Forbes Israel Logo

בעקבות המשבר בארה"ב: בנק ישראל רכש 95 מיליון דולר

המשבר בארה"ב נותן את אותותיו גם בשוק המט"ח בישראל: הדולר נחלש כעת ב-0.3% ונסחר סביב 3.525 שקלים. היורו נסחר סביב רמות הפתיחה ושערו הסחיר עומד על 4.775 שקלים.

בעקבות המשך ההחלשות רכש היום בנק ישראל כ-95 מיליון דולר, אולם מדובר ברכישה במסגרת התכנית שהתווה הנגיד הפורש, סטנלי פישר, עם עזיבתו את התפקיד בחודש מאי. עיתוי הרכישה הבוקר לעומת זאת אינו מקרי ועומד בקשר ישיר לנעשה בארה"ב, אם כי כאמור עדיין במסגרת תכניתו של פישר. 

"הזעזועים הפוקדים את המשק האמריקאי בהיעדר הסכמה בין הקונגרס לממשל על מרכיבים מרכזיים בתקציב הפדרלי גוררים להיחלשות הדולר אל מול המטבעות המרכזיים", הסביר הבוקר יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים והשקעות.

"היחלשות הדולר בזירה הגלובלית תומכת בהיחלשותו גם בזירה המקומית", הוסיף פריימן. "בשווקים הפיננסים לא מעניקים משמעות ארוכת טווח למשבר התקציבי בארה"ב וההערכה כי בהיעדר פרסום נתונים כלכליים בשל השבתת המשרדים הפדרלים לא צפוי להתפרסם נתון שיש בו כדי להביא לשינוי משמעותי בתשואות האג"ח הדולרי. היצעי המט"ח של תחילת החודש הקלנדרי צפויים להמשיך ולתמוך בהתחזקות השקל ולהגביל את פוטנציאל הפיחות", סיכם.


צילום: רויטרס

במחלקת המחקר של FXCM ישראל ציינו היום כי "אם נראה חשש בשווקים וירידות שערים בעקבות שיתוק כלכלת ארה"ב, הביקוש לדולר צפוי לגבור, מה שיתבטא בהתחזקותו גם למול השקל. בנוסף לכך, עוד צפויים לנו השבוע אירועי סיכון רבי משקל, ובראשם נאום ברננקי ברביעי ודוח התעסוקה בשישי, וכל אלה רק יוסיפו לקלחת ויגבירו את התנודתיות בשוק".

ב-FXCM סייגו ואמרו כי כהונתו של אובמה רצופה במשברים כאלה, החל מהמצוק הפיסקלי ועד לאישור העלאת תקרת החוב: "עד היום הצדדים תמיד ידעו למצוא פשרה של הרגע האחרון כדי למנוע השלכות חמורות. מלבד הנזק הכלכלי הנגרם כתוצאה מההשבתה, הכישלון הנוכחי מהווה פגיעה קשה באמון השווקים בהתנהלותה הכלכלית של ארצות הברית ובהנהגתו של אובמה. כעת עומדת על הפרק גם סוגיית העלאת תקרת החוב, והמבוי הסתום בדיוני התקציב רק יגביר את החשש בשווקים כי הצדדים לא יגיעו לפשרה בסוגיה, מה שעלול לגרום לטלטלה חמורה בשווקים".

"הלילה באסיה לא ראינו עדיין השפעה שלילית משמעותית של ההתפתחות הזו על השוק, בעיקר בשל גורמים מקומיים שתרמו לסנטימנט החיובי", סיכמו ב-FXCM, אבל יש להמתין ולראות כיצד יגיבו באירופה ובהמשך היום גם בארצות הברית".
 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן