Forbes Israel Logo

ג’ף בזוס, האיש העשיר ביותר בעולם, מתגרש אחרי 25 שנות נישואים

ג'ף בזוס (54) ואשתו מקנזי (48) מתגרשים. בזוס, מייסד ומנכ"ל אמזון, הוא האיש העשיר בעולם והונו מוערך על ידי פורבס ב-136.2 מיליארד דולר. 

עדיין לא ברור כיצד הגירושים ישפיעו על שוויו הנקי, או אם ישפיעו על אחזקותיו באמזון, ענקית המסחר האלקטרוני שהקים ב-1994. בזוס מחזיק בכ-16% מהעסק, 95% מהונו. הוא גם הבעלים של העיתון וושינגטון פוסט וחברת החלל Blue Origin.

בזוס | צילום: Patrick Fallon Bloomberg via Getty Images

אם מקנזי אכן תקבל מחצית מנכסי בעלה, היא תהיה שווה יותר מ-68 מיליארד דולר, מה שמכניס אותה למקום החמישי ברשימת האנשים העשירים ביותר בעולם. אפילו הסדר תשלום של 1% יהווה אחד מהסדרי הגירושים הגדולים ביותר בהיסטוריה.

ג'ף ומקנזי למדו באוניברסיטת פרינסטון אבל הכירו רק לאחר סיום הלימודים בעת שג'ף עבד בחברת ההשקעות די.אי. שואו; היא היתה חברה בצוות שלו. הם נישאו ב-1993 ועברו לסיאטל ב-1994, באותה שנה הוקמה אמזון.

אבל מקנזי מנהלת קריירה מוצלחת בזכות עצמה. היא ראש החוג לכתיבה יצירתית בפרינסטון (בעבר היא שימשה כעוזרת מחקר לטוני מוריסון), היא זכתה בפרס הספר האמריקאי על רומן הראשון שלה, The Testing of Luther Albright, שפורסם ב-2005. וגם ייסדה את ארגון Bystander Revolution שנלחם בתופעת ההטרדות והשיימינג בקרב ילדים ובני נוער.

בשנה שעברה השיקו בני הזוג קרן צדקה יחד, המכונה "קרן יום אחד". ההצהרה על הגירושים מבהירה כי הם ימשיכו לעבוד יחד על המיזם הזה.

בהודעתו בטוויטר כתב בזוס: "אנחנו רוצים להודיע על התפתחות בחיינו. כפי שהמשפחה והחברים הקרובים כבר יודעים, אחרי תקופה ארוכה של בחינת אהבתנו, החלטנו להתגרש ולהמשיך את חיינו בנפרד כחברים. אנחנו מרגישים בני מזל שמצאנו זו את זה ומוקירים תודה על השנים שבהן היינו נשואים.

"אם היינו יודעים שנפרד אחרי 25 שנה, היינו חוזרים שוב על הכל. היו לנו חיים משותפים נפלאים כזוג נשוי, ויש לפנינו עתיד נפלא כהורים, חברים, שותפים בפרויקטים, וכאנשים יחידים שמחפשים מיזמים והרפתקאות. ההגדרה אולי תהיה שונה, אבל אנחנו נשאר משפחה וחברים קרובים".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן