Forbes Israel Logo

דירוג 2018: הנשים העשירות ביותר בארה”ב שעשו את הונן בכוחות עצמן

הנשים בצמרת היזמות של ארצות הברית ניפצו תקרות והרקיעו לגבהים חדשים, יצרו חברות חדשות וגיבשו הון בכל ענף שהוא, מבדיקות גנטיות ועד לחקר החלל. אחד המאפיינים של המצליחניות הללו, שבנו את עצמן בכוחות עצמן, הוא שימוש ברשתות החברתיות על מנת לבצר את המותגים שלהן ולבנות עסקים מהר יותר בהשוואה לכל תקופה בעבר. לא זאת בלבד, אלא שהגישה הזו עזרה לנשים המצליחות ביותר באמריקה גם להפוך השנה לעשירות ביותר בהשוואה לכל תקופה בעבר.

ההון הנקי המשולב של 60 הנשים המובילות בארצות הברית עומד כעת על שיא של 71 מיליארד דולר, 15% יותר בהשוואה ל-2017. רף המינימום של הון נקי שהיה דרוש על מנת להיכנס לרשימה השנתית הרביעית מסוגה של פורבס, זינק השנה ב-23%, לסכום שיא של 320 מיליון דולר. 24 מתוך הנשים הללו הם מיליארדריות, וזהו שיא חדש בהשוואה ל-18 הנשים מהשנה שעברה.

שבע חברות חדשות נכנסו לרשימה השנה (6 מתוכן מקליפורניה), וזה כולל ארבע כוכבות-על מומחיות אינסטגרם לאיפור. העשירה מקרב הפנים החדשות הללו היא המיליארדרית אנסטסיה סוארה, שלחברת הקוסמטיקה שלה – Anastasia Beverly Hills, שידועה במיוחד ביפוי גבות – יש כרגע 17 מיליון עוקבים באינסטגרם. הצעירה שבמצטרפות היא קלי ג'נר, שבאוגוסט הקרוב ימלאו לה 21. אחותה למחצה של קים קרדשיאן-ווסט, שגם היא ברשימה השנה בפעם הראשונה, הצליחה למנף את כמות העוקבים האדירה שלה ברשתות החברתיות (110 מיליון עוקבים באינסטגרם) כדי לבנות לעצמה הון של 900 מיליון דולר מעיסוק בקוסמטיקה ובאיפור תוך פחות מ-3 שנים. זה הופך את השווי שלה ליותר מכפול מזה של אחותה, המפורסמת יותר. הסיפור המלא על התעשרותה של ג'נר יופיע בגיליון יולי של פורבס ישראל.

(מימין) סנדברג, ג'נר והנדריקס | צילומים: יוטיוב

במקום הראשון ברשימה נמצאת דאיין הנדריקס, המיליארדרית מוויסקונין, בעלת הרשת ABC Supply, אחד המפיצים הסיטונאים הגדולים ביותר של גגות, קירוי וחלונות באמריקה. בעוד שהרוב המוחץ של חברות הרשימה מגיעות מקליפורניה – 27 בסך הכל – דווקא שלוש המובילות – הנדריקס, מריאן איליץ' מרשת הפיצות Little Caesars ובעלת חברת התוכנה Epic Software ג'ודי פולקנר – מגיעות כולן מהמערב התיכון.

יחד, 17 מחברות הרשימה עשו את הונן בתעשיית האופנה והקמעונאות, 7 מתוכן מוכרות מוצרי קוסמטיקה וטיפוח העור. 13 אחרות, בהן למשל סמנכ"לית התפעול של פייסבוק שריל סנדברג, צברו את הונן בתחום הטכנולוגיה, ו-10 אחרות, בהן אופרה ווינפרי וטיילור סוויפט, עשו אותו בענף התקשורת והבידור.

14 מתוך 60 הנשים היזמיות המובילות הללו נולדו מחוץ לארצות הברית, בהן למשל ארן אוזמן, בעלת מניות הרוב של חברת החלל והביטחון .Sierra Nevada Corp, שמהמרת כעת על מאות מיליוני דולרים כדי לקחת לחלל את איילון מאסק ואחרים. אוזמן הגיעה לאמריקה מטורקיה בשנות ה-20 לחייה ועבדה במספר עבודות במשרה חלקית בזמן שלמדה בבית ספר לעסקים. בין היתר היא מכרה בקלווה תוצרת בית במאפיה כלשהי, ואפילו הועסקה כאשת תחזוקה במשמרות לילה בחברה שהיום היא עומדת בראשה, שנים רבות לפני שהיא ובעלה רכשו אותה.

הרשימה מבוססת על השווי הנקי של החברות בה. על מנת לחשב את המספר הזה לקחנו בחשבון נכסים פרטיים, לרבות ערכן של המניות שהנשים מחזיקות בחברות ציבוריות, אותן מדדנו באמצעות מחירי המניות נכון ליום 22 ביוני השנה. את שווי האחזקות בחברות פרטיות חישבנו בעצה אחת עם מומחים חיצוניים והשווינו אותן כנהוג למקבילותיהן הציבוריות. בכדי להיות ראויות להיכנס לרשימה, הנשים היום צריכות לעשות ההון שלהן באופן משמעותי בתחומי ארצות הברית ולהיות אזרחיות המדינה או תושבות קבע בה. השתדלנו לאמת את המספרים הללו עם כל חברות הרשימה. חלקן שיתפו פעולה; אחרות לא.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.