Forbes Israel Logo

דירוג ההייטק: כמו הקינקט של מיקרוסופט – רק ב-20 דולר

הבטחה להצלחה מסחררת היא מרכיב בלתי נפרד מכל סטארט-אפ. היכולת לקחת רעיון ולהפוך אותו ממצגת לחברה אמיתית מחייבת אמונה בלתי מעורערת שהמוצר החדש הוא הדבר הכי טוב שהעולם יכול לבקש. בפרויקט מיוחד, בוחר מגזין פורבס את החברות הישראליות שעומדות לפני הפריצה הגדולה שלהן.


לרשימה המלאה: 10 חברות ההייטק הישראליות שיעשו את זה – לחצו כאן


בפעם הבאה שאתם משלמים 200 דולר על XBOX קינקט, דעו שיש אלטרנטיבה שעולה 20 דולר. חברת XTR3D מציעה טכנולוגיה שהופכת כל מצלמה לתלת־ממדית. היישום המתבקש ש־XTR בחרה הוא עולם המשחקים. החברה, שפרצה לתודעה רק בשנה שעברה, מתבססת על עבודת הכנה של היזמים, דב גבעון וירון אייזנבוד, שפיתחו במשך חמש שנים את הטכנולוגיה והפטנטים.

כמו קינקט, אבל בזול. XTR הופכת כל מצלמה לתלת-ממדית. צילום: יח"צ

על הבחירה: XTR מציעה טכנולוגיה ייחודית בעולם שבו הוזלת העלויות היא הכל. היכולת שלה לאפשר משחק בתלת־ממד בעלויות נמוכות במיוחד קורץ למספר פלחי שוק עצומים, החל מיצרני המחשבים והטאבלטים, יצרני ממירי התקשורת, ועד לאתרים שרוצים להציע משחקי תנועה בתלת־ממד. כרגע נראה שאין לה תחרות. זאת אולי הסיבה שרון קונווי ואדי טיילור, שניים מהאנג׳לים הבולטים בעמק הסיליקון, בחרו להשקיע בה, ויובל שחר, יזם סדרתי ולשעבר מנהל הפיתוח של סיסקו בישראל, הוא בעל המניות הגדול בחברה ומכהן כיושב הראש.

מה הם יודעים לעשות: הטכנולוגיה של XTR מאפשרת המרה פשוטה וזולה של קלט דו־ממדי לפלט תלת־ממדי. "החברות היחידות בעולם שיש להן טכנולוגיה דומה הן מיקרוסופט ואפל״, אומר המנכ״ל אלעד דובזינסקי. "אנחנו מיישמים את הטכנולוגיה בעולם המשחקים ועולם הפרסונליזציה, בעיקר בעולם הפרסום המותאם אישית. הטלוויזיה תדע לזהות באופן מלא את מי שיושב מולה, ולהציע פרסום מותאם אישית תוך כדי הצפייה״.

במילים אחרות, XTR עושה קינקט בלי הצורך בחומרה, ומוכרת את המוצר שלה ליצרני המחשבים, הטאבלטים, הממירים וחברות ה־IPTV. עיקר תהילתה במחיר הנמוך שהיא מציעה בהשוואה למוצרים דומים.

מה מצבה: החברה כבר מוכרת את התוכנה במודל של שיתוף הכנסות ושואפת להגיע לכל מכשיר בעולם. "ההשקה הרשמית של המוצר מתוכננת לחודש אוקטובר השנה, אבל כבר עכשיו יש לנו רשימה ארוכה של לקוחות משתמשים ומשלמים״, אומר דובזינסקי.

– למה להחליף את הקינקט?

"כי אנחנו מציעים פתרון תוכנה והקינקט הוא חומרה, ויקר בהרבה. באופן עקרוני, כל מי שיש לו מחשב נייד עם מצלמה יוכל להתקין את התוכנה שלנו ולשחק במשחקי תנועה בתלת־ממד. היצע דומה אנחנו מציעים ליצרני הממירים שמציעים ממירים עם מצלמות: הוספת התוכנה תהפוך את הממיר לכזה שיאפשר משחקי תלת־ממד״.

מה בתוכניות: "בשנה הקרובה עיקר המאמץ הוא לקראת ההשקה המסחרית שצפויה באוקטובר״, אומר דובזינסקי.

 


לקבלת כל העדכונים, החדשות והדירוגים – עשו לנו לייק בפייסבוק

 


שנת הקמה: 2005

תחום: תוכנת תלת־ממד

הון: 14 מיליון דולר

משקיעים: רון קונווי, פגי טיילור, TI ונצ׳רס, יובל שחר (יו״ר הדירקטוריון)

מספר עובדים: 40

מנכ״ל: אלעד דובזינסקי

  מנכ"ל XTR, אלעד דובזינסקי

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.