Forbes Israel Logo

דירוג ההייטק של פורבס: חברת המשחקים שנוגעת בחלום ההוליוודי

הבטחה גדולה להצלחה מסחררת היא מרכיב בלתי נפרד מכל סטארט־אפ. זה חלק מהעניין: לחלום. היכולת לקחת רעיון ולהפוך אותו ממצגת לחברה אמיתית מחייבת אמונה בלתי מעורערת שהמוצר החדש הוא הדבר הכי טוב שהעולם יכול לבקש לעצמו. הדרך הקשה מתחילה במעבר מהחלום אל המציאות.


לרשימה המלאה: 10 חברות ההייטק הישראליות שיעשו את זה – לחצו כאן


פאנטקטיקס (funtactix) הישראלית נוגעת בחלום תרתי משמע; רק מעט חברות סטארט־אפ ברחבי העולם יכולות לפנטז על ישיבות צוות עם טום קרוז ובראד בירד, כוכב ובמאי ״משימה בלתי אפשרית״, במסגרת פיתוח משחק המתבסס על הסרט. פאנטקטיקס עושה את זה לא רק עם קרוז, אלא עם רשימה ארוכה של בכירי הוליווד שהחברה מנועה מלחשוף. "הסודיות היא קריטית, אנחנו נכנסים לפרויקט עוד בשלב שעובדים על הסרט. אסור שמידע ידלוף״, אומר יזם החברה, ירון לייפנברג.

הופכת שוברי קופות למשחקי פייסבוק: משחקי רעב בגרסת פאנטקטיקס 

על הבחירה: פאנטקטיקס, שהחלה את דרכה כחברת משחקים, עשתה שינוי כיוון והפכה לחברה הבולטת ביותר בעולם בתחומה: פלטפורמה להפקת משחקי פייסבוק לכותרים מובילים. חברות רבות ניסו ומנסות לחדור אל המעגל הסגור של האולפנים בהוליווד וחברות המדיה בניו יורק, פאנטקטיקס הצליחה, ונהנית כעת מהמומנטום.

מה הם יודעים לעשות: לייפנברג, היזם והמנהל הטכנולוגי, מתאר את האתגר: "אף אולפן סרטים מוביל לא ישתף פעולה עם חברת טכנולוגיה צעירה בלי ניסיון ומוצרים מוכחים. אחרי שחתמנו על חוזה ארוך טווח עם פרמאונט, המעביר לחברה את פיתוח כל המשחקים עבורם, הדלת נפתחה״.

פנטקטיקס הצליחה בחזית הטכנולוגית, אך התקשתה בשיווק משחקים. היום היא משרתת את האולפנים באמצעות חוזים ארוכי טווח. "בעבר היו מוצאים גרסה למשחק ונחים״, מסביר לייפנברג. "היום המשחק ממשיך להתפתח, להתחדש ולהתנהל מול הקהילה של השחקנים״.

מה מצבה: הפרויקט הנוכחי הגדול של החברה הוא "משחקי הרעב״, שמבוסס על הספר והסרט הפוסט־אפוקליפטי שכתבה סוזן קולינס: 

משחקי רעב – גירסת האולפנים: כרזת הסרט

"אנחנו עובדים עם האולפנים והסופרת כך שהמשחק ממשיך לחיות, התוכן ממשיך להתפתח״.מודל הרווחים מבוסס על שותפות עם האולפנים בהכנסות ממשחקים. "׳משחקי הרעב׳, למשל, מושך הרבה עניין ויש לו קבוצת מעריצים גדולה בכל העולם״.

לייפנברג מציין שהחברה מספקת שירותים לא רק לאולפני סרטים וחברות בידור: "באחרונה חתמנו על חוזה עם חברת המוזיקה וורנר מיוזיק גרופ, כדי ליצור משחקים שיתבססו על התכנים של האמנים שלהם״.

– למה הם צריכים אתכם? לאולפנים יש מספיק כסף לפתח לבד, לא?

"כי זה לא טריוויאלי. יש לנו יכולת טכנולוגית עמוקה ויכולת לתרגם קניין רוחני למשחק פייסבוק כך שיהיה חוויה מענגת. זאת מומחיות. תוך כדי העבודה אנחנו מתמקצעים ומציעים יכולות מגוונות יותר, עם הבנת ההבדלים בין המשתמשים בדמוגרפיות שונות״.

מה בתוכניות: "הליין־אפ לשנתיים הקרובות כבר ידוע לנו. בנוסף, אנחנו עובדים על גרסאות מובייל למשחקים, שנשיק בזמן הקרוב״, אומר לייפנברג.


לקבלת כל העדכונים, החדשות והדירוגים – עשו לנו לייק בפייסבוק


שנת הקמה: 2006

תחום: גיימינג

הון: 8 מיליון דולר

משקיעים: JVP

מספר עובדים: 25

מנכ״ל: סם גלסנברג

מנכ"ל Funtactix, סם גלסנברג

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.