Forbes Israel Logo

דירוג פורבס: האנשים העשירים ביותר באפריקה 2021

18 עשירי אפריקה מגיעים השנה משבע מדינות ושווים בסך הכל 73.8 מיליארד דולר. מי הוא העשיר ביותר ולמה הנשים שהיו ברשימה - כבר לא נמצאות בה

באפריקה – כמו בכל מקום אחר בעולם – העשירים ביותר עברו את המגיפה בסדר גמור. 18 המיליארדרים של היבשת שווים כ-4.1 מיליארד דולר בממוצע, 12% יותר משנה שעברה. זו השנה העשירית ברציפות שבה אליקו דנגוטה הניגרי הוא האדם העשיר ביותר ביבשת, עם הון של 12.1 מיליארד דולר, ותוספת של 2 מיליארד דולר לעומת השנה שעברה הודות לעלייה של כ-30% במחיר המניות של מלט דנגוטה, ללא ספק הנכס היקר ביותר שלו. השני העשיר ביותר הוא נאסף סוויריס המצרי, שהנכס הגדול ביותר שלו הוא כמעט 6% ממניות אדידס. במקום השלישי: ניקי אופנהיימר מדרום אפריקה, שירש חלק בחברת היהלומים DeBeers וניהל אותה עד שנת 2012, אז מכר את הנתח האחזקות המשפחתי של 40% ב-DeBeers לענקית הכרייה אנגלו-אמריקן תמורת 5.1 מיליארד דולר.

אליקו דנגוטה. צילום: Flickr by World Economic Forum
אליקו דנגוטה. צילום: Flickr by World Economic Forum

המרוויח הגדול ביותר השנה הוא איל מלט ניגרי נוסף, עבדולסמאד רביו. למרבה הפלא, מניות ה-BUA Cement PLC שלו, שנרשמה בבורסת ניגריה בינואר 2020, הכפילו את ערכן בשנה האחרונה. זה העלה את הונו של רביו ב-77% יוצאי דופן, ל-5.5 מיליארד דולר.

הדחה מהרשימה והקפאת נכסים

בעוד שחלקם התעשרו במיליארדים, שניים מרשימת עשירי אפריקה ב-2020 ירדו מתחת לרף מיליארד הדולר. למעשה, שתי הנשים המיליארדיות היחידות מאפריקה נפלטו מהרשימה. פורבס מעריך כי הונה של פולורונשו אלקיה מניגריה, הבעלים של חברת חיפושי נפט, צנח מתחת למיליארד דולר בגלל מחירי הנפט הנמוכים. ואיזבל דוס-סנטוס, שהייתה מאז 2013 האישה העשירה ביותר באפריקה, הודחה מהרשימה בשל שורה של החלטות בית משפט להקפאת נכסיה באנגולה ובפורטוגל. בינואר 2020, הואשמה דוס-סנטוס במעילה והלבנת הון. בית המשפט באנגולה טען כי פעולות שנעשו על ידי דוס-סנטוס, בעלה סינדיקה דוקולו (שמת באוקטובר 2020 בתאונת צלילה, על פי דיווחים) ועמית נוסף גרמו לממשלת אנגולה הפסדים של לפחות 1.14 מיליארד דולר. דוס-סנטוס מסרה באמצעות הדובר שלה כי היא מסרבת להגיב.

מיקי אופנהיימר עם ולדימיר פוטין. צילום: ,Wikipedia Kremlin.ru
מיקי אופנהיימר עם ולדימיר פוטין. צילום: Wikipedia, Kremlin.ru

18 המיליארדרים מאפריקה מגיעים משבע מדינות שונות. בדרום אפריקה ומצרים יש חמישה מיליארדרים (כל אחת), אחריהן ניגריה עם שלושה ומרוקו עם שניים. בסך הכל הם שווים 73.8 מיליארד דולר, קצת יותר מהשווי הכולל של 73.4 מיליארד דולר של 20 המיליארדרים ברשימת העשירים באפריקה בשנה שעברה. לרשימה המלאה – המיליארדרים של אפריקה.

צילומים: Wikipedia, Kremlin.ru, Mikhail Metzel‏,Flickr by World Economic Forum, Shutterstock

https://secure.cardcom.solutions/e/xo64

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.