Forbes Israel Logo

דרופבוקס לא מתרגשת מהתחרות: הגיעה ל-100 מיליון משתמשים

שיעור המצטרפים לדרופבוקס שובר שיאים: בתוך שנה הכפילה החברה את גודלה והיא עומדת עתה על יותר 100 מיליון משתמשים. גם בתעבורת הקבצים נרשמים מספרים מרשימים כשבכל 24 שעות מתווספים לדרופבוקס כמיליארד קבצים.

על פי קצב ההמרה של משתמשים שהחזיקו בחשבון חינמי ועתה רכשו שטח אחסון מורחב בתשלום – ההכנסות של דרופבוקס מוערכות בכ-500 מיליון דולר. אחד ממייסדי החברה, דרו יוסטון, אינו מאשר או מכחיש את המספרים אך הוא מסכים כי קצב ההמרה לחשבונות בתשלום יציב.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

העלייה בקצב התעבורה של הקבצים כמו גם מספר המשתמשים מאפשרת לחברה לחשוב בגדול באשר לתוכניותיה בעתיד: "אפשר להתקדם ולצאת מהתפיסה שדרופבוקס היא תיקיית קסם אישית ולראות בזה כמרכז לכל המידע שאנחנו צריכים", אומר יוסטון.


שיתוף קבצים בין מכשירים שונים – דרופבוקס | צילום מסך

בקיץ האחרון, רובם של המשתמשים החדשים הגיעו מהסלולר כאשר החברה עשתה את הצעדים הנכונים בשוק הניידים: דרופבוקס חתמה על הסכמים עם סמסונג ו-HTC לפיהם התוכנה של החברה תהיה מושלבת במערכת ההפעלה של המכשיר הסלולרי כך שכל רוכש חדש של המכשיר יקבל את האפליקציה מובנית בסלולרי. ההסכמים ממשיכים את התוסף החדש של החברה שמעלה ומסנכרן אוטומטית את התמונות שעל הסלולרי עם חשבון הדרופבוקס האישי של המשתמש.

דרופבוקס כונתה "הילד הבעייתי" של אבטחת הנתונים בעולם הענן, דבר שהיה לה למכה קשה לאור העובדה כי היא מנסה לזכות באמון הצרכנים והחברות המשתמשות בה ולהבטיח את פרטיות המידע שעולה. בשנה האחרונה ניצבת החברה גם מול מתחרות ענקיות כשאפל השיקה את ה-iCloud שלה וגוגל עשתה רענון לגוגל דוקס והשיקה את הגוגל דרייב.

יוסטון אומר שהוא בוחן את הכניסה של ענקיות הטכנולוגיה בקפידה אבל הוא לא מוטרד מכך. לטענתו ההשקות של היריבות לא פגעו בצמיחה של דרופבוקס, שהפכה מחברת סטארט-אפ לחברה צעירה וחסינה שצומחת בקצב מהיר.

"החברות הגדולות עסוקות יותר מדי בלהכות אחת את השנייה וכל אחת מהן גולשת לליבת העסקים של המתחרה: גוגל מנסה להכנס לרשתות חברתיות. פייסבוק רוצה להשיק מנוע חיפוש. עבורנו זה טוב. המהנדסים של החברות עסוקים בקרבות הענק ולא במרחב הפעולה שלנו", מסכם יוסטון.

שנה שעברה הכנסותיה של החברה עמדו על 240 מיליון דולר כש-96% ממשתמשי החברה החזיקו בחשבון חינם. קצב ההמרה עוד לא השתנה בצורה דרמטית, מודה יוסטון, ובכל זאת הצמיחה של המשתמשים ושל עסקים בשירותי התוכנה תעמיד את ההכנסות על 500 מיליון דולר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן