Forbes Israel Logo

דרוש פרטנר: כיצד תבחרו את השותף הנכון לניהול כספי המשפחה

שלושה דברים מופיעים בראש סדר העדיפויות של כל הלקוחות שלנו, באשר הם: בריאות, חינוך לילדים וממון המשפחה.

במבט ראשון ברור כי בריאות וחינוך חשובים לאין שיעור מממון, אלא שלצערנו או לשמחתנו, בעולם המודרני הממון יכול לסייע הן בשיפור הבריאות והן בהשגת חינוך. לכן, אין ברירה, הוא נכנס אחר כבוד לרשימה.

על כן ברור שיש חשיבות מכרעת לבחירת הפרטנר לניהול כספי המשפחה. רבות מהפגישות הראשוניות שאותן אני מבצע עם לקוחות פוטנציאלים מתרכזות בדיון אינטלקטואלי על הדברים החשובים בבחירת השותף הפיננסי, על מה יש לשים דגש ובכלל – כיצד יש לנהל את הציפיות. אף שיש חומר רב בנושא, אקדמי ואחר, אפשט את ההמלצות שלי לשלושה סעיפים, שיעזרו לכם בתהליך או לפחות יכוונו אתכם למציאת הפרטנר הנכון: המיקום, הפלטפורמה והמוסד. וכן, יש חשיבות לסדר.

הדבר הראשון והכי קל הוא להחליט היכן אנחנו רוצים לנהל את ההון שלנו. אם החלטנו לפזר את ההון מחוץ לגבולות ישראל, חובה עלינו לבדוק את היתרונות והחסרונות שמציעים לנו המיקומים השונים. האלטרנטיבות הטבעיות הן שווייץ, לונדון, ניו יורק וסינגפור, שנכון להיום מהוות את המרכזים הפיננסיים הגדולים בעולם.

אביב אורנים | צילום: יח"צ

לכל אחד מהמיקומים האלה יש תכונות מסוימות שיכול להיות שיתאימו לאחד אבל לא בהכרח יתאימו לאחר, ולכן יש לבדוק היטב את ההשלכות לפני קבלת ההחלטה. דוגמאות לדברים שצריך להביא בחשבון בבחירת המיקום הן: יציבות פוליטית, מיסוי, רגולציה, דרכי גישה וכד'.

הכוונה היא למציאת מערכת עם תכונות שיוכלו לתמוך בצרכים שלי כלקוח והיכולות שלי כלקוח. אלה יכולים להיות אתר אינטרנט מתקדם, צוות מחקר של הבית, היצע של מוצרים פיננסיים ועוד. את ההחלטה בעניין הפלטפורמה יש לקבל לאחר חשיבה עצמאית איך התיק המושקע עתיד להיראות והאם פלטפורמה זו או אחרת יכולה לענות על הרמה המקצועית הנדרשת.

הבנקים הגדולים השונים, רובם ככולם, מציעים כמעט את אותם השירותים. אבל כמו בכל דבר בחיים, לכל אחד מהם יש התמחות בתחום מסוים. בבחירה של הבנק שינהל בעבורכם את הנכסים חשוב לבחור כזה שיהיה מומחה לניהול הון יותר מכל דבר אחר. ניתן למצוא די בקלות את הבנקים המתמחים בניהול הון לעומת האחרים על ידי ניתוח הרווח של המוסדות השונים. אם אנחנו מוצאים כי מוסד X מייצר את עיקר הרווח שלו מניהול הון, ניתן לשער שאותו מוסד ישקיע את מרב מרצו בגורם התורם לרווח שלו. בנק שמתמחה בניהול הון ייתן ערך מוסף לא רק בניהול ההשקעות אלא גם במתן שירותים עוטפים כמו הדרכות לדור ההמשך, תמיכה בפילנתרופיה ועוד.

לסיכום, בחירת השותף הפיננסי אינה תהליך קל, אבל עם הכנה נכונה ומחקר ניתן לצמצם את האפשרויות פלאים. המטרה היא שאחרי סינון מהיר יחסית, יישאר המתלבט עם מספר אפשרויות מוגבל וכל שיישאר לעשות הוא כוונון אחרון להתאמה מוחלטת (לדוגמה – מציאת בנקאי מתאים).

שיטת הסינון הגיאוגרפי, המקצועי ולאחר מכן המוסדי, תעזור למשקיע שרוצה לפזר את השקעותיו בחו"ל להתמקד בדברים החשובים באמת ותמנע את ההסתנוורות מדברים שוליים.

הכותב הינו בעל רישיון העובד ביו.בי.אס ניהול נכסים ישראל בע"מ והמורשה לעסוק בשיווק השקעות. לכותב ו/או ל־UBS עשוי להיות עניין אישי בנושא.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן