Forbes Israel Logo

דנקנר לעובדי אי.די.בי: אעשה כל שביכולתי להחזיר את חובות הקבוצה

נוחי דנקנר מתחייב להגיע להסדר חוב עם הבנקים. במכתב אישי ששלח בעל השליטה באי.די.בי לעובדי הקבוצה אמר כי "כל גוף אחראי ער לכך שהסדר עדיף על פני כל הליך אחר". עוד אמר דנקנר כי "מטרתי היא לשקם את הקבוצה במהירות ולהשיב את החובות לכל נותני האשראי שלנו, מחזיקי האג״חים והבנקים. אני נחוש להצליח בכך. למען מטרה זו אעשה כל שביכולתי כדי להמשיך ולשרת את קבוצת
אי.די.בי, נושיה, בעלי מניותיה ועובדיה".

במכתב הסביר דנקנר לעובדים כי "אי הגעה להסדר תשרת רק גורמים עם אג׳נדות ולא את החברות, נושיהן ועובדיהן. אנו משוכנעים שגם עם הבנקים נגיע למתווה הוגן וראוי – כזה שיהיה מוסכם עליהם". בנוסף אמר כי "שותפי בגנדן, אדוארדו אלשטיין, מעודכן במצב ואף באירועים האחרונים. העסקה לפיה יגדיל את אחזקתו וישקיע כספים נוספים תקפה, שרירה וקיימת. בתחילת השבוע אנחנו נפגשים, ביחד עם הצוותים המקצועיים שלנו, לסדרת פגישות שנקבעה ותוכננה מראש, לקידום העסקה".

דנקנר התייחס גם לפרסומים על בדיקת מבקר המדינה את הסדרי החוב במשק בשנים האחרונות. לדבריו, "במדינת ישראל 94 הסדרי חוב בין השנים 2008 עד 2011 בהיקף כולל של 21 מיליארד שקל. אם נוסיף לכך את שנת 2012 המספרים גבוהים משמעותית. אף אחד מהסדרים אלו לא בוצע עם אף חברה מתוך עשרות החברות שנמנות על קבוצת אי.די.בי. שרדנו משברים, היה לנו קשה, אבל כל חברות הקבוצה עמדו בכל התחייבויותיהן במועדן ובכלל זה תשלומי ריבית על הלוואות ואג״חים בהיקף כולל של עשרות מיליארדי שקלים".

נוחי דנקנר | צילום: סיון פרג'

עוד הדגיש דנקנר כי התחייבויותיו כלפי עובדי הקבוצה היו תמיד בראש סדר העדיפויות. עם זאת, לגבי החוב הנוכחי עימו מתמודדת החברה אמר דנקנר כי "לצערי הרב, באווירה שבה אנו פועלים כיום, כל זה לא מסייע לנו. הזכרון קצר. קל להרוס. קשה לבנות.לאורך כל התקופה הזאת אני  עושה לילות כימים, ביחד עם צוות מצוין שפועל במסירות, בנחישות ובהתמדה, על מנת לשפר את מצבה של הקבוצה ולייצב אותה. יחד עם כל הגורמים המעורבים פעלנו כדי לגבש פתרון שיהיה נכון והוגן כלפי החברות והנושים שלהן, ויאפשר למשקיע חדש, מהמכובדים והמוצלחים בעולם היהודי, לחבור אלינו ולחזק אותנו".

דנקנר ציין גם כי בשנה וחצי האחרונות הצליח לגייס לאי.די.בי. אחזקות למעלה מ-360 מיליון שקלים. חלק משמעותי מסכום זה הוזרם על ידי ועל ידו ועל ידי שותפיו. כמו כן גיבש עקרונות להסדר חוב עם מחזיקי האג״ח של אי.די.בי. אחזקות, שבמסגרתו הוא ושותפיו יזרימו לקופת החברה 460 מיליון שקלים נוספים. "זה יאפשר, עם כניסת ההסדר לתוקף, שמחזיקי האג״ח יקבלו מיידית תשלום של כ-400 מיליון שקלים ואת יתרת החוב יקבלו בשנים הבאות, החל מעוד שנתיים", הוא הסביר. 

מכתבו של דנקנר מגיע לאחר שאתמול הודיע בנק לאומי כי הוא נסוג סופית מהסדר החוב עם אי.די.בי, לפי ימחקו 150 מיליון דולר מחובו של דנקנר לבנק. לטענת הבנק, ""לאור ההתפתחויות האחרונות סביב עסקת אלשטיין גנדן, להערכת הבנק אפסו הסיכויים להתממשותה", נאמר בהודעת הבנק. "כחלק מהתנאים להשקעה אלשטיין בגנדן, נדרש בין היתר, מכלול של הסדרים במערכת הבנקאית והפיננסית, אשר להערכת הבנק אינם ניתנים לגיבוש. מנכ"לית הבנק, רקפת רוסק עמינח, הנחתה את הצוות המקצועי העוסק בכך, לפעול למיצוי כל האפשרויות העומדות לרשות הבנק לגביית החוב".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.