבעוני יכול לעשות קאמבק, או שהונו ימשיך להתפוגג?

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן