Forbes Israel Logo

דרוג עשירי העולם של פורבס 2018: ג’ף בזוס במקום הראשון • אייל עופר הוא הישראלי העשיר ביותר

מגזין פורבס האמריקאי מפרסם את רשימת עשירי העולם ל-2018. בפעם הראשונה בדרוג רשמי ג'ף בזוס תופס את המקום הראשון ומתבסס מעל המקום השני (ביל גייטס) עם 112 מיליארד דולר.

במקום השלישי נמצא וורן באפט עם 84 מיליארד דולר, אחריו הצרפתי ברנרד ארנו, מנכ"ל לואי ויטון (תאגיד LVMH) שנכנס לראשונה לעשיריה הפותחת. את החמישיה הפותחת סוגר מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, שהוסיף להונו בשנה החולפת 15 מיליארד דולר ושווה כעת 71 מיליארד דולר.

בזוס | צילום: amazon

בגזרה הישראלית, אייל עופר חוזר להיות הישראלי העשיר בעולם עם הון של 9.4 מיליארד דולר ועוקף את פטריק דרהי שהפסיד מחצית מהונו (מ-14 מיליארד דולר ל-7.1 מיליארד דולר). אחריו נמצאים סטף ורטהיימר עם 5.7 מיליארד דולר ושרי אריסון עם 5.5 מיליארד דולר.

אחיו של אייל, עידן עופר, מסתפק ״רק״ ב-3.6 מיליארד דולר וארנון מילצ'ין שמככב לאחרונה בכותרות שווה 3.5 מיליארד דולר.

גיל שוויד, חתן פרס ישראל הטרי בתחום ההייטק שווה 2.6 מיליארד דולר. 

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, איבד השנה כ-400 מיליון דולר והתדרדר יותר מ-200 מקומות בדרוג אל המקום ה-766 עם 3.1 מיליארד דולר; מי שעשוי לחזור ולהוביל את מדינתו בקרוב הוא מיליארדר אחר – סילביו ברלוסקוני ששווה 8 מיליארד דולר. אם יהפוך בשנית לראש ממשלת איטליה יהיה אחד המנהיגים העשירים בעולם.

נבחרת הצעירים

גם הצעירים (מתחת לגיל 40) ברשימה מספקים נתונים מעניינים: השנה נכנסו לרשימה 63 צעירים לעומת 56 בשנה שחלפה. יותר ממחציתם יזמים עצמאיים שהרוויחו את הונם בעצמם – והם כולם גברים. 16 הנשים ברשימת הצעירים ירשו את הונן.

זו השנה השלישית ברציפות שהאחיות הנורבגיות אלכסנדרה וקתרינה אנדרסן הן הצעירות ביותר ברשימה (21 ו-22 בהתאמה) עם הון משותף של 2.8 מיליארד דולר; המיליארדר הצעיר ביותר ברשימה הוא ג'ון קוליסון בן ה-27, מייסד אפליקציית התשלומים סטרייפ אותה הקים עם אחיו הבכור, פטריק קוליסון, גם הוא אחד המיליארדרים הצעירים ביותר בעולם. כל אחד מהם שווה מיליארד דולר.

אחד מהצעירים הבולטים שנכנס לראשונה לדרוג הוא פאבל דורוב, מייסד וי-קונטקט, הרשת החברתית השניה בגודלה ברוסיה. את רוב הונו הרוויח מאחזקותיו באפליקציית המסרים טלגרם אליה רשומים יותר מ-100 מיליון משתמשים ברחבי העולם.

מארק צוקרברג (33) הוא ללא ספק המיליארדר העשיר ביותר מתחת לגיל 40 עם שווי של 71 מיליארד דולר. הוא הצהיר כי מטרתו לשנת 2018 היא לשפר את פייסבוק כדי שתהיה נגישה יותר לחברים ובני משפחה.

יחד, 63 המיליארדרים הצעירים בעולם שווים 265 מיליארד דולר, לעומת 208 מיליארד בשנה שעברה.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.