Forbes Israel Logo

החיים אחרי הכדורגל: שחקן העבר של יובנטוס והקשר הישראלי

אלסנדרו דל פיירו מחזיק בשיא של כיבושים והופעות. עכשיו, לאחר שפשט את מדי השחקן, הוא משקיע בעסקים ולא פוסח על פלטפורמת פרסום ישראלית

"יש לנו שלוש-ארבע שעות כדי שאוכל לומר לך מה קרה באותן 35, 40 שניות?"

רק שאלתי את אלסנדרו דל פיירו, שחקן העבר האגדי של יובנטוס ונבחרת איטליה בכדורגל, מה עובר בראשו כשהבקיע בבעיטת העונשין במשחק הגמר בגביע העולם 2006.

"ההליכה מאמצע המגרש עד לאזור העונשין היא הליכה ארוכה. אתה מנסה להתרכז אבל הרבה דברים עולים בראשך. כלומר, זה הרגע הכי חשוב בחיים שלך", אומר לי בראיון בלעדי דל פיירו, שכבש שיא של 289 שערים ב-705 הופעות ביובנטוס.

"את המשקל הכבד הזה, ניסיתי לסחוב על הגב בצורה מצחיקה. ניסיתי לומר לעצמי 'טוב, רק 2.5 מיליארד אנשים צופים ברגע הזה? אתה משחק עבור מדינה שכמובן לא תזכור אם אתה מפספס את הפנדל, אז מה יקרה אם תפספס? שום דבר'. אז ניסיתי לצחוק על עצמי במצב הזה".

דל פיירו יכול להרשות לעצמו לדבר על "הרגע האיקוני ביותר" בקריירה שלו בצורה קלילה. אחרי שכבש את הפנדל, איטליה לקחה את גביע העולם.

מתגעגע לחברים

מאז שפרש ממשחק בשנת 2014, הכדורגל הוא לא מרכז חייו של דל פיירו. "כשחקן כדורגל, אתה מתמקד ב-100% במה שאתה צריך לעשות. החיים שלך מתמקדים באימונים, התאוששות, משחק", אומר דל פיירו.

"כשאתה מסיים את זה, אתה משנה הכל. אתה משנה הרגלים, מתחיל להתגעגע לחדר ההלבשה, לחברי הקבוצה. לעולם לא אהיה מרוצה ב-100% (מחיי הפרישה) כי אני אוהב לשחק כדורגל – אבל זה היופי שבחיים.

"בקריירה שלי כמובן עשיתי כמיטב יכולתי – עם טעויות – אבל כמיטב יכולתי. לא לקחתי צעד אחד אחורה מאחריות או מעשייה חדשה וטובה יותר בכדי להגיע לתוצאה".

חיפשתי הזדמנויות

הוא נמצא כעת בלוס אנג'לס, ונכלל ברשימת 125 שחקני הכדורגל החיים הגדולים ביותר של פיפ"א. את יומו הוא ממלא בהופעות בתקשורת המשודרת ובהשקעות עסקיות. הוא הבעלים של מסעדה איטלקית, n10, בלוס אנג'לס ובמילאנו, ומשקיע במותג משקפי השמש AirDP.

הוא גם משקיע ומייעץ ל-STADS, פלטפורמה ישראלית לשיווק ספורט וירטואלי שמטרתה להיות הרשת המקוונת הראשונה בעולם לפרסומות ספורט. דל פיירו הוצג לחברה לאחר שפגש את המנכ"ל יואב שלמור בתל אביב.

"ברגע שפרשתי מלהיות שחקן כדורגל, תמיד חיפשתי הזדמנויות חדשות וכמובן, עדיף שזה משהו שקשור למשחק שלי", אומר דל פיירו. "ראיתי את המהפך של התקשורת והפרסום במהלך הקריירה שלי. כשהתחלתי היו שלושה או ארבעה נותני חסות מרכזיים למועדון, עכשיו יש מאות נותני חסות למועדון. אז זה גדל מאוד וכמובן ש-STADS משכו את תשומת ליבי".

יואב שלמור | צילום: ניר הדר
"STADS משכו את תשומת ליבי". יואב שלמור | צילום: ניר הדר
שינוי דיגיטלי

החברה, שנוסדה בשנת 2018, הוקמה במטרה לפתור את "חוסר היעילות" בענף פרסום "הזקוק לשינוי דיגיטלי".

החברה רוצה להיות פלטפורמה אחת שכוללת את כל תהליך רכישת המדיה והקישור בין המותגים לבין בעלי הזכויות ומאפשרת להם להגיע לקהלים באמצעות פרסום היקפי באצטדיוני ספורט. STADS משתמשת בגישה מבוססת נתונים עם אלגוריתם המציע את ההתאמות הטובות ביותר בכדי להגיע לקהל היעד של המפרסם.

"מפרסמים יכולים ליצור החלטות על סמך ניתוחים וחשיפה פוטנציאלית של כל משחק בטריטוריות שונות ברחבי העולם", אומר שלמור.

STADS, שעובדת על פי מודל עמלות מעסקאות, חידשה זה עתה חוזים עם הקבוצות הגדולות באירופה – בורוסיה דורטמונד ומילאן.

דל פיירו. "בקריירה שלי כמובן עשיתי כמיטב יכולתי - עם טעויות - אבל כמיטב יכולתי". צילום: shutterstock
דל פיירו. "בקריירה שלי כמובן עשיתי כמיטב יכולתי – עם טעויות – אבל כמיטב יכולתי". צילום: shutterstock

נכון לעכשיו לשלמור, המתמקד בעיקר בכדורגל אירופי, יש תוכניות גדולות. "השאיפה העתידית שלנו היא לספק למותגים גישה לפרסום בכל אצטדיון ברחבי העולם", הוא אומר.

איך להשקיע

על גישתו שלו להשקעה, דל פיירו אומר שהוא צריך "להאמין בקונספט" ולסמוך על האנשים המעורבים לפני שהוא מתחייב לחברה. "יש לי מזל שבמהלך הקריירה שלי הייתה לי הזדמנות להרוויח הרבה כסף. יש נקודה שבה אתה מנסה להבין כיצד ובאיזה דרך להשקיע את הכסף", הוא אומר.

"לפעמים זה די מסוכן כשאתה נכנס לשווקים כמו אוכל או מסעדות… אבל לרוב אני ממש בטוח מבחינת אופן ההשקעה. אני לא מחפש את הכרטיס הגדול, את הקופה הגדולה. אבל לפעמים כן, אתה משחק בקזינו, ורואה איך זה הולך".

לשאלה האם יחזור לעולם הכדורגל, משיב דל פיירו כי אינו שולל תפקיד עתידי כמאמן או כמנהל טכני. חברו לשעבר לקבוצה, אנדראה פירלו, מונה בתחילת החודש למאמן ביובנטוס.

"הופתעתי מאוד (מהמינוי של פירלו) כי מאוד מוקדם לו להיות בתפקיד הזה. אני מופתע מכיוון שחשבתי שיובנטוס תלך בדרך אחרת. זה אתגר גדול לכולם אבל המועדון חזק מאוד והקבוצה טובה מאוד ואנדראה היא בחור נהדר.

"אני לא יודע מה דעתו מבחינת מה שהוא רוצה לעשות בתוך המגרש, אבל אני מכיר אותו באופן אישי ולכן אני מאמין שהוא יהיה מוכן לנצל את ההזדמנות ולהמיר אותה להצלחה".

"ברגע שהשופט שורק אני רוצה לנצח"

לעת עתה, דל פיירו מתמקד בהצלחת השקעותיו. "כשזה הופך לעסקי זה עסק. אני לוקח את זה ברצינות רבה”, הוא אומר.

"אתה רוצה לשחק איתי משחק ידידות? זה לא כל כך ידידותי. כן, בואו נצחק (לפני), אבל ברגע שהשופט שורק, אני רוצה לנצח. זו המנטליות שלי… טבעי שיהיה לך אתגר לנסות לנצח.

"זה (אותו הדבר עם) עסקים כי אתה מאמין בזה, אתה מבזבז זמן, מקדיש מאמץ, יש לך צוות איתך. אז אתה צריך להיות מאוד רציני וממוקד במה שאתה עושה".

צילום התמונה הראשית: shutterstock

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.