Forbes Israel Logo

דגמי וולוו החדשים – יותר רעננות, פחות רשמיות

אם בשנות השבעים והשמונים, נבנתה התדמית של המותג וולוו על שרי וחברי הכנסת של ישראל, הרי שאותם אנשים בדיוק, היו בימים אלה רק מרחיקים את קהל היעד. עם השנים, התפתח המראה המרובע והכבד לעיצוב ספורטיבי, זורם ובעיקר אופנתי וצעיר. מה שנשאר מאותם ימים, הם הדגשים הבטיחותיים המלווים את המותג גם בתקופתנו.

חברת מאיר, יבואנית מכוניות וולוו לישראל, הציגה אתמול בתחילת השבוע את דגמי 2014 החדשים. כחלק מצעדי ההתייעלות של היצרן, יוצעו כל הדגמים עם מנוע המבוסס על אותה יחידה בת 4 צילינדרים בנפח 2,000 סמ"ק. הפלטפורמה החדשה שתשמש את כל מכוניות היצרן, ניתנת לשינוי ואיפיון באמצעות הוספה של מגדשי טורבו שונים, שילוב של מגדש על ומגדש טורבו או, כמו במקרה של מנוע הדיזל, שילוב של שני מגדשי טורבו בגדלים שונים הנכנסים לפעולה בסל"ד שונה ומספקים כוח בכל טווח פעולה של המנוע.


XC60. יצוייד במנוע T5 | צילום: יח"צ

מנוע ה-T5 בו יצוידו דגמי ה-XC60, ה-S60 וה-S80, מציע טכנולוגיית הגדשה משתנה, יעילות תרמו-דינאמית גבוהה ותיבת 8 הילוכים חדשה. שילוב מנוע המפיק 245 כוחות סוס ומומנט של 35.7 קג"מ, עם תיבה פלנטארית בת 8 יחסי העברה, יוצר את אחד המנועים החזקים והחסכוניים ביותר בקטגוריית הפרימיום, זאת לצד הפחתה של 30% מתצרוכת הדלק ביחס למנוע ה-T5 היוצא. אין ספק שהמטרה שעמדה מול עיני המתכננים ומחלקת השיווק, היתה המתחרות מגרמניה.

ברוח הזמנים, שידרגה וולוו את הנדסת האנוש ואת סביבת הנהג. מערכת מולטימדיה, שירותים מבוססי ענן עם קישוריות אינטרנט וצג המשתנה בהתאם לנהיגת והעדפות הנהג, הם כבר לא מותרות ברמות המחיר הבינוניות ומעלה. הייחוד העיקרי הם דווקא מאפייני הבטיחות הממשיכים את המורשת של המותג. וולוו מציעה מגוון מערכות טכנולוגיות מתקדמות לסיוע לנהג. בדגמים החדשים, מערכות הבטיחות המתקדמות, IntelliSafe, יוצעו לראשונה במרבית הדגמים ללא תוספת מחיר במסגרת חבילת Driver Alert הכוללת: התראת פגיעה בהולכי רגל, זיהוי תמרורים, מערכת בקרת נתיבים המחזירה את המכונית לנתיב הנסיעה, התראת התנגשות, תאורה חכמה ועוד.


S80. מערכת בטיחות מתקדמת | צילום: יח"צ 

בהמשך להצלחת דגם ה-V40 R-Design, גרסה מעוצבת באופן ספורטיבי ומוחצן, מציעה וולוו גרסת R-Design גם לרכב המנהלים, ה- S60. ה-S60 R-Design מציעה מעבר לעיצוב השואב השראה מדגמי ה-POLESTAR של וולוו, גם חבילת שלדה ומתלים ספורטיבית לדגם. ה-R-Design נמוכה ב-15 מילימטרים וקשיחה יותר מדגם ה-S60 הרגיל, לנהגים המחפשים חוויה ספורטיבית.

כחלק מרענון הדגמים והפניה לקהלים חדשים וצעירים יותר, תומחרו הדגמים החדשים באופן תחרותי ביחס לדגמי מרצדס, BMW ואודי המקבילים. גרסת הבסיס של ה-S60 תתחיל ב- 198,900 שקלים חדשים, בעוד שגרסת ה-R-Design המאובזרת והמעוצבת תמכר ב- 229,000 שקלים חדשים. מכונית הפנאי, ה-XC60 תוצג במחיר של כ-290,000 שקלים חדשים ובכ-370,000 שקלים חדשים עבור גרסת ה-R-Design. את ה- S80 המתחרה במרצדס E200, באודי A6 2 ליטר טורבו וב-BMW520, יציעו באולם התצוגה במחירים הנעים בין 300,000 ל-370,000 שקלים חדשים, בהתאם לרמת הגימור. כדי להשלים את העדכון, זכתה גם ה-V40 המוכרת לעדכון מחיר וכעת מוצע דגם הבסיס ב-175,000 שקלים חדשים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן