Forbes Israel Logo

דובאי: מסוקים אוטונומיים יטוסו בשמי הנסיכות החל מהקיץ

האם חזון המכוניות המעופפות של "בחזרה לעתיד 2" יקרום עור וגידים לראשונה דווקא בדובאי מכל המקומות בעולם? גורמים רשמיים בעיר טוענים כי החל מהקיץ הקרוב יטוסו ברחבי העיר מסוקים אוטונומיים שישמשו כאמצעי תחבורה ציבורי בדומה למוניות.

הרכב המדובר הוא המסוק האוטונומי החשמלי EHang 184 של החברה הסינית EHang, שעבר בהצלחה טיסת ניסוי בסין והוצג לתקשורת בתערוכת CES. המסוק מיועד לאדם אחד במשקל של עד 100 קילו והוא מסוגל לטוס במשך 30 דקות רצוף לטווח של עד 50 קילומטר, לפני שיזדקק טעינה מחדש. אמצעי הבקרה היחיד של הנוסע במסוק הוא מסך מגע איתו הוא בוחר את היעד המבוקש.

"זה לא רק ניסוי", אמר ראש מחלקת התחבורה של דובאי, מטאר אלטיאר (Mattar al-Tayar). "כבר ניסינו את הרכב בשמי דובאי". אל-טיאר הוסיף כי השירות יתחיל לפעול החל מיולי הקרוב, אך לא פירט מעבר לכך.

כלי תקשורת שניסו להשיג תגובה מ-EHang על הסיפור חזרו בידיים ריקות אחרי שלא קיבלו שום תשובה מהחברה הסינית. הדבר הביא להרמת גבה של לא מעט אנשים בתחום, מאחר ו-EHang ידועה כחברה שחזקה ביחסי הציבור שלה.

כל מה שצריך זה להקיש יעד על הטאבלט.. ואומץ לב | צילום מסך: יוטיוב

המהפכה התדמיתית של דובאי

עושה רושם שלאיחוד האמירויות חשוב מאוד לאמץ לעצמה תדמית של קידמה טכנולוגית. בחודש אפריל האחרון הכריז המונרך של דובאי, מוחמד בן ראשד אאל מכתום, כי הוא מעוניין שעד שנת 2030 כרבע מהנסיעות ברחבי העיר יעשו על ידי כלי רכב אוטונומיים. במקביל למסוקים הסיניים, דובאי השקיעה מכספה כדי לקנות רכב קרקעי אוטונומי בשם EZ10 שנבנה על ידי החברה הצרפתית Easy Mile. בנוסף, דובאי חתמה באוקטובר האחרון על הסכם עם Hyperloop One בלוס אנג'לס במטרה לבחון את האפשרות להקים קו שיקשר בינה לבין אבו דאבי, עיר הבירה של איחוד האמירויות.

הבאה בתור שכנראה תצטרף למהפיכה התחברותית הזו היא ארצות הברית, אחרי שהרשויות במדינת נבאדה הכריזו בחודש מאי האחרון כי הם ישתפו פעולה עם EHang בשאיפה להשיג אישור ממחלקת התעופה הפדרלית להכניס את כלי הרכב האלה לשימוש במרחב האווירי שלה. גם ישראל לא נמצאת רחוק מאחור בתחום עם AirMule, שנמצא בפיתוח ע"י חברת Urban Aeronautics ומיועד למבצעי חילוץ.

הכלי המהפכני בנסיעת מבחן | צילום מסך: יוטיוב

לכתבה בגיקטיים

עוד באתר גיקטיים:

חברת IBM מהמרת על IoT, מודיעה על פתיחת מרכז ענק במינכן

הגיבור הזה הקריב את הטסלה שלו כדי להציל נהג אחר; אילון מאסק לא נשאר אדיש

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן