Forbes Israel Logo
טסלה. צילום: shutterstock
טסלה. צילום: shutterstock

גז-ברקס: טסלה רושמת רבעון שישי רצוף של צמיחה אך מפספסת בשורת הרווח

יצרנית הרכב החשמלי מארה"ב מדווחת על רווח נקי בסך 270 מיליון דולר ברבעון ה-4 של 2020. סך ההכנסות השנתיות של החברה עומד על 31.5 מיליארד דולר

טסלה, יצרנית המכוניות החשמליות מפלטו-אלטו קליפורניה מפרסמת את הדו"חות הכספיים לסיכום הרבעון האחרון של 2020 ומדווחת על רווח נקי של 270 מיליון דולר. הרווח למניה על בסיס GAAP עמד על 24 סנט ברבעון הרביעי של 2020 ועל 64 סנט לשנה כולה, כשהרווח הנקי השנתי עמד על 721 מיליון דולר.  

סך ההכנסות הרבעוניות עמדו על 10.7 מיליארד דולר, בעיקר בהובלת מכירות הרכבים החשמליים דגם 3 ודגם Y של החברה. בסיכום השנתי עמדו סך ההכנסות השנתיות על 31.5 מיליארד דולר – הגבוהות ביותר שרשמה החברה מאז הקמתה.

התוצאות שהציגה טסלה היו אומנם טובות, אך מעט מתחת לציפיות האנליסטים בשוק שציפו לרווח מתואם של 1.02 דולר למניה לעומת רווח של 80 סנט למניה עליו דיווחה החברה בדו"חות. מצד שני הכנסות החברה המשיכו לצמוח זה הרבעון השישי ברציפות והיא ממשיכה להשתפר ולצמוח בקצב מואץ גם מבחינת הרווחיות.

"בהתחשב בכלל הנתונים החברה הציגה רבעון טוב עד בינוני", טוען ניק שילדס, אנליסט בכיר בחברת המחקר והייעוץ Third Bridge. ה-EPS (רווח למניה) וההכנסות אומנם פספסו את תחזיות האנליסטים אך מצד שני ראינו שיא במסירות הרכבים ושיא בהכנסות שהשיגה החברה אי פעם ברבעון".

מניות החברה של המולטי-מיליארדר איילון מאסק צנחו לפני פרסום התוצאות ב-2.1% למחיר של 864 דולר, וצנחו ב-3.4% נוספים במסחר בנאסד"ק. מאסק, שמתמודד עם ג'ף בזוס, מייסד אמזון, על תואר האדם העשיר ביותר בעולם, מחזיק בשווי נקי של 186.6 מיליארד דולר (נכון לסגירת המסחר ביום רביעי), לעומת שווי נקי של 188.4 מיליארד דולר בו מחזיק בזוס.

צילומים: Shutterstock

https://secure.cardcom.solutions/e/xo64

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.