Forbes Israel Logo

דירוג המיליארדרים של פורבס 2013: האנשים העשירים בעולם

קרלוס סלים הוא עדיין האיש העשיר בעולם. כך עולה מדירוג המיליארדרים של מגזין פורבס. הונו של איש העסקים המקסיקני נאמד ב-73 מיליארד דולר, עלייה של 4 מיליארד דולר לעומת השנה שעברה. גם וויליאם גייטס השלישי, הלא הוא מייסד מיקרוסופט ביל גייטס, שומר על המקום השני ברשימה, עם הון המסתכם ב-67 מיליארד, כ-6 מיליארד דולר יותר מאשתקד.

במקום השלישי נמצא היו"ר לשעבר של חברת האופנה זארה, אמנסיו אורטגה, עם הון המסתכם בכ-57 מיליארד דולר. עבור אורטגה מדובר בעלייה של 2 מקומות לעומת אשתקד. וורן באפט, אשר תפס את המקום השלישי בשנה שעברה, ירד השנה למקום הרביעי עם הון המסתכם ב-53.5 מיליארד דולר. את החמישיה הפותחת סוגר לארי אליסון, מנכ"ל ונשיא תאגיד ההיי טק אורקל ובעל האי הפרטי לנאי בהוואי. הונו של איל ההיי טק היהודי מסתכם ב-43 מיליארד דולר.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק


האיש העשיר בעולם. קרלוס סלים | צילום: רויטרס

את המקום השישי והשביעי חולקים במשותף האחרים צ'רלס ודייויד קוך, בעלי חברת התעשייה הקרויה על שמם, עם 34 מיליארד דולר כל אחד. לי קה-שינג, יו"ר תאגיד האצ'ינסון, מדורג שמיני עם 31 מיליארד דולר. ליליאן בטנקור ומשפחתה, בעלי השליטה בלוריאל, מדורגים במקום התשיעי עם 31 מיליארד דולר, ואת העשירייה העשירה בעולם חותם איל האופנה ברנרד ארנולט עם הון של 29 מיליארד דולר.

את החמישייה השלישית של רשימת האנשים העשירים בעולם פותחת כריסטי וולטון, אשר עשתה את הונה (28.2 מיליארד דולר) דרך רשת חנויות הכלבו האמריקאית וול מארט. במקום ה-12 נמצא סטפן פרסון, יו"ר חברת H&M, עם 28 מיליארד דולר, ואחריו ראש עיריית ניו יורק, מייקל בלומברג, עם 27 מיליארד דולר באמתחתו. במקום ה-14 מדורג יו"ר ומנכ"ל חברת ההשקעות ארבסט, ג'ים וולטון, עם 26.7 מיליארד דולר. במקום ה-15 נמצא שלדון אלדסון, יו"ר ומנכ"ל לאס וגאס סנדס ותומך נלהב של ראש הממשלה בנימין נתניהו, עם 26.5 מיליארד דולר.

17 ישראלים עם הון משותף של 46.5 מיליארד דולר התברגו השנה לדירוג. אל 14 הישראלים ששמרו על מקומם בדירוג, הצטרפו ארבעה מיליארדרים חדשים (בדולרים) – מורי ארקין, שאול שני, צדיק בינו ואיש הכרייה דן גרטלר. 

לדירוג הישראלים המלא

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.