Forbes Israel Logo

האיום החרדי: "אם לא נגיע להסכמה על הגיוס, לא נמליץ על נתניהו"

שבוע לאחר הניסיון לגבש יוזמה פוליטית בגוש המרכז-שמאל, נרקמת יוזמה חדשה, הפעם באגף החרדי של המפה: ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל השבוע מגורמים חרדים בכירים מסר, לפיו לא ימליצו עליו לאחר הבחירות כמי שירכיב את הממשלה הבאה, אם לא יגיע להסכמה עימם בנושא השוויון בנטל.

המגעים עם נתניהו נעשים ישירות (על ידי לפחות בכיר אחד בש"ס), וגם באופן עקיף, באמצעותו של המתווך הנצחי נתן אשל, שהורשע בהתנהגות שאינה הולמת. אשל שוחח השבוע עם גורמים בכירים ביהדות התורה ובש"ס וניהל מסע תיווך בינם לבין נתניהו.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

במקביל, שוחחו השבוע שני ח"כים חרדים ממפלגות שונות ובנפרד, עם יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, במאמץ לרתום גם אותו למהלך המשותף ולמנוע מצב שימליץ על נתניהו אצל הנשיא מבלי שהחרדים יעשו כך.

הפגנת חרדים כנגד הגיוס | צילום: מרק ישראל סלם

גורמים בכירים במפלגות החרדיות מסרו לסופהשבוע, כי אין בכוונתם להיות פראיירים פעם נוספת, כדבריהם. אם לא נדע מה בדיוק הולך לקרות בסוגיית הגיוס אחרי הבחירות, לא נמליץ על נתניהו בפני הנשיא שמעון פרס, אמרו. לטענתם, הם חוששים ממצב בו נתניהו יקבל את המנדט להרכיב ממשלה בזכותם, ומיד לאחר מכן יקים קואליציה עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ויו"ר התנועה ציפי לבני, ויחוקק חוק גיוס דרקוני חדש.

הלחץ בקרב החרדים בנושא גבר מאוד השבוע, לאחר הכרזתו של לפיד כי לא ייכנס לממשלה ללא פתרון סוגיית השוויון בנטל. יחד עם זאת, ההערכה במערכת הפוליטית היא שבסופו של דבר תימצא הדרך שתאפשר ללפיד לשבת בממשלה יחד עם החרדים. "לכולם ברור שהסוגיה הזו צריכה להיפתר וכולם יוכלו לחיות עם הפתרון הזה", אמר אתמול אחד הגורמים המעורבים במגעים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן