Forbes Israel Logo

דירוג ההייטק: החברה שמוצאת תקלות בצנרת לפני הפיצוץ

טקאדו (Takadu), שהוכרזה בשנת 2011 על ידי הפורום הכלכלי העולמי כאחת מחברות הטכנולוגיה החלוצות בעולם, פועלת בקו התפר הלוהט של זליגת טכנולוגיות מתחום ה־IT אל עולם הקלינטק. טקאדו פיתחה ומוכרת תוכנה המאפשרת ניטור ובקרה של רשתות להובלת מים.

חלוצה בתחום פתרונות IT לניהול רשתות מים. טקאדו | אילוסטרציה: ingimage/ASAP

החברה מבקשת לסייע למפעילי רשתות המים לאתר תקלות במערכת עוד לפני שהן הופכות לפיצוץ בצינור מיושן וחוסמות את כל שדרות רוקח לשעות ארוכות.

על הבחירה: טקאדו נבחרה כי היא אחת מהחברות הראשונות בעולם להציע פתרונות IT לניהול ולניטור רשתות להובלת מים, וכך הפכה למובילת התחום שלה. כרגע, היא אחת החברות הישראליות הבודדות שמסומנות כמובילות בתחום הגלובלי. בנוסף, הביקוש למוצרים שלה רק ילך ויגדל. "אנחנו חלוצים בתחום ניצול יכולות IT לתחום המים״, אומר אמיר פלג, מנכ״ל החברה. "הרעיון המקורי היה לאפשר יכולות של ניטור במעקב ברשתות מים, בדומה לרשתות תקשורת או חשמל״.


לרשימה המלאה: 10 חברות ההייטק הישראליות שיעשו את זה – לחצו כאן


מה הם יודעים לעשות: "ברחבי העולם רשתות המים מנוהלות בכלים מיושנים המאפשרים רק מתן תגובה ולא להיות פרואקטיביים״, מסביר פלג. "אנחנו, במידה רבה, מאפשרים לחדור מתחת לאדמה ולראות מה מצב הרשת״.

– מה החידוש הגדול?

"מחירי המים מאמירים בכל העולם, לא רק בישראל, והתוכנה שלנו מאפשרת חיסכון, בעיקר במים שמתבזבזים בגלל תקלות. בחרנו במודל התוכנה כשירות שמאפשר גמישות ומתח רווחים גבוה. אנחנו מנהלים את רוב פעילות המכירות מהמשרדים והשרתים באינטרנט״.

– ספקי המים השמרנים מגלים עניין?

"חלק נכבד מהשוק שלנו, שכולל 250 אלף תאגידי מים בעולם, כבר עבר הפרטה. שוק המים המאקרו גדל כל הזמן. אנחנו חוסכים להם מים וגם הוצאות על תקלות עתידיות. הצלחנו להראות שהמוצר שלנו יכול להוריד עד 25% מההוצאות״.

מה מצבה: מצד אחד, נמצאת טקאדו בשלבים ראשונים של חדירה לשוק ענק ומורכב. מצד שני, היא נחשבת למובילה בתחומה והמתחרה היחידה שלה היא ענקית המחשוב IBM שסימנה את התחום, ומצויה בשלבי פיתוח מוצרים.

מה בתוכניות: בשנה הקרובה, מבטיח פלג, "נשלש את היקף ההכנסות שלנו, ונחתום חוזים עם לקוחות חדשים״.


לקבלת כל העדכונים, החדשות והדירוגים – עשו לנו לייק בפייסבוק

 


שנת הקמה: 2009

תחום: תוכנה לניטור רשתות מים

הון: 9.5 מיליון דולר

משקיעים: גיזה, ג׳מיני, קרן הקלינטק האירופית אמרלד ונצ׳רס וחברת האנרגיה ABB

מספר עובדים: 30

מנכ״ל: אמיר פלג

מנכ"ל טקאדו, אמיר פלג

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן