Forbes Israel Logo

בלי נשמה: המאבק על ירושת העתק שהותיר בי. בי. קינג הולך ומתחמם

מותו של אגדת הבלוז בי בי קינג בשבוע שעבר עורר גלים ברחבי העולם כולו. מוזיקאים, מעריצים, ואנשי תרבות הציפו את הרשתות החברתיות במילות הערצה לאומן המנוח, שיתפו את שיריו, ניתחו עוד פעם אחת את מילות השירים ושיתפו באי אילו סיפורים על האישיות החמה שלו וחוש ההומור הידוע שלו. אך מעל לכל אותם איזכורים חמים ומילות פרידה עדיין תלוי ענן שחור גדול אשר מעיב על הפרידה הציבורית מאחד מאמני הבלוז הגדולים בכל הזמנים. זהו המאבק הממושך והמכוער שהחל עוד בחייו של קינג ומתנהל כעת ביתר שאת וכולל את בניו, בנותיו, הסוכנת האישית שלו – והמוכן, הרבה מאוד כסף.

לקינג היו לא פחות מ-11 ילדים, אשר כולם, כמובן, רואים עצמם כזכאים לנתח מנכסיו הרבים. קחו בחשבון שחלק מילדיו לא מדברים עם אם אחרים, ותקבלו, כבר עכשיו, דרמה משפחתית בעייתית מאוד. כעת תוסיפו למשוואה גם את המנהלת האישית של הזמר המנוח לברן טוני, שליוותה לאורך מרבית הקריירה וכעת מואשמת על ידי ילדיו כי היא גנבה מהונו לאורך שנים.

הפרשה המכוערת הזו החלה להתגלגל כבר בסתיו שעבר, כששלוש מבנותיו של קינג האשימו את טוני כי היא מתעללת באביהן הקשיש וגונבת את כספו. ההאשמות הגיעו עד לבית המשפט המחוזי של לאס וגאס בשתי הזדמנויות שונות, ובשתיהן בית המשפט דחה את ההאשמה וטען כי אין כל ראיות שיתמכו בהאשמות החמורות.

אגדה בחייו – ובמותו. קינג | צילום: מתוך ויקיפדיה

אך גם פסיקת בית המשפט לא הביאה את הפרשה לכדי סיום. אחת מבנותיו ומי שעמדה בראש אותן תביעות, קארן וויליאמס, טענה בכל התקשורת כי טוני, מתוקף תפקידה כמנהלת האישית של קינג, מנעה מחבריו ומאנשי אומנות מובילים מלבקר אותו במהלך החודשים האחרונים. בת אחרת, שירלי קינג, אף טענה כי טוני מנעה ממנה עצמה מלהיפגש עם אביה החולה – ואף מנעה ממנה הזדמנות להיפרד ממנו בימיו האחרונים. ובנוסף, כל העת, מאשימות בנותיו של קינג את טוני כי היא גונבת מהונו וממש "מרוקנת" את אחוזתו מחפצים יקרים אותם היא מעבירה לביתה.

טוני, מצידה, טוענת כי מדובר ברצף של האשמות חסרות בסיס אשר נובעות כולן מבצע כסף. עורך דינה, אשר הגיב באופן רשמי להאשמות החמורות של בנותיו של קינג, כינה אותן כ"פועלות אך ורק מתוך מחשבה על כסף", וטען כי הדרך היחידה בה הן יוכלו לזכות לנתח מירושתו של אביהן תהיה "אם מעשים והאשמות מופרכות שכאלו ימשיכו ויצליחו".

אז בכמה כסף מדובר? מסתבר כי אחת מאגדות הבלוז הגדולות של כל הזמנים הותיר אחריו הון לא קטן. האחוזה בה התגורר עד ליומו האחרון מוערכת בארה"ב בכ-10 מיליון דולר, וזאת מבלי להזכיר את חפצי האומנות, כלי הנגינה והמזכרות אשר השאיר באחוזה אחריו. בנוסף, בשרות ההשמעות המקוון ספוטיפיי (בו משלמים המשתמשים על כל שיר אשר הם שומעים) דיווחו השבוע על זינוק של כמעט 10,000% בביקוש לשיריו, וההכנסות מתמלוגים של השמעות בתחנות הרדיו ובאתרים נוספים צפויות להגיע לכמה עשרות מיליוני דולרים במהלך החודשים הקרובים בלבד.

כעת, כאמור, כל אלו ונכסים נוספים (הרכבים אשר החזיק קינג, הגיטרה המפורסמת שלו, חשבונות הבנק וכו') עומדים בליבה של סערה תקשורתית רחבת היקף אשר כוללת את כל 11 ילדיו של הזמר המנוח – ואת המנהלת האישית שלו, אשר רואה עצמה גם כן כזכאית לנתח ממיליוני הדולרים הרבים שהשאיר אחריו. כעת מנסים עורכי הדין השונים לפשר בין הצדדים להימנע ממאבק אשר יגיע לבתי המשפט, במהלך אשר עשוי לקחת שנים ארוכות (ממש כמו המשפט אשר עדיין מתנהל בעניין עזבונו של הזמר המנוח ג'יימס בראון, אשר נפטר כבר לפני 7 שנים). אך גם אם יצליחו להימנע מכך, המהומה הנוכחית מטילה צל גדול ושחור סביב מותו קינג, ולבטח לא מוסיפה כבוד למותו של אחד מזמרי הנשמה הגדולים והאהובים שצמחו בארה"ב.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.