Forbes Israel Logo

דיווחים: סנאפצ'ט הגישה בחשאי מסמכים לקראת הנפקה לציבור

חברת סנאפצ'ט הגישה באופן חשאי את הניירת ההכרחית להנפקה ראשונה לציבור, כל לפי מספר דיווחים שהחלו מופיעים אמש.

בסוכנות הידיעות רויטרס, כמו גם ברשת השידור CNBC נאמר שהחברה, אשר מאפשרת ללקוחותיה לשלוח תמונות שנעלמות תוך מספר רגעים ושלאחרונה שינתה את שמה ל-Snap Inc., החלה בתהליך של הפיכתה לחברה ציבורית.

אחרי שכבשה את הצעירים, האם סנאפצ'ט תפנה לכלל הציבור? | צילום מסך: אתר החברה

דובר חברת סנאפצ'ט סירב להתייחס לידיעות.

הנפקה לציבור של סנאפצ'ט היא דבר שמצפים לו כבר רבים בתעשייה והיא צפויה לגייס עבור החברה לא פחות מ-4 מיליארד דולר. הדבר יעניק לה שווי שוק של 25-35 מיליארד דולר, כך לפי סוכנות בלומברג. סנאפצ'ט, אשר גייסה כ-2.4 מיליארד דולר במסגרת סבבי המימון עד היום, מחזיקה כיום בשווי של כ-18 מיליארד דולר.

החברה צברה תאוצה בקרב צעירים ובסיס המשתמשים שלה גדל וטפח עד לכ-150 מיליון משתמשים פעילים מדי יום. בסנאפצ'ט הודיעו לאחרונה שהם מתכננים לעשות את צעדיהם הראשונים בעולם החומרה, באמצעות משקפיים לוכדות וידאו שהם יימכרו דרך מכונות ממכר אוטומטיות עבור 129.99 דולר ליחידה.

מפרסמים רבים מוכנים להזרים כסף גדול כדי להגיע אל הקהל הנחשק של בני דור המילניום, וההכנסות של סנאפצ'ט השנה יוכלו להסתכם ב-366.7 מיליון דולר, כך לפי דוח של eMarketer. הפירמה מצפה שההכנסות של סנאפצ'ט אף יתפסו ב-2017 למיליארד דולר.

המשקפיים לוכדי הוידאו החדשים של החברה | צילום: יוטיוב

על פי הדיווחים סנאפצ'ט מתכוונת להפוך לציבורית מוקדם ככל האפשר, יתכן שכבר ברבעון הראשון של 2017, ובכך יוכלו להכשיר את הקרקע לתחייתן של ההנפקות לציבור בתחום הטכנולוגיה. זו הייתה שנה חלשה בכל הנוגע להנפקות בתעשייה, כשחדי קרן רבים, כפי שהם מכונים, הוצפו בהון של משקיעים פרטיים ובחרו לדחות מגעים עם השוק הציבורי לעת עתה.

ההנפקה הגדולה ביותר לציבור שהתקיימה השנה הייתה של חברת הלוגיסטיקה הסינית ZTO Express, שמבצעת משלוחים של חבילות שהוזמנו דרך אתרים כמו אליבאבא, ושגייסה 1.4 מיליארד דולר במהלך הבכורה של בבורסה לניירות ערך בניו יורק בחודש אוקטובר. ההנפקה הגדולה ביותר של חברת טכנולוגית ב-2016 הייתה של Line, אפליקציית מסרונים נוספת, שפופולארית מאוד באסיה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן