Forbes Israel Logo

ברוכים הבאים למועדון: הכירו את המיליארדרים החדשים של פורבס ב-2017

לפעמים הדרך אל העושר מרוצפת בטקילה, ציוד טיולים וצעצועים לילדים. אלו היו חלק מהמוצרים שהביאו עושר ל-195 אנשים שהפציעו בהופעת בכורה ברשימת האנשים העשירים ביותר בעולם של פורבס לשנת 2017. למרות שתחומי הטכנולוגיה, הנדל"ן והפיננסים סיפקו את מרבית המדורגים, אנשים התעשרו ממגוון תחומים: מחברת תעופה חדשה ועד סוכנות לאיוש משרות זמניות.

היזמים שולטים בקרב במצטרפים החדשים, כאשר 75% מהם עשו את הונם מאפס. ביניהם נמצא איבון שואינארד, המייסד והבעלים של חברת ההלבשה פטגוניה. שואינארד, מטפס הרים וגולש, החל למכור ציוד טיפוס ב-1965. שמונה שנים לאחר מכן, הוא ייסד את החברה בקליפורניה כדי לסייע בציוד חובבי טבע כמוהו. עד 2015, הכנסות החברה נאמדו ב-750 מיליון דולר. שואינאר היה אחד 25 מצטרפים חדשים שהגיעו מארה"ב (13%). 20% נוספים הגיעו מאירופה, כולל הנורבגי, טורסטן האגן, שייסד את חברת ויקינג קרוז ב-1997.

למעלה מ-60% מהמצטרפים הגיעו מאסיה והפסיפיק. ביניהם האוסטרלי, מאני סטול, בן לניצולי שואה שהיגרו איתו למחנה פליטים במדינה כאשר היה תינוק. 17 שנה לאחר מכן, סטול השתלט על יצרן הצעצועים, Moose Toys, שהייתה במשבר וכיום המותג שלו, Shopkins, מייצר צעצועים ייחודיים ביותר מ-80 מדינות.

ישנם 76 מיליארדרים חדשים מסין, יותר מכל מדינה אחרת. אחת מהם היא לוסי פנג, מייסדת משותפת של ענקית המסחר המקוון עליבאבא. היא מחזיקה בנתח של כ-2% בזרוע הפיננסית של החברה, Ant Financial שגייסה, על פי דיווחים, סכום של 60 מיליארד דולר בשנה החולפת. פנג, יו"ר החברה, היא אחת מ-21 נשים מיליארדריות (שלא ירשו את הונן) מסין.

היו כמה מדורגים שירשו הון, אך היזמים שלטו ברשימה | צילום: fotolia

מלבד פנג, 24 מהמצטרפים החדשים היו נשים, 9 מהן גם כן מסין. ראויה לציון היא נגוין טי פואונג תאו מווייטנאם שעשתה את הונה מחברת התעופה שלה, VietJet Air שהונפקה בפברואר השנה. יושיקו שינוהארה מיפן החלה ב-1973 לסייע, במשרה חלקית, לנשים באיוש משרות זמניות מדירתה שבטוקיו. היא הפכה ליזמית המיליארדרית היפנית הראשונה כאשר שווי החברה ,Temp Holdings, קפץ ב-50% בשנה החולפת.

העשירה ביותר מבין הנשים שנכנסו לרשימה היו שלוש אחיות אמריקניות שירשו מניות ב-Solil Management, חברת ניהול נדל"ן מניו יורק, מאביהן. איימי גולדמן, ג'יין גולדמן ודיאנה קמפר, מחזיקות בהון של 3 מיליארד תודות לאימפריה של 400 נכסים.

המצטרפים החדשים הצעירים ביותר הם האחים האירים ג'ון ופטריק קוליסון, שייסדו את סטרייפ, חברת תשלומים מקוונים. בגילאים 36 ו-28, בהתאמה, לכל אחד מהאחים יש הון משוער של 1.1 מיליארד דולר, הודות לגיוס שערכה החברה בשנה שעברה עם הערכת שווי של 9.2 מיליארד דולר. כיום, ג'ון הוא המיליארדר הצעיר ביותר בעולם. לא רחוק ממנו נמצא קווין סיסטרום בן ה-33, מייסד אינסטגרם, עם הון של 1.2 מיליארד דולר. סיסטרום החזיק ב-40% ממניות החברה כאשר פייסבוק רכשה אותה תמורת מיליארד דולר ב-2012. מאז המכירה, תמורתה קיבל סיסטרום בעיקר מניות, שווי המניות הרקיע שחקים.

השווי הממוצע של המצטרפים החדשים השנה עומד על 1.5 מיליארד דולר ושוויים המשולב עומד על 302.1 מיליארד דולר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.